Jam08 skrev 2012-08-03 10:05:45 följande:
Jag har massa misslyckade ivf bakom mig och vi besökte Aten i somras för immunbeh. Jag ska ta 5 mg pred morg och 5 mg pred kväll fr dag ett på cykeln. Sen vet jag inte om det ska trappas upp från ET och fram. Senaste gången tog jag 10 mg pred från ET o fram då ordinerat från läkare på min ivf klin här., men det var nog för klent..Senast svettades jag något kopiöst fr ET och fram, plaskblöt varje natt! Kortisonet kan ha spelat in.
Germany, Du skrev att du hade allergi, autoimmun sjukdom. Får jag fråga vad för typ av allergi? Jag är också vld allergisk, rinnande näsa och nysningar konstant och reagerar mot allt möjligt. Även musslor och krabba.
Förlåt
Jam 08 - Jag har ju missat att svara dig!
Jag är sedan jag var barn allergisk mot häst, hund, katt, kaniner, fåglar (alla dessa djur har jag haft genom åren och en del har jag fortfarande....Jag är en djurälskare uti fingerspetsarna och jag har valt att ändå ha djur, trots att det i bland kan vara jobbigt om jag utsätts alltför mycket på en och samma gång.
Jag är även väldigt känslig för damm i hemmet. Att städa en gammal låda ger värsta nysattacken :)
Mina allergisymptom är följande när de kommer: Röda & kliande ögon, nysningar (dagligen) rinnande näsa (också alltid i samband med mina nysningar :) och vid svårare allergiattacker så utlöses även astma (dock är det inte så ofta. Jag vet vilka situationer som ger mig astman och då medicinerar jag mig rejält innan för att mildra det hela)
Är det vanligt att Dr D i Aten ordinerar så iite kortison som 10 mg, tänkte mest kring ÄP & ET? Men du kanske får fortsatta rekomendationer av honom längre fram?
Räckte din allergi för att Dr D ansåg att detta kan vara en stor del av boven för att IVF:en inte lyckats?
Hoppas så att du kommer att lyckas snart! Antar att du ska ta andra mediciner också, som många i Atentråden blir ordinerade?
Kram!