• Humlemamma

Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)

Nu försöker jag igen, ska väl tusan inte va omöjligt att hitta några vänner genom FL..

Flyttade upp till sthlm aug 08, o visst, har jobbat lite o skaffat vänner, men iniga som ja umgås med direkt så, de har juh sitt liv sen innan o verkar inte hinna med mig riktigt, o de flesta har inga barn så de blir juh lite liksom skillnad där..

Jag iallafall är snart 27 år, har tre barn, varav de sista föddes nu den 15 september så är pytteliten ännu =), de andra är 2 och 4 år.

Har en hund, bor med min gubbstrutt och våra barn utanför Nynäshamn.

Ehm, detta var juh svårare än jag trodde att skriva ;) Är inte så van att skriva "kontaktannonser" =D

Nåja, bor du i sthlm, utanför, eller varsom o söker vänner att träffas för fika, mat, bio, utekväll, you name it, så hör av dig =) Jag är inte längre än ett klick och lite text bort!

Tjingeling!

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)
  • Humlemamma
    Mrs Flo skrev 2010-10-24 23:40:13 följande:
    Trevligt med en träff! Hade ni tänkt att det skulle ske på dagen eller kvällen?

humlemamman: Ja det där med dagis timmarna har jag inte jätte koll på längre då mina tjejer ät så pass stora, men när jag bodde i Alby 2003 så var det 15 timmar. Det är ju samma kommun så då kanske det är samma sak nu med.
    Först var det tänkt 3 timmar i 5 dagar men det fungerade inte och då bytte dom till 5 timmar i 3 dagar vilket fungerade bättre då min dotter gärna ville vara kvar och äta med kompisarna.

Mina tjejer har gått på Förskolan Solrosen & Römossen här i Tullinge Römossen var den senaste då vi flyttade till andra sidan tågspåret. Båda underbara dagis med trevligt personal. Karlavagnen skulle jag inte vilja ha mina barn i, bodde granne med förskolan och har varit på oförberedd besök då jag skulle välja. Alldeles för rörigt, smutsigt, och dålig info (min vänninas barn gick där)

Blev gravid med min första dotter efter 3 månader efter att jag slutade med p-pillerna och med min andra gick det samma månad som jag tog bort spirallen. Nu är jag tillsammans med en ny man och han reser tyvärr väldigt mycket i jobbet och lyckats pricka in min ägglossning alla månader utan den som har varit och som det ser ut nu så är han hemma nästa ÄL också.
    Skrev in det i hans almanacka förra månaden så nu försöker han planera det lite bättre.

Det där med barn med ont i magen är en gåta.
    Min 7 åring har det med jämna mellan rum och har gått ganska bra dom senaste 3 ggr  som hon har varit hos mig, men varannan vecka är hon hos pappa och då känns det som magen inte funkar lika bra. Jag tror att det kan vara kosten, hellre det än oro.
    Vi körde en sån vända utan mjölk och det gav oss inget. Nu har hon lämnat blod & bajsprov och där var inte heller nåt. Vet inte riktigt hur vi ska lösa hennes mage varannan vecka då mitt ex inte är jätte sammarbetsvillig,

Johanna S: Välkommen till Tullinge när det nu blir. Jag trivs jätte bra här och barnen med.

Ni som ska flytta hit till Tullinge. Har ni skaffat bostad redan eller planerar ni fortfarande?

Ses i veckan ???
    Halloj! Ne vet inte, dag? Beror juh på om folk jobbar osv?

Ah får kolla upp de där me dagis då de blir bestämt hur vi ska göra o så.

Hoppas verkligen de tar sig fort för er då =))

Jag har nu varit utan mjölkprodukter i snart en vecka o lillkillen kräks mycket mindre, dock har han typ kolikliknande på kvällen så han skriker o har ont, men ja, vi får se, ska kräva blodprov.

Ang flytta till Tullinge, vi får nog reda på de ganska snart hoppas jag, har hittat boende.. =)

Jag vill gärna ses i veckan om ni "alla" kan?
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Zinara

Har precis kommit hem från sjukhuset *igen* och är fortfarande inte riktigt bra så för mig funkar det nog inte förens nästa vecka.

Nu ska jag äta lite mat, maken kom hem med pizza

• Humlemamma

Nu får vi bli lite mer allerta så vi får till nåt =)

Får ta de nästa vecka då?

Zinara skrev 2010-10-27 17:29:49 följande:
    Har precis kommit hem från sjukhuset *igen* och är fortfarande inte riktigt bra så för mig funkar det nog inte förens nästa vecka.

Nu ska jag äta lite mat, maken kom hem med pizza

Hur mår du??
    Gott me pizza.. *avis* ;)

• Zinara

Jodå Är på bättringsvägen nu, men kan inte ta mig ur lägenheten utan hjälp så känner mig lite låst. Önskar vi hade hiss eller bodde på nedre botten :-P Skulle vara skönt att i alla fall komma ut och andas lite luft i parken och titta på när dottern leker.

Jag jobbar inte så kan på dagtid, maken jobbar dock varannan vecka så om det är en vecka han jobbar måste min dotter följa med. Men det kan ju vara kul det med

• Mrs Flo

Jag är barnfri hela nästa veckan och jobbar tyvärr dagtid. Men kan ibland ta en avstickare från jobbet.

Zinara: Skönt att du är på bättringsväg, Är det lugninflammationen som kom tillbaka?

• Turboplingen

Hej på er tjejer!

Dig Humlemamma har jag pratat med förut =p

Jag är 25 år ursprungligen ifrån Haninge men har bott i Oxelösund innan jag flyttade
    hit till Nynäshamn förra året.
    Har dottern Nova på 3 år och sonen Hemi som blir 3 månader imorgon =)

Man får aldrig för många vänner här via familjeliv =)

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Humlemamma
    Zinara skrev 2010-10-29 22:32:35 följande:
    Jodå Är på bättringsvägen nu, men kan inte ta mig ur lägenheten utan hjälp så känner mig lite låst. Önskar vi hade hiss eller bodde på nedre botten :-P Skulle vara skönt att i alla fall komma ut och andas lite luft i parken och titta på när dottern leker.

Jag jobbar inte så kan på dagtid, maken jobbar dock varannan vecka så om det är en vecka han jobbar måste min dotter följa med. Men det kan ju vara kul det med
    Hur mår du nu då?
    Hur högt upp bor ni?
    Mrs Flo skrev 2010-10-30 23:48:36 följande:
    Jag är barnfri hela nästa veckan och jobbar tyvärr dagtid. Men kan ibland ta en avstickare från jobbet.

Zinara: Skönt att du är på bättringsväg, Är det lugninflammationen som kom tillbaka?
    Vad jobbar du med? =)
    Turboplingen skrev 2010-11-01 18:29:49 följande:
    Hej på er tjejer!

Jag är 25 år ursprungligen ifrån Haninge men har bott i Oxelösund innan jag flyttade

Hallå där, ja dig känner ja igen! =)
    Allt bra?
    Ne vänner kan man ej få för många av!! =)

Okej tjejer, nu skriver jag när jag kan, så får vi se om nån kan med..

Fredag 5/11
    Humlemamma

Lördag 6/11
    Humlemamma

Söndag 7/11

Humlemamma

Skriv upp er under mitt namn den dag ni kan, om ni kan =)
    Ja de va juh då den här veckan, nån som har tips på nånstans att träffas?

Hej hopp! =)
  • Johanna S
    Fredag 5/11
    Humlemamma
    Johanna S

Lördag 6/11
    Humlemamma

Söndag 7/11

Humlemamma

Hej!
    Hade väldigt mycket under veckan som gick, vi fick oväntat ( men väldigt kul) släktbesök från Åre. Jag kan träffas på fredag på dagen. Hoppas att det är många som kan följa med då.

/ Johanna
  • Turboplingen
    Humlemamma skrev 2010-11-02 09:26:29 följande:
    Turboplingen skrev 2010-11-01 18:29:49 följande:
    Hej på er tjejer!

Hallå där, ja dig känner ja igen! =)
    Allt bra?

Fredag 5/11
    Humlemamma

Lördag 6/11
    Humlemamma

Söndag 7/11
     Humlemamma

Hej hopp! =)
    Jodå sådär, vi har varit förkylda här hemma sen så har det visat sig att sonen kanske har astma =/
    Vilket är skit..

Den här träffen, vart hade ni tänkt ha den?
    Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Mrs Flo
    Humlemamma skrev 2010-11-02 09:26:29 följande:
    Hur mår du nu då?
    Hur högt upp bor ni?
    Mrs Flo skrev 2010-10-30 23:48:36 följande:

Vad jobbar du med? =)Hallå där, ja dig känner ja igen! =)
    Allt bra?

Fredag 5/11
    Humlemamma

Lördag 6/11
    Humlemamma

Söndag 7/11
     Humlemamma

Hej hopp! =)
    Jag jobbar som säljare!
    Får mina barn igen på fredagen och då är jag på möten hela dagen.
    Helgen verkar kört för mig då mina kusiner är här och hälsar på. Dom bor i Las vegas i vanliga fall och då känns som om man får offra sig lite för släkten.
    Man skulle kunna luncha någonstans inne i stan nästa veckan eller på hemmaplan. Vad tror ni?
Svar på tråden Vänner runt sthlm (bor själv söderöver, nynäshamn) sökes. =)