• Piggelin31

Prednisolon?

Hej!!

Är bara nyfiken om det är någon som har använt prednisolon samband med IVF? Isåfall vilken dos och när ni började? Och varför ni har använt det?? Lider själv av mycket fragmenterade ägg och därför inte kommit till ET..

Tack på förhand

• Svar på tråden Prednisolon?
  • isisisis
    Lizz skrev 2010-10-11 14:55:27 följande:
    Men du fick mediciner bara sista gången, då ni lyckades??

Barnen är verkligen ett sant mirakel!! Riktig solskenshistoriaSkrattande
    Ja,innan tog jag bara trombyl. Mm
  • Lizz
    isisisis skrev 2010-10-11 15:33:57 följande:
    Ja,innan tog jag bara trombyl. Mm
    Nu har jag pratat med doktorn på CVL och han tyckte absolut att jag skulle få prova Trombyl, är superglad då jag trodde jag skulle få kalla handenSkrattande 
    Var helt inställd på operation övertalning här men behövdes inte alls, han höll emd om allt jag sa. Däremot så skriver de inte ut något mer potent i första skedet utan man börjar emd att prova trombyl, prednisolon tycker de inte att det finns några belägg för (medgav att ASA har det) och att det kan ge så allvarliga biverkningar så den risken vill de inte ta.
    Trombyl kanske inte alls hjälper mig men känns så mycket bättre än att göra bara ett vanligt försök igenSkrattande
  • Cahela

Lizz: Intressant! Jag går oxå på CvL och har gjort fem insättningar där utan resultat. 3 ET och 2 FET. Har 7 i frysen och jag har bett om en telefontid med en läkare nu på torsdag där jag vill veta om det är någon idé med fortsättning och om man kan göra något "extra" i samband med detta.

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Lizz
    Cahela skrev 2010-10-11 16:24:11 följande:
    Lizz: Intressant! Jag går oxå på CvL och har gjort fem insättningar där utan resultat. 3 ET och 2 FET. Har 7 i frysen och jag har bett om en telefontid med en läkare nu på torsdag där jag vill veta om det är någon idé med fortsättning och om man kan göra något "extra" i samband med detta.
    Prova att be om trombyl, skadar ju inte. Han nämde dock att han tyckte det var värt att prova pga de problemen jag haft tidigare (skrivit om det i ett tidigare inlägg), men vet inte om det var den enskila orsaken till att jag kommer få trombylGlad

Vad har du haft för kvalitet på dina ägg och har ni något konstaterat fel??
  • Cahela

Lizz: Vi är oförklarligt barnlösa. Min man har en dotter sin tidigare. Jag är jättelättstimulerad och har blivit ÖS tre gånger. Äggkvalitéten ser jättebra ut enl kliniken. Får ofta många ägg och har fått två till frysen vid IVF 1 & 2 samt 8 till frysen vid IVF 3. Jag undrar så varför det aldrig funkar...vill prova något mer. Dock undrar jag om jag som astmatiker kan ta Trombyl? Det innehåller väl Acetylisalsyra och det ska man undvika som astmatiker.

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • callimero

Här är en till som läst på mycket om Trombyl, Fragmin, Prednisolon och immunologiska faktorer. Har själv testat Prednisolon + Trombyl, tyvärr utan ett plus men ska nu ett sista försök även få Fragmin.

Hur skiljer sig Innohep och Fragmin åt?

Det är så synd att svenska kliniker sätter upp handen rakt i ansiktet på en när man vill diskutera detta.

• isisisis
    callimero skrev 2010-10-11 16:39:18 följande:
    Här är en till som läst på mycket om Trombyl, Fragmin, Prednisolon och immunologiska faktorer. Har själv testat Prednisolon + Trombyl, tyvärr utan ett plus men ska nu ett sista försök även få Fragmin.

Det är så synd att svenska kliniker sätter upp handen rakt i ansiktet på en när man vill diskutera detta.
    Ja,det är trist.Men jag tror det är på frammarsch
    Skillnaden är att Innohep är mycket billigar(lättare att få)Skiljer en hel del.
    Det kostar ju endel .Men högkstnadsskyddet kommer ju in för oss.
    Innohepen ligger på 4500IE i förfyllda sprutor.Fragminet på 5000 IE .Ingen större skillad.
    Sen "ska" Iohepen vara lika bra.
    Likadant som andra läkemedel man uppmanas välja en biligare typ.
    Kostar mer för landstinget.    

• spino
    Lizz skrev 2010-10-11 13:31:56 följande:
    Åhh varför ska de vara så sega i Sverige, man går fortfarande och tror här att vi har den bästa sjukvården i europa!! Vilket skämt!! De kan ju inte ens scanna äggen här för att se vilka som är livsdugliga, massa moraltanter/gubbar som tror att det är en metod för att välja ut några elitembryon!!Skrikandes

Vilket land bor du i?
    bor  norr om London. tycker att de vagar och kan mycket har i england (men sa kommer ju IVF:ens fader harifran ocksa )
  • Lizz
    Cahela skrev 2010-10-11 16:34:03 följande:
    Lizz: Vi är oförklarligt barnlösa. Min man har en dotter sin tidigare. Jag är jättelättstimulerad och har blivit ÖS tre gånger. Äggkvalitéten ser jättebra ut enl kliniken. Får ofta många ägg och har fått två till frysen vid IVF 1 & 2 samt 8 till frysen vid IVF 3. Jag undrar så varför det aldrig funkar...vill prova något mer. Dock undrar jag om jag som astmatiker kan ta Trombyl? Det innehåller väl Acetylisalsyra och det ska man undvika som astmatiker.
    Jag vet också att astmatiker inte ska ta Trombyl, men kanske finns andra liknande preparat som funkar på liknande sätt??
    Iom att ni har så bra förutsättningar så borde man ju verkligen prova med något annat. Läkaren jag pratade med igår höll med om att nåt annat måste vara fel när man har så bra provresultat, ägg, spermier osv
    Har du kört samma hormonpreparat varje gång? Jag har bara haft Puregon men ska nu byta till Menopur, deras erfarenhet var att det kan hjälpa ocksåGlad
  • Lizz
    callimero skrev 2010-10-11 16:39:18 följande:

Hur äggkvaliten varit och har ni något konstaterat fel?? Går du i Falun???
Svar på tråden Prednisolon?