Inlägg från: Theresa1 |Visa alla inlägg
  • Theresa1

vikt...peppningstråd =)

Therese: Äh jag väntar... Det är bara det att jag ätet relativt bra och inte fuskat så mycket men dt har inte hänt ett skit, vet inte om det är hormonerna som spöker eller vad det kan vara... Vill göra ngt drastiskt för vikten känner jag

• Theresa1

Är det någon som törs/vill berätta om hur och varför de blev lite större än tänkt?

Jag kan bjuda på min story, fast senare ikväll, jag måste göra mig i ordning och promenera ner på stan o uträtta ärenden.

• Theresa1

Är det någon som törs/vill berätta om hur och varför de blev lite större än tänkt?

Jag kan bjuda på min story, fast senare ikväll, jag måste göra mig i ordning och promenera ner på stan o uträtta ärenden.

• Theresa1

Sarah: Rostade o saltade solrosfrön är supergott, sen finns det ju pumpakärnor (har inte ärit själv men de snackar om det på TV jämt ) Sen är ju faktiskt salta pinnar och egenpoppade popcorn inte allt för onyttigt... inte nyttigt heller men men... det är ju ett av de bättre alternativen.
    Marcus (sambon) föräldrar brukar ha sojabönor (tror jag att det är) som är rostade o saltade,de är supergoda!

• Theresa1

De sa på VV att less fat chipsen inte är så bra... de innehåller fortfarande massa fett fast det är mindre fett procentuellt, fattar ni vad jag menar?

• Theresa1

Therese: Jag fattade det som att det kvittar om manäter vanliga eller less fat. Jag viktväktade när de kom och var SVINNÖJD och tänkte YES här ska ätas chips... Vi frågade på VV hur många pointe mindre det var i de chipsen... Fick till svar att vi kunde räkna med precis samma points som vanliga

Nu är sambon i väg o handlar sen ska han iväg o spela poker med grabbarna... Jag bad honom köpa godis Fast jag känner nu att jag är eg inte så sugen... Har jag en påse hemma i skafferiet så vet jag att det finns och blir mindre frestad. Knäppt. Hoppas jag klarar att bara ta några när suget sätter in lagom till idol... Sonen sover, sambon borta *stackars mig. Handen i påsen, moffa fast jag inte är sugen* Någon som känner igen sig?
    Ni som röker/har rökt vet väl att man är aldrig så röksugen som när man inte har cigg eller bara ett fåtal kvar.

• Theresa1

Glömde... jag skulle ju bjuda på "Därför är jag tjock"

Jag hade ätstörningar när jag var yngre, men blev bra efter ett par år... Jag flyttade hemmifrån när jag var 19 och hade väl inte världensbästa kosthållning direkt då blev det några kilo plus. Tyvärr hände det massa saker i mitt liv under en kort tid så att jag mådde inte så bra... Gick upp lite till. Träffade en kille och han mådde väl inte helt hundra han heller och vi gjorde massa skit. Plussade ett par kilo. Jobbade jätte mycket för att slippa känna efter, mycket natt. Ett par kilo till. Separerade blev pykistkt utbränd, plussade lite till.

Gick med i VV, gick ner 14 kg lätt som en plätt. Höll vikten tränade & mådde bra.

Blev med barn och tyckte väl att jag inte behövde tänka på vad jag åt eftersom jag var gravid och sen skulle tappa medans jag ammade.

Summasumarum. Slutade kolla vikten när jag ökat 20 kg. i min graviditet. Vägde mig i somrad, vägde då 75-76... Vikt nu 73-75 (typ). Jag har inte minskat fast jag försökt. Tillslut sket jag i allt och nu är jag as peppad tack vare denna tråd. Jag kommer ju inte må sämre av att äta sunt. Går jag inte ner så vill väll inte kroppen det ännu... då rasar jag väl sen när det är dags om jag fortsätter vara sund. Jag kan hu inte göra mer än misslyckas skojade, jag menar ju att jag inte kan göra mer än att försöka, det skadar ju knappast!

• Theresa1

Om maninte unnar sig ngn gång ibland så håller man nog inte ut tror jag. Man ska väl bara inte unna sig hla tiden och inte några mängder, jag har ätit lite godis. Det är ju idol (mys=äta)

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)