• Humlemamma

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Nu försöker jag igen, ska väl tusan inte va omöjligt att hitta några vänner genom FL..

Flyttade upp till sthlm aug 08, o visst, har jobbat lite o skaffat vänner, men iniga som ja umgås med direkt så, de har juh sitt liv sen innan o verkar inte hinna med mig riktigt, o de flesta har inga barn så de blir juh lite liksom skillnad där..

Jag iallafall är snart 27 år, har tre barn, varav de sista föddes nu den 15 september så är pytteliten ännu =), de andra är 2 och 4 år.

Har en hund, bor med min gubbstrutt och våra barn utanför Nynäshamn.

Ehm, detta var juh svårare än jag trodde att skriva ;) Är inte så van att skriva "kontaktannonser" =D

Nåja, bor du i sthlm, utanför, eller varsom o söker vänner att träffas för fika, mat, bio, utekväll, you name it, så hör av dig =) Jag är inte längre än ett klick och lite text bort!

Tjingeling!

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)
  • BlommyNess12

Kanske ska skriva lite om mig själv.. Jag är 20 år gammal och hemma med min son på tre år, ska börja plugga nu i höst, sambon är 25 år, jobbar som it-konsult inne i stockholm. Vi har precis köpt ett radhus ute i stora vika som vi flyttar in i tidigast 1 augusti senast 1 september :)

• Humlemamma

Hellokillern: välkommen! :) haha jag bor ute i stora vika, radhus på Mariebergsvägen :)
    Kul att ni ska flytta ut hit!
    Vad ska du plugga?
    Ska er son gå på dagis nere i vika då?
    Får man fråga hur ni hamna ute i vika?
    Oj många frågor ;)
    Väl mött!

• BlommyNess12
    Humlemamma skrev 2011-06-29 21:31:58 följande:
    Hellokillern: välkommen! :) haha jag bor ute i stora vika, radhus på Mariebergsvägen :)
    Kul att ni ska flytta ut hit!
    Vad ska du plugga?
    Ska er son gå på dagis nere i vika då?
    Får man fråga hur ni hamna ute i vika?
    Oj många frågor ;)
    Väl mött!
    Vad skoj :D
    Jag ska läsa lite komvux, eftersom jag var så ung när jag fick barn har jag lite gymnasiebetyg att ta igen
    Ja, han ska gå på dagis/dagmamma i vika var det tänkt, vi har väl mer eller mindre blivit lovade en plats hos dagmamma medan dagis hade lite längre kö..
    Haha, av en ren slump faktiskt, vi såg ett fint radhus på mariebergsvägen på hemnet, och vi blev otroligt sugna.. Jag är ju från norrland och vill ha lite natur omkring mig så. Min sambo är från haninge egentligen

Men vad kul, då blir vi ju grannar! Haha, vi har inflyttning tidigast 1 augusti och senast 1 september, det beror lite påhur vi kommer överens med säljarna. Det står 1 september på kontraktet, men vi kunde båda parter tänka oss 1 augusti, så vi får väl se
    Men du är hemma mammaledig nu alltså, vad kul, går de andra barnen på dagis ute i vika?

Kul att prata med nån som bor där, hehe
  • Roja

Hej!
    Här är ytterligare en mamma som söker vänner! Har bott på andra orter i många år, och kom tillbaka till Haninge 1 jan 2010. Har 4 barn, 1 år, snart 4 år, 14 år och 17 år.
    4 åringen, en tjej som heter Lovis, sa så sent som idag att hon inte har någon att leka med..så jag chansade och sökte här på FL..för visst borde det väl finnas fler som mig, som inte har kvar det gamla kontaktnätet eller har kompisar till barnen?!
    Hittade denna tråd, så nu hoppas jag att någon kanske vill höra av sig!

Ha en fortsatt bra kväll!        

• paprika84

Hej hej!
    Chansar lite och skriver här.
    Bor i Huddinge, är 27 år, gift och har två barn. Två killar, en som blir 3 i okt och en som nyss blev 6 månader.
    Jag flyttade hit från Hälsingland för några år sen och nu har jag varit föräldraledig i snart tre år. Man blir inte direkt social av det
    Så det skulle bara vara kul om man kunde få kontakt med andra roliga människor med barn!
    Skummade igenom trådens första sidor, hur gick det? Blev det nån träff?

• Humlemamma

Oh nya svar!! Har lite o svara på, men orkar inte göra det via telen så jag försöker svara ikväll då jag tänkte sitta lite vid datorn :) välkomna ni nya!

• Iya Akintunde

Hej! En till mamma här som söker vänner till mig och till mina barn! Är snart 25 år och bor i Hjulsta med min fästman och våra två barn, Gabriel som blir 5 i slutet på augusti och Arielle som är 19 månader. Jag är från Östersund men har bott i Sthlm nu i snart 8 år.. tiden går fort! Har inga direkta nära vänner här då jag insett att så fort man får barn så försvinner många man trodde var vänner eller så har man helt enkelt inte samma prioriteringar i livet längre.

Hoppas någon vill höra av sig!

• paprika84

Samma här, jag flyttade hit för ett par år sen och har mest pluggat på distans och varit föräldraledig har aldrig riktigt fått chansen att skaffa mig ett socialt liv. Det är tråkigt att ha de flesta vänner över 35 mil härifrån! Nu vill jag så gärna "ut" efter 3 år som hemmamorsa och träffa folk

• Humlemamma

Tusan! Kommer aldrig till skott o sätter mig vid datorn! :/ nåja får skriva på telen istället!
    Allt bra med alla?
    Hellokillern, har ni fått flytta in i vika ännu?
    Ska vi ni som vill försöka få till nån träff snart eller? Innan sommaren tar slut :) det är väl egentligen det lättaste sättet, få ett ansikte till nicket från början, eller vad säger ni? :)

• Iya Akintunde

Jag tycker absolut en träff vore kul Kommer börja plugga på heltid distans nu så kommer i vara hemma mycket och vill gärna fylla min tid med nya vänner

Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)