• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Sus69

Tack ni är så gulliga!

Jag skrev faktiskt just kontrakt med mig själv i min fina motivationsbok från Biltema..
    jag hade bestämt mig innan jag och min syster gick in på Eriksson, att jag SKULLE inte ha nåt, men när vi stod i kön så beställde jag utav bara farten.. Men jag har inget försvar varför jag satte i mig alltihop.. Kändes iaf inge bra efteråt!!! Det är noterat i boken..
    Jag byter ju redan ut två mål mot naturdiet, tänker lite som du Theresa att jag ska få en liten kickstart, men vad hjälper det när man käkar hamburgare och strips!!!!
    Idag blir det promenad och lite senare pilates, cykeln får stå tills i morgon, man ska ju inte överdriva heller, för då tröttnar iaf jag!!!

Men älskar mig själv, nja, det är en sak som jag vet jag behöver jobba med! Är säkert därför jag misslyckas stup i kvarten. Så långt har jag iaf kommit i DrPhil´s bok, så jag förstår att det är en av dom viktigaste stegen, att lära sig älska sig själv!
    Ni har kanske några konkreta tips att ge mig?!?!

Om jag ska hitta nåt positivt, jag erkände ju iaf för er att jag halkat dit!

• alarik82

de dröjer nog länge innan ja kommer å älska mig själv, dyrt om inte annat, magoperation, bröstoperation m.m

• Sus69

Nja så långt vill jag nog inte gå, som att operera mig eller nåt sånt... Jag får nog försöka lära mig tycka om mig själv ändå..

• Våra Liv

nu har jag gett mig ut o gått typ powerwalk med barnvagn 30 minuter sen gjorde jag mina favvo övningar väl hemma, när jag precis börjar med övningarnaås gav jag upp tnkte sätta mig o glo på tv istället men så tänka jag FAN HELLER jag ska FAN inte ge upp! jag är ingen människa som ger upp så lätt så jag körde mitt egna lilla progrmm

emmamaria varför är det så? har du samma mage som mig? hängbuk som man aldrig tror ska dra ihop sig bristningar över hela magen så det ser ut som en krigsfält? hängbröst som känns som urblåsta ballonger?

• alarik82

VL ja ungefär typ så ja... fast inte så mycke bristningar.
    just nu är ju brösten någorlunda fylda eftersom ja ammar, men frågar är hur hängiga å tomma dom blir sen när ja slutar amma med tanke på att ja har gått ner en hel del i vikt

• idiotblondinen

emmamaria: Men lycka kommer inifrån...

Marsmamma: Tänk på att det bästa du kan göra för din familj och andra omkring dig, är att älska dig själv. Om du har svårt att älska dig själv bara för din egen skull, så tänk på det... Jag tänker som så att älskar jag andra så vill jag ge dom det bästa jag kan, och det är att älska mig själv så jag blir den bästa människan jag kan vara. Mot mig själv och mot andra.

VL: Bra! Kör hårt!

• Theresa1

Jag älskar mig själv nästan varje dag... jag har ju fått världens finaste lilla kille och det är därför jag ser ut som jag gör... fast det gör ju inte att jag inte vill gå ner mina kilon men det gör att jag inte tycker att det är en katastrof om kroppen ser ut som skit Den lär ju inte bli tjusigare av ett barn till och högre ålder... Vi måste acceptera att vi ALDRIG mer kommer att se ut som 16 (inte för att jag var så jädra smal då heller men men) Jag har funderat alvarligt på att ta itu med min läskigt låga självkänsla... det är där min spärr sitter. Jag tycker att alla är lite bättre än mig, och jag har verkligen INGEN självinsikt, då menar jag verkligen ingen alls. Det har jag inte listat ut själv (jag har ju ingen självins.)
    Min brist på det kommer nog från diverse motgångar och sorger... Och en aning för mycket navelskåderi...

• Nova 68

Trevlig lucia tjejer var uppe och tittade på lussetåg på tv 6.30 med mina tjejer vi har gjort så sen de var små då går det minnsan att få upp dem snabbt.

sköte mig någorlunda i går har kvar den motivationen i dag den är inte lika stark som för en månad sen mne bättre än för nån dag sen och jag vet i dec jan är jag låg och jag tänker tillåta mig att vara det utan dåligt samvete ska iaf inte äta lika mycket som jag brukar det är mitt mål den närmsta tiden och det är jag nöjd med...... oj vad mycket svammel förstår om ni inte orkar läsa. kram

ska ta en promenad snart.....

• Våra Liv

emmamaria, magen ska du se att den an dra ihop sig! ge inte upp för tidigt bara dumt o sä'tta kniven i kroppen om det inte behövs! själv hänger min mage riktigt mycket,väldigt mycket skinn o extremt mycket bristningar... det är itne fett heller utan tomt skinn.. men ags ka ge det 2-3 år innan jag enas tänker weätta kniven i kroppen..
    mina röst hänger med just nu men jag lovar dig ge detlite tid efter du ammat så ska du se att skinnet drar ihop sig där med! visst dom kanske inte blir lika fylliga som innan men iaf inte fullt så slappa som dom är precis när mjölken försvunnit.

jag älskar itne alls mig själv så mycket men min sambo gör det. han älskar o gå o spana in mitt ass eller andra delar av kroppen typ brösten haha, han tänder på mig även om jag står näck o har fulaste vidrigaste magen.. lustigt igentligen..
    men jag gilalr inte att han titta på mig så efterosm jag själv inte gillar min kropp

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)