• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • ThereseLaurin

BLONDINEN: DET LÅTRER BRA DET DÄR =)

Marsmamma va bra =)

Nova: det är ju ett steg i rätt riktning =)

• Josean

Åh Hej på er!!!

Jag skulle också vilja vara med här! Verkar ju vara en superbra tråd!
    Peppning känns verkligen som det är det man behöver när man ska gå ner i vikt!

Jag behöver kanske gå ner 20 kg nu. Har gått UPP efter graviditeten. Gick ner när jag var gravid.
    När jag kom hem från BB var mina vardagskläder för stora så jag tänkte att "nu kommer jag bli ännu smalare när jag ammar" för det sa alla. Men icke! Tvärt om. Men jag vet varför...

Nu ska jag börja på VV på torsdag kl 10. Får se hur det går...
    Har tränat ganska mycket förr men hittar varken tid eller motivation nu... Har dock börjat att simma lite smått. Hellst 2 ggr/vecka men kan jag inte JUST dom tiderna så blir det ingen simmning. Tråkigt att badhusen inte har fler öppettider.

Har själv börjat lite smått de senaste veckorna med att äta mindre portioner. Färre mackor å sånt. Bättre pålägg och godis EN gång i veckan. Undviker glass och fikabröd. Blir BARA när ngn bjuder... om jag inte tackar nej då förstås, som faktiskt händer ibland!!!
    Igår kunde jag stäng ett par mockastövlar jag inte kunnat ha på ca 1½ år. Vart jätte-paff! Dargkedjan bara åkte upp!! Svish!! Blev glad så klart!

Bra trix det där med paketet som belöning... ska nog prova det...

• Theresa1

idiotblondinen: Jag ska nog testa ett "sockerfritt liv" ett tag iaf... Hrm *suck* mitt godaste i hela världen är det vita fullkornsbrödet (årets bluff) med makrill på tub. Skulle kunna äta ihjäl mig på det

Är detta samma som GI? Då får man väl inte heller äta potatis o grejjer? Jag vill så gärna hitta ngt som funkar i vardagen. Innan jag blev gravid tränade jag på gym 4-5 ggr i veckan och åt rätt... Hade även viktväktat bort 14 kg så jag vet att ett sunt liv inte alls är omöjligt. Jag måste bara komma igång igen. Men att träna som en dåre vet jag att jag inte hinner, men att inte gå en rejäl promenad per dag är bara löjligt (för mig alltså) det handlar bara om ren lathet... och att jag inte får tummen ur. När jag väl kommit ut är det superskönt och jag skulle kunna promenera jämt...

Är jag töntig om jag undrar om vi inte kan presentera oss lite närmre? Det skulle vara kul att veta lite mer om alla, vi ska ju trots allt hänga här ett tag. Denna tråd ska leva Läääääänge och ha massa forts. trådar, eller hur!!!

• Josean

Idiotblondinen:

Jag kan ju ha missat, men äter du "bara" proteiner nu? Riktar du in dig på GI-metoden?

• Sus69

Theresa1: Inte töntigt att presentera sig närmre.. Ska tråden överleva så blir det väl ett måste..
    Jag kan börja:

Jag heter Susanne men kallas för Sussi, är 36år och lever tillsammans med Anders( som blev 40år en vecka efter att vårt gemensamma barn föddes)Familjen består oxå av tre flickor i blandade åldrar.. Min äldsta är snart 11år, mellantjejen är 7år och dessa är från ett tidigare förhållande, sedan har vi då den minsta som blir 8 månader på fredag.
    Vi bor i en lägenhet i Eskilstuna.
    När jag inte är mammaledig jobbar jag som kockerska på en förskola.
    Hmmm vad ska man mer förtälja??? Vet inte.. Är det nåt mer ni undrar över så bara fråga..

• idiotblondinen

Theresa1: Ut och promenera med dig! *sparkar i baken*

Josean: Jag känner inte riktigt till de olika metoderna, men jag antar att det ligger nära... Jag har under dessa dagar endast ätit nåt knäckebröd på dagen, utan något på, och sen en middag på kvällen bestående av fullkornspasta och antingen kyckling o grönsaker, eller bacon som det blev igår. Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska fortsätta nu, för jag måste börja äta lite mer tror jag sen. Detta har bara varit för att bryta mönstret. Så jag är inte riktigt säker på vad det blir för måltider... Tar gärna emot tips på billiga rätter att göra.
    Har dessutom minskat portionerna och gårdagens middag var nästan bara hälften så stor som för en vecka sedan! Mer lagom! Nu är jag pank så det får bli en stekt kycklingfilé o lite fullkornspasta ikväll igen.

Om jag ska presentera mig så kan jag säga som så att jag heter Katarina, är 24 år, ensamstående mamma till Filip på 13 månader.

• ThereseLaurin

Heter tHerese är 22 har sambo på 25 år som heter micael.. vi har två tjejer som heter alexandra(snart tre år) och alicia(ett år). Bor i jämtland(Ammer). Vägde 105 när jag började ta tag i min vikt väger idag mellan 75-79 kilo då jag inte vet vad jag väger då jag blundar och står på vågen..skrive5r min sambo upp vad jag väger.. för vet jag vad jag väger blir jag lätt oinspererad och detta sättet funkar jätte bra =)
    Vill ner till ca 65 kilo helst vill jag gå ner mera ....men är nöjd med 65 =9

Jag vill ge ett tips som funkat på mig är att ha gmla kläder osm man kommit i förut och ta fram dem så och då för att märka att man verkligen kommer närmare sitt mål =)

• Nova 68

Jag heter Mia är 37år har två döttrar Elin 16 och Linnea 13, från ett tidigare förhållande. Har nu träffat min drömprins Christer som blev 40 i sommras, vi kämpar med att få ett gemensamt barn sedan en tid tillbaka utan framgång än så länge. Vi bor i en lägenhet i Huddinge. Är sjuk denna vecka annars jobbar jag som barnskötare på en förskola.
    det var lite om mig vill ni veta mer så fråga.

jag mår oxå bättre av att minska på sockret och promenera mera.

• Sus69

Nova68: Lycka till i bebisverkstan.. Är så kul att få en liten sladdis..

• Josean

Presenterar mig me' :
    Johanna 29 år. Ensamstående m 1½-årig son. Bor i Ö-sund (en till "jämtlänning")
    Jobbar som pers. ass. heltid.

Vill bara säga att mitt mål är inte en specifik vikt utan blir nöjd när jag har slt M, 38-40. Nu har jag 44 på många kläder...
    Vill också kunna sporta igen som jag en gång gjorde...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)