• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Sus69

idiotblondinen: Vad duktig du är!
    Hur har du gjort för att sluta med sockret?

• idiotblondinen

Marsmamma: Jag bara slutade rakt av. Har inget hemma jag kan gå o smaska på om jag blir sugen. Ätit väldigt lite under dagen och sedan ätit en middag på kvällen. Fullkornspasta o kycklingwok. Sen bara något knäckebröd på dagen... Allt för att bryta vanorna och för att "krympa" magsäcken.

Jag ser viktnedgången som en lång förlossning ungefär... Det bara är så att det kommer vara skitjobbigt, men det går inte att sluta mitt i nu. Jag har bestämt mig. Det kommer att bli fruktansvärt jobbigt! O resultatet kommer att vara underbart!

Hoppas att ni kan hitta samma motivation som jag har, för det känns verkligen underbart!

Jag har även varit ute och promenerat varje dag.

Om jag känt mig jättehungrig eller snurrig så har jag druckit en portion Nutrilett. Superbra!

Naturligtvis tänker jag inte fortsätta med denna "dieten" utan det får "plana ut", men jag är helt övertygad om att man måste avsluta sockerintaget cold turkey så att säga. Absolut inte äta vitt bröd, pasta, potatis och ris! INGA snabba kolhydrater med andra ord!

Glöm inte att FETT är tillåtet under "övergången"! Jag har haft creme fraiche i varje middagsmåltid de första dagarna, men nu har jag även lyckats med det! Man måste kunna ha nåt att se fram emot på kvällen! Nu behöver jag inte det heller.

Dricker mycket mineralvatten gör jag också.

O glöm inte vardagsrörelserna! Att bara stå och hoppa o dansa lite i tid och otid

O det allra viktigaste... Skratta mycket!

• idiotblondinen

Ovanstående gäller för _mig_ alltså, kan ju inte garantera att det fungerar för alla. Är ju ingen expert direkt.

• Sus69

Vilken inspirationskälla du är!

Precis som du säger att resultatet blir ju fantastiskt! Jag vet ju att tappar man bara några kilo så mår man ju såååå mycket bättre psykiskt! Min motivation håller oxå på att infinna sig! Kroppen nästan skriker efter att få röra på sig, det ni!

Ska försöka klara dagen utan att inta nåt socker, hmmm, hade iof sig äppelmos på havregrynsgröten, men from med NU! Nada socker...

• Theresa1

Är det svårt att sluta med socker tycker du? Jag är inte beroende i ordets rätta bemärkelse, men jag tycker ju om pasta, bröd o ris m.m. Vi åt fullkornspasta på jobbet och det tycker jag smakar bra... Det kanske mest handlar om att bryta invanda mönster inte om att det är svårt, eller?

• Danbala

Moi! Jag behöver inte gå ner i vikt längre, men var i stort behov av det förut. En sak jag upptäckte som gjorde det roligare (för de där positiva effekterna för kroppen kan ju ta så lång tid att märka - att knäna blir bättre och sådär). (Fick f.ö. idén från Apotekets lilla broschyr om övervikt och viktnedgång.)

Belöning!

Jag brukade köpa mig en bok eller något jag verkligen ville ha, slå in den i ett fint paket och lägga den i vardagsrummet. Sedan, när jag uppnått nästa mål (gäller att ha dem rimligt satta, förstås, men t.ex. nästa kilo man gått ner, eller t.o.m. halvkilo om saker går riktigt långsamt - och hållt den vikten ett tag, säg nån vecka) så fick jag ÄNTLIGEN öppna min present till mig själv. Det var roligt. Funderar på att börja göra så igen, men jag vet inte längre vad jag behöver belöna mig själv för.

• Sus69

Roligt tips Danbala!
    Hur mycket har du lyckats bli av med?*nyfiken*

• Danbala

Jag väger 20 kilo mindre idag än jag gjorde som mest. På lång sikt har det ju märkts fantastiskt mycket i knän och så, men det var tradigt medan man höll på och gå ner... (Ligger i mitten/övre halvan av normal-BMI nu, ungefär.)

• ThereseLaurin

oj oj hhär är det fulll rulle =)

Marsmamma: jag vägde 105 när jag startade ...så vet precis vad du kommer att ha framför dig.... du verkar ha hittat motivationen =) vilket är det allra viktigaste... =) Sen tycker jag personligen att du inte ska sluta med att äta goda saker helt...utan unna dig en dag i veckan tex lördagar... för slutar du helt kommer det troligen inte hålla..gjorde inte det för mig i alla fall... Sen kommer du märka själv att om du nu äter tex godis en gång i veckan..så är det inte lika gott efter ett tag och kan inte äta lika mycket som du är van...vilket resulterar i att du blir jätte stolt över dig själv att du inte längre MÅSTE ha socker och dylikt =)

Men detta är ju vad jag tycker =)

Blondin: va bra att det går bra för dig =) visst är det skönt när man har motivationen =)
    Bara av att städa gör att man motionerar mycket =)

Danbana: grattis till dig =) hur gjorde du för att gå ner i vikt???

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)