Inlägg från: Theresa1 |Visa alla inlägg
  • Theresa1

vikt...peppningstråd =)

idiotblondinen: Jag ska nog testa ett "sockerfritt liv" ett tag iaf... Hrm *suck* mitt godaste i hela världen är det vita fullkornsbrödet (årets bluff) med makrill på tub. Skulle kunna äta ihjäl mig på det

Är detta samma som GI? Då får man väl inte heller äta potatis o grejjer? Jag vill så gärna hitta ngt som funkar i vardagen. Innan jag blev gravid tränade jag på gym 4-5 ggr i veckan och åt rätt... Hade även viktväktat bort 14 kg så jag vet att ett sunt liv inte alls är omöjligt. Jag måste bara komma igång igen. Men att träna som en dåre vet jag att jag inte hinner, men att inte gå en rejäl promenad per dag är bara löjligt (för mig alltså) det handlar bara om ren lathet... och att jag inte får tummen ur. När jag väl kommit ut är det superskönt och jag skulle kunna promenera jämt...

Är jag töntig om jag undrar om vi inte kan presentera oss lite närmre? Det skulle vara kul att veta lite mer om alla, vi ska ju trots allt hänga här ett tag. Denna tråd ska leva Läääääänge och ha massa forts. trådar, eller hur!!!

• Theresa1

Jag heter Theresa är 26 o bor i Västerås med sambo Marcus och lillkille Max. Jag pluggade upp mina usla gymnsaiebetyg när jag blev med Max så jag ska väl ta och fortsätta med det snart planen är att börja på högskolan så småning om. Jag jobbade med autistiska och utvecklingsstörda barn/ungdommar samtidigt som jag har pluggade men jag vet inte om tiden räcker till nu när det finns en familj... men men man måste ju få pengar också. Får jobba 50% o plugga 50% (förut var det 100 plugg o 80 jobb)

Jag är egentligen inte tjock, jag vill bli av med mina grav. kilon för att nu ser det ut som om jag haft en uppblåst badring runt midjan men pyst ur luften, fattar ni? Det är som en överjäst deg över magen, sidorna o ryggen... inge fint. Jag är van vid att ha en lite fastare kropp... jag fattar ju också att man inte blir sig lik efter en graviditet men man behöver ju inte se ut som barbamamma för det

Vet inte vad jag ska skriva om mig själv... Max är min ögonsten och mitt stoltaste!!! Marcus är den bästa kille jag träffat i hela mitt liv alla kategorier! Vi ska gifta oss nästa höst. Om pengarna räcker... annars blir det lite senare, det gör inget.

Öhhh slut på min roman

• Theresa1

Välkommen alla nya, ju fler desto bättre!

Idiotblondinen: har PROMENERAT idag... Du sparkade ut mig och det tackar jag för!'

Jaha... vad har det blivit till kvällsmat för alla då? Själv har jag ätit Fullkornspasta, kyckling, sallad o nötter (bra fett i nötter) GOTT!

Kramar!

• Theresa1

Morrn morrn!!!

Hoppas allt är bra med alla! Min lilla Max håller på att få tänder så här är det löst i magen OCH febrigt. Men han är på superbra humör iaf (är bortskämd med världens gladaste unge, kolla mitt galleri)

Jag började dagen med mina lurendrejeri mackor (vitt fullkornsbröd) med makrill på tub... men jag ska sluta med dom när påsen är slut... Jag börjar i liten skala Mitt problem är inte godis o bullar även om det ju förstås är himla gott... utan problemet är storleken på portionerna... Jag äter massor! Fast ganska nyttigt. Det hänger kvar sen jag tränade som en dåre, sen blev jag ju gravid o fortsatte äta stora portioner. Äter lika mycket som sambon, och han tränar och rör sig hela tiden (han har ett sånt jobb).

Men babysteps... jag får minska storleken sussesivt annars svälter jag nog ihjäl. Funderar på VV, de har barnvagnsgrupp på tisdagar... Jaja... det blir nog bra.

Är glad att vi hittat varran i denna gruppen. Det är jättestärkande att se andra som också kämpar plus att om man misslyckas en dag så är det lättare att tänka "äh skit samma, ny dag imorgon" om man peppas av andra o ser att de också misslyckas ibland.

KRAM på er tjejer!

• Theresa1

Idiotblondinen: Vi har massa olika sortes knäcke hemma, marcus är beroende av dem... Fast jag äter heldre youghurt eller fil än knäcke. Makrillen ska vara till "degmackorna".
    Jag vill nog gå ner 10-15 kg... Vill bli av med badringen iaf... vem fasen har "magöverhäng" på ryggen? Att magen hänger över brallorna fram det gör inte så mycket, men ryggen vet jag inte om jag är lika föråtande inställd till iaf inte när det gäller mig själv.
    Ja visst är det smart med barnvagnsgrupp. Då behöver man inte skämmas för att ens barn stör lektionen för det gör alla andras barn också Plus att det är lite mer okej att vara stor efter att man fått barn.

Idag är det strålande väder så jag tycker att alla i denna tråden ska ta en riktig långpromenad i det vackra höstvädret!!!

• Theresa1

Idiotblondinen: Magproblem är bara början hehe. Jag kan ha många av de byxor jag hade när jag väge typ 10-15 kg mindre det är superskumt. Men jag har alltid varit kurvig, och haft smal midja nu har jag icke existerande midja på gränsen till utbukktande tunnform Jag gissar på att 95% av grav kilona sitter där.

• Theresa1

ÅHHHHHHH Va vi är duktiga. Hoppas vi håller "the spirit" och att det inte ger sig efter en vecka... Men alla små grejer vi gör är ju jättebra... Allt är ju bättre än att sitta still o äta godis... Om det bara är så att vi bytt ut en enda liten grej så är ju det en början iaf!!! Men inte ska vi tappa gnistan? Om någon gör det så får vi lyfta upp den igen (jag låter ju som en frikyrkopastor)

• Theresa1

Jag har ingen våg Men jag kan mäta mig så jag kan visa resultat på det sättet, är det okej?

• Theresa1

Fredag tycker jag är bäst, då ser man att slitet gett resultat och faller kanske inte lika lätt för helgens frestelser. Vad tror ni?

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)