• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 09:55:09 följande:
    Att man skriver inte så oavsett vad tråden handlar om.
    Men du bestämmer inte Flashbacks regler.
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 09:55:42 följande:
    Jag anmälde, men det var jag som fick skäll och man anklagade mig för saker jag ej gjort...det är mitt problem.
    Du gick ju Off Topic i tråden, vad är det du inte förstår?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • 7 små apor
    Azusephre skrev 2010-10-19 09:55:42 följande:
    Jag anmälde, men det var jag som fick skäll och man anklagade mig för saker jag ej gjort...det är mitt problem.
    Du gnäller här för att du fick smisk på fingrarna där?
    Okiii.

Helt fel forum att fiska medhåll i.
  • Weird One

Låter som TS kanske reagerat hårt på det hon läst och skrivit en tråd lite förhastat eftersom tråden nu är modererad.
    Att döma för fort är ganska trångsynt kan jag tycka.

Jag skulle kunna hitta massa trådar här på FL som moderatorerna inte hittat ännu och tycka att FLs medlemmar är elaka trångsynta och inte håller sig till topic.

Tänk lite längre än näsan pekar nästa gång kanske?

• Azusephre
    KlasKristian skrev 2010-10-19 09:57:18 följande:
    Men du bestämmer inte Flashbacks regler.
    Tydligen inte.
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 09:59:18 följande:
    Du gick ju Off Topic i tråden, vad är det du inte förstår?
    Nej det gjorde jag inte, hon sa att hon försökte gå ned i vikt med olika metoder, jag spinnade vidare på det och gav henne förslag på bantningmetoder, vad är det som är OT?
  • Azusephre
    7 små apor skrev 2010-10-19 09:59:20 följande:
    Okiii.

Helt fel forum att fiska medhåll i.
    Yes...tydligen...
  • Weird One
    7 små apor skrev 2010-10-19 09:59:20 följande:
    Okiii.
    Word!
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:02:21 följande:
    Nej det gjorde jag inte, hon sa att hon försökte gå ned i vikt med olika metoder, jag spinnade vidare på det och gav henne förslag på bantningmetoder, vad är det som är OT?
    Du bestämmer inte vad som är OT, det gör moddarna. Lägg ner det här, du gör bara bort dig.
  • Azusephre
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:03:44 följande:
    Du bestämmer inte vad som är OT, det gör moddarna. Lägg ner det här, du gör bara bort dig.
    Herregud. Snacka om pajkastning när man ska diskutera, jag har inte skrivit något mot dig, jag frågade bara vad du tyckte var OT och du reagerar som en 5-åring, lägg ned nu.
Svar på tråden Flashback - nejtack!