Mrs Flo skrev 2010-10-24 23:40:13 följande:
Trevligt med en träff! Hade ni tänkt att det skulle ske på dagen eller kvällen?
humlemamman: Ja det där med dagis timmarna har jag inte jätte koll på längre då mina tjejer ät så pass stora, men när jag bodde i Alby 2003 så var det 15 timmar. Det är ju samma kommun så då kanske det är samma sak nu med.
Först var det tänkt 3 timmar i 5 dagar men det fungerade inte och då bytte dom till 5 timmar i 3 dagar vilket fungerade bättre då min dotter gärna ville vara kvar och äta med kompisarna.
Mina tjejer har gått på Förskolan Solrosen & Römossen här i Tullinge Römossen var den senaste då vi flyttade till andra sidan tågspåret. Båda underbara dagis med trevligt personal. Karlavagnen skulle jag inte vilja ha mina barn i, bodde granne med förskolan och har varit på oförberedd besök då jag skulle välja. Alldeles för rörigt, smutsigt, och dålig info (min vänninas barn gick där)
Blev gravid med min första dotter efter 3 månader efter att jag slutade med p-pillerna och med min andra gick det samma månad som jag tog bort spirallen. Nu är jag tillsammans med en ny man och han reser tyvärr väldigt mycket i jobbet och lyckats pricka in min ägglossning alla månader utan den som har varit och som det ser ut nu så är han hemma nästa ÄL också.
Skrev in det i hans almanacka förra månaden så nu försöker han planera det lite bättre.
Det där med barn med ont i magen är en gåta.
Min 7 åring har det med jämna mellan rum och har gått ganska bra dom senaste 3 ggr som hon har varit hos mig, men varannan vecka är hon hos pappa och då känns det som magen inte funkar lika bra. Jag tror att det kan vara kosten, hellre det än oro.
Vi körde en sån vända utan mjölk och det gav oss inget. Nu har hon lämnat blod & bajsprov och där var inte heller nåt. Vet inte riktigt hur vi ska lösa hennes mage varannan vecka då mitt ex inte är jätte sammarbetsvillig,
Johanna S: Välkommen till Tullinge när det nu blir. Jag trivs jätte bra här och barnen med.
Ni som ska flytta hit till Tullinge. Har ni skaffat bostad redan eller planerar ni fortfarande?
Ses i veckan ???
Halloj! Ne vet inte, dag? Beror juh på om folk jobbar osv?
Ah får kolla upp de där me dagis då de blir bestämt hur vi ska göra o så.
Hoppas verkligen de tar sig fort för er då =))
Jag har nu varit utan mjölkprodukter i snart en vecka o lillkillen kräks mycket mindre, dock har han typ kolikliknande på kvällen så han skriker o har ont, men ja, vi får se, ska kräva blodprov.
Ang flytta till Tullinge, vi får nog reda på de ganska snart hoppas jag, har hittat boende.. =)
Jag vill gärna ses i veckan om ni "alla" kan?