• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Danbala

ThereseLaurin:
    De första tio kilona gick jag ner "på rätt sätt" - följde rekommendationer i Apotekets häfte om övervikt - lät det ta sin tid, gjorde inga radikala förändringar utan ändrade mer småsaker allteftersom så att jag la om livsstil lite istället för att banta eller något sådant tossigt... (Och belönade mig själv som jag beskrev ovan!) Så de tog något år minst, sakta men säkert, sådär.

De resterande tio kilona bara smälte bort från mig på ett par månader under perioden då jag blev tokkär, och fattade beslutet om att skilja mig från min man och flytta till min nya kille; jag sov några timmar om natten i snitt och drack mer sprit än jag åt mat. Så det var mest kroppens reaktion på att mitt liv var uppochner och jag var så stressad. Rekommenderas inte som metod! Däremot "landade" jag lyckligtvis på den vikten, och idag mår jag kanonbra men har inte gått upp något (helt stabil vikt i sex månader vad jag än gör eller äter). Antagligen för att jag hade ändrat min normala livsstil redan innan.

• ThereseLaurin

danbala: ja det lät ju bar att du kan hålla vikten =) Det är inte heller något problem för mig att hålla vikten då jag alltid ätit rätt så att säga..förutom då jag vart graviod då..så det är därför jag är överviktig...det har vart svårt att inse att man faktiskt kan vara tjock, då jag själv alltid varit ganska smal... men nu vet jag ju bättre =)

• Danbala

ThereseLaurin:
    Jo, jag fick typ tio kilo från INGENSTANS när jag slutade röka. Jäkla hormonomställningar. Jag åt verkligen inte mer godis eller nåt, eftersom jag ville undvika viktuppgången. Det räckte inte. :-P

• ThereseLaurin

ja tyvärr så går de allra lesta upp när de slutar röka...

• Sus69

TheresLaurin: Hemkommen från en promenad är jag.. I ovädret! Tror att du har helt rätt när det gäller att inte HELT ge upp godsakerna, men för min del måste jag nog kanske bryta mitt mönster med en liten avvänjning, att kanske avvara sötsaker i två veckor och sen bara äta det på lördagar. Vad tror ni?

• ThereseLaurin

marsmamma: så god som din motivation verkar vara så kommer detnog funka ypperligt =) kan säga att jag hade inte klarat det själv då det är lätt att fuska om man inte får ta nåt alls..men tror att du kommer att klara det galant =) Va skönt med promenad =) jag sitter bara och latar idag..har till och med morgonrocken på mig..men ska nog ta en promenad snart och plocka lite mossa till julen =)

• Sus69

Motivationen är på topp i dag, men man vet ju inte hur morgondagen ser ut..

• ThereseLaurin

marsmanma: ne man får ta en dag i taget =) et svåraste tycker jag är att sambon hela tiden äter en massa skit...men det är ju en slaagsd terapi med =)

• idiotblondinen

Marsmamma: Vi får helt enkelt peppa varandra!

• ThereseLaurin

ska kanske lägga in kort idag vi olika vikttillfällen,, få se om jag vågar.....

jag har en träningcykel som jagh har framför tvn..funkar kanon =) man har kul samtidigt liksom =)

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)