• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • ThereseLaurin

nova: alla har dåliiga dagar och jag har nyligen haft mens så de fem dagarna har jag svuollat rejält..går ju inte att hålla sig då man har mens =)

• Sus69

Nova68 ta nya tag i morgon!
    Jag har frossat och ätit i flera veckor ska ni veta.. men inspirationen har ju smygit sig på mig nu..*ler* Fast man vet ej hur länge..

Hörs i morgon alla ni trevliga "viktpeppare"..

• ThereseLaurin

i morrn blir det till att ta pulver =) så nu ska det bli full rulle =)

• idiotblondinen

Imorgon ska jag sparka ut er på promenad allihop!

Idag har jag bara ätit Nutrilett och en middag på kvällen. Varit ute på två, korta, promenader också, men vädret har varit så trist... Reeegnat ju! Så jag har hoppat runt som en tosing här hemma och sett till att röra mig mer än jag gjorde förr. Stått o dansat och hoppat o haft mig... Haha! Kan ju inte ha sett klokt ut! Men jag är så glad, för jag kan ha på mig ett par byxor som jag oftast bara har när jag går utanför dörren, för de har suttit så tight att det har varit svårt att röra sig ordentligt innan... Men det gör dom inte längre!

• ThereseLaurin

blondinen: men va skönt =) själv har jag cykllat så här på kvällskvisten =) i morrn ska jag och en kpmpis ut på promenad =)

• idiotblondinen

Gomorron tjejer!

ThereseLaurin: Vad skönt att cykla! Det vill jag med göra. Skulle vilja ha en såndär barnstol till cykeln... Har ingen användning av cykeln utan en sån stol så jag har lånat ut den. Nån som vet pris på barnstol till cykeln? Jag är ju ganska pank, men det skulle vara väldigt bra med en sån.

• ThereseLaurin

blondinen..ja jag cyklar på en motioncykel inne..har bara bockstyre själv känns inge kul på våra grusvägar..så får skaffa en ny till sommaren..nu ska jag ta en nutrilett pulver sen ska jag köra alexandra på dagis, senska jag ut och gå...hejdå ses senare

• idiotblondinen

ThereseLaurin: Jaha, på så vis! Jag har fått ett erbjudande om att få en motionscykel... Vet inte om jag ska ta emot den, har inte plats för den egentligen. Men jag gillar att cykla utomhus så jag vill ha en sån stol i vilket fall. Hej så länge, ha det så bra!

• Theresa1

Morrn morrn!!!

Hoppas allt är bra med alla! Min lilla Max håller på att få tänder så här är det löst i magen OCH febrigt. Men han är på superbra humör iaf (är bortskämd med världens gladaste unge, kolla mitt galleri)

Jag började dagen med mina lurendrejeri mackor (vitt fullkornsbröd) med makrill på tub... men jag ska sluta med dom när påsen är slut... Jag börjar i liten skala Mitt problem är inte godis o bullar även om det ju förstås är himla gott... utan problemet är storleken på portionerna... Jag äter massor! Fast ganska nyttigt. Det hänger kvar sen jag tränade som en dåre, sen blev jag ju gravid o fortsatte äta stora portioner. Äter lika mycket som sambon, och han tränar och rör sig hela tiden (han har ett sånt jobb).

Men babysteps... jag får minska storleken sussesivt annars svälter jag nog ihjäl. Funderar på VV, de har barnvagnsgrupp på tisdagar... Jaja... det blir nog bra.

Är glad att vi hittat varran i denna gruppen. Det är jättestärkande att se andra som också kämpar plus att om man misslyckas en dag så är det lättare att tänka "äh skit samma, ny dag imorgon" om man peppas av andra o ser att de också misslyckas ibland.

KRAM på er tjejer!

• idiotblondinen

Theresa1: Hej! Köp knäckebröd nästa gång. Som du själv säger så är vitt fullkornsbröd lurendrej. Hur mycket är det du ska gå ner förresten? Barnvagnsgrupp på VV låter ju jättebra!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)