germany skrev 2012-08-13 10:03:49 följande:
Ni som använt Prednisolon, har ni alla gjort som Spino och delat upp dagsdosen på 2 eller 3 ggr / dag?
Eller har ni tagit hela dagsdosen vid ett enda tillfälle?
Här skiner solen i dag och jag ska nu ta med mig mina fyrbenta vänner i skogen och plocka dagsfärska blåbär till dagens blåbärspaj. Balsam för själen minsann, både utflykt och det som sedan ska lagas till för att sedan njutas av ute i trädgården senare i dag

Jag har tagit hela dosen direkt. Jag fick ingen annan ordination än så och det var bara bra för mig eftersom jag ändå brukar glömma bort tabletter ;P
Precis som du säger så är det skönt att kunna prata med någon om IVF och allt man går igenom eftersom varken familj eller arbetskamrater knappt vet vad en IVF är. Hela det känslomässiga hos en går i gungning, man får obalans i sina hormoner, vissa sätts i klimakteriet osv. Ändå försöker man hålla upp en sorts fasad mot alla utåt, kanske också mot sin egna man.
Jag kommer ihåg en av mina ivf:er så gjorde jag långa protokollet och försattes i tidigt klimakterie och det ångrar jag djupt idag. Jag gjorde den i höstas och då tappade jag sexlusten helt och har än idag inte fått tillbaka den helt, jag får kämpa fortfarande. Det är en sak som vi försökt prata om och min man förstår men jag känner fortfarande att han inte helt gör det och jag vill inte skämmas utan jag hittar på alla sorts ursäkter som finns bara för att komma undan, vilket inte är bra.
Jag tänker vänta tills vårt barn är fött nu och om det fortfarande återstår så tänker jag be om hjälp.
Sådana här saker pratar man inte om med ens bästa väninna för det är så svårt att kunna sätta sig in i.
Vad härligt det låter med att gå ut i skogen och plocka blåbär till blåbärspaj! Ja det gör verkligen gott för själen :D