• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

Weehoo, jag har fixat barnvakt i en timme imorgon då jag ska få gå o simma. Ska bli så skönt att få ta ut sig i hela kroppen!

• Theresa1

Idiotblondinen: Vi har massa olika sortes knäcke hemma, marcus är beroende av dem... Fast jag äter heldre youghurt eller fil än knäcke. Makrillen ska vara till "degmackorna".
    Jag vill nog gå ner 10-15 kg... Vill bli av med badringen iaf... vem fasen har "magöverhäng" på ryggen? Att magen hänger över brallorna fram det gör inte så mycket, men ryggen vet jag inte om jag är lika föråtande inställd till iaf inte när det gäller mig själv.
    Ja visst är det smart med barnvagnsgrupp. Då behöver man inte skämmas för att ens barn stör lektionen för det gör alla andras barn också Plus att det är lite mer okej att vara stor efter att man fått barn.

Idag är det strålande väder så jag tycker att alla i denna tråden ska ta en riktig långpromenad i det vackra höstvädret!!!

• idiotblondinen

Theresa1: Aha, har du också magproblem? Där sitter det mesta fettet på mig! Hänger över byxorna så jag knappt vågar mig ut för jag tycker jag ser gravid ut. Den ska bort! Gjorde t.o.m en hög sit-ups igår, ska göra det idag med. Du också, tycker jag! Ett bra tips när det gäller yoghurt är att ha naturell och sen lägga ner fruktbitar där i! Äpple eller banan tex, smakar kanon! Obs, INGET socker på! Det blir lite syrligare, men man skippar en massa onödigt socker som finns i yoghurt.

Nu ska jag och min lille son ut och promenera, underbart väder idag!

• Theresa1

Idiotblondinen: Magproblem är bara början hehe. Jag kan ha många av de byxor jag hade när jag väge typ 10-15 kg mindre det är superskumt. Men jag har alltid varit kurvig, och haft smal midja nu har jag icke existerande midja på gränsen till utbukktande tunnform Jag gissar på att 95% av grav kilona sitter där.

• Nova 68

God morgon alla tjejer eller kanske god förmiddag (såg att kl är mycket.)
    Tack vare er känner jag mig mer motiverad i dag har tom varit ute på en promenad, och kan strunta i att äta "snusk"
    TACK TACK!!!

ha en fortsatt dag vi kanske syns senare i dag

• idiotblondinen

Theresa1: Okej, gör några sit-ups nu då! En bra början!

Nova 68: Braaa! Jättebra!

Själv har jag precis varit ute o gått en bra runda, gick jättefort så jag blev snäppet på andfådd! Varje gång jag kände att nej nu vill jag gå hem så gick jag en bit till. Bra att göra så. Känner mig sååå nöjd o duktig!

• Josean

Hejsan alla!

Åh, jag blir verkligen ispirerad av er!! Härligt!!! Faktiskt så till den milda grad att jag tänkte motionera...men kan/får inte. Är grynt förkyld och mycket har satt sig i hals och lungor... Men är på bättringsvägen så när snoret är ute ska jag också ut!!!

Ett litet tips till er som gillar yoghurt:
    man kan ta kesella, som är MYCKET proteinrikt, och blanda med lite FUN light, tex jordgubb, och vipps så har man fått "jordgubbsyoghurt"! Kesella kan ju vara lite strävt, men inte när man gör så här.
    Sen kan man ju alltid diskutera om man ska få i sig aspartam som finns i saften men liten mängd kanske inte är så farligt...

...blondinen: Vad kul att du ska få iväg och simma!!! Njut av stunden!!!

Nu ska jag äta min lunch; fullkornspasta och tomatsås med champinjoner! Gött!!!

See ya!

• Sarah81

känner mig inspirerad idag ska ta mig en liten promenad till bvc för vägning av lillstumpan. Det tar ca 1timme i total gångtid. Det är så skönt att komma sig ut och röra på sig även om det är kallt ute idag.

• Theresa1

ÅHHHHHHH Va vi är duktiga. Hoppas vi håller "the spirit" och att det inte ger sig efter en vecka... Men alla små grejer vi gör är ju jättebra... Allt är ju bättre än att sitta still o äta godis... Om det bara är så att vi bytt ut en enda liten grej så är ju det en början iaf!!! Men inte ska vi tappa gnistan? Om någon gör det så får vi lyfta upp den igen (jag låter ju som en frikyrkopastor)

• idiotblondinen

Josean: Bra tips! :D

Sarah81: Härligt! :D

Theresa1: Nej ingen får tappa gnistan! Jag vet att jag inte kommer göra det iallafall, o behöver nån hjälp så kom in hit så ska vi nog sparka vett i er!

Haha... Det är lite roligt... Jag blir så väldigt stolt över varje sak ni säger att ni gjort. När ni motionerat och struntat i onyttigheter osv! Jättestolt!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)