Heidi82 skrev 2013-11-18 16:57:28 följande:
Neee vad trakigt!!

Vad tror läkarna att det berodde pa? Hoppas inte prednisolonet kan ha paverkat...
Se till att vila upp dig till Jan nu och ta nya fräscha tag!
Jag tror inte att prednisolonet påverkade hann ju bara äta 5mg per dag, det är ju men mkt låg dos.
Blir nog inte av någon behandling i Januari. :(
germany skrev 2013-11-18 19:58:56 följande:
Sent svar....
Jag plussade den naturliga vägen cykeln efter misslyckat IVF.
Gjorde en hel del en bra tid innan för att boosta min kropp. Ändrad kost (inget gluten och laktos och soyafria produkter, rejäl och nyttig mat i övrigt), åt flera olika sorters vitaminer, Prasteron (DHEA) och prednisolon.
Prednisolon åt jag från cykeldag 1 den cykel jag gjorde IVF, när det försöket inte lyckades så fortsatte jag med kortisonet då jag försiktigt ville trappa ner, men jag hann aldrig sluta helt för helt plötsligt så plussade jag då på den ägglossning som jag hade efter vårat misslyckade IVF.
Jag fortsatte äta kortison till över vecka 12 och trappade sedan långsamt ner.
Även om jag tror starkt på DHEA och kortison så tror jag också att hela "kombot" av planering och boostande med allt bidrog till att det till slut blev bingo.
Trist att det inte blev någon återföring för dig, men nästa gång kan slutresultatet se helt annorlunda ut.
Förresten, varför genomgår du IVF? För mig var det urusla hormonvärden, men se kroppen fixade det hela ändå. Så ge inte upp! Chans finns alltid

Åh så roligt att höra att du lyckades på egen hand till slut! :)
Jag har precis slutat med kortisonet nu. Hade tänkt precis som du att fortsätta äta det + en massa andra vitaminer. men förutom att jag fick avbryta min beh förra veckan så drabbades jag av blodproppar i ena benet.
så framtiden är väldigt oviss för mig nu. vet inte ens om jag kan göra någon mer behandling.

Äter Waran nu i 6mån sen får jag se vad som händer.
Jag har endometrios så det är därför jag har försökt få hjälp via IVF.
sköt om er!