• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • JoWiAn

hej alla... jag har fallit tillbaka en hel del. ätit godis flera dagar i rad. :(

• Monsa

Sällar mig till denna tråden med. Lättare när man är omgiven av fler som kämpar och som man kan skrivas med

Jag kör väl på viktväktarna kombinerat med lite GI och det funkar bra. Tog tag i mig själv efter nyår och har gått ner 5 kg Jag har rätt mycket att gå ner men tar 5 kg i taget. Cyklar lite på min motionscykel och ska försöka ta tag i lite pilates. Vore ju bra med en sån video

Annars kör jag på vatten, vatten och åter vatten, inte för mycket vitt bröd och mjöl, margarin och socker. Godis som jag äter är mörk choklad, nötter, popcorn och såna chokladkulor med nötter i. Försöker hålla mig till det och äta godis en gång i veckan. Jag älskar choklad så det är svårt. Popcorn kan jag nog unna mig mer än en dag i veckan men just godis får vara en gång i veckan.
    Jag brukar ta en kopp varm choklad med 3/4 lättmjölk och resten vatten, kakao och sötningsmedel om jag blir jättesugen ibland och det funkar bra.

Skulle vilja få bort 4 kg fort som attan, helst nu för att nå ett mål som jag längtat efter i typ år men det tar tid och det ska det ju göra med! /Monsa

• Monsa

Tackar!! Koviktare, hur gör du för att nå ditt mål och vad har du för mål?

• JoWiAn

gör lite GI. Har ett mål att gå ner 25-30 kg på lång sikt. Inte inom en viss tid. Har inte lagt om kosten så mkt. Äter inte vittbröd. undviker vetemjöl. Äter enligt trallriksmodellen och bara en portion. äter mina5 mål om dagen och bara godis en gång i veckan.
    Har halkat lite tillbaka på gamla spår igen med godiset. Får inte ge upp bara att ta tag igen!

• Våra Liv

nej då jag är bara trött o ddad typ.. sjuka barn

• Våra Liv

mmin lille har antingen RS eller falsk krupp ska till VC sen idag

• Monsa

Jag är här! Koviktare, låter som bra grejer, det är lätt att halka tillbaka men vi ska inte ge oss ju! Har lagt in en bild från julen och en nu från idag, det är ju olika utifrån hur man tar korten men jag tycker nog det är lite skillnad

• SmashNo3

hjääääääääälp! jag vill också vara med! gick upp från 70 till 91 kg & väger nu hela jävla 83 kg,fastän jag är ute & går varje dag OCH ammar för fullt.....

Nu har det ju "bara" gått 7 veckor innan lillan föddes..,men jag "har hört" om brudar på familjeliv som gått ner 6-7 kg i VECKAN??!! (& sånt sätter eld i röven på en själv!)

hur har ni gjort/vad tipsar ni om,mommie´s ??

/liselotte

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)