• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:27:11 följande:
    Vad fick du för svar när du PM;ade berörd moderator ang din tillsägelse?
    Jag vet inte, har inte varit inne och läst. Men du verkar ju veta det så du kan tala om det för mig kanske så slipper jag gå in!?
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:30:32 följande:
    Jag vet inte, har inte varit inne och läst. Men du verkar ju veta det så du kan tala om det för mig kanske så slipper jag gå in!?
    Jag har ingen aning om vad du får i din PM-låda. Jag kan bara läsa på forumet.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 10:29:45 följande:
    Men du missade helt det där med att man inte ska skylla sina egna misstag på vad nån annan gjorde först...
    Nej, det kanske man inte ska, men faktum kvarstår att oavsett vad jag skrev eller kommenterade så skriver man eller kommenterar man inte så som grabbarna gjorde. Även om man är 16 så borde man vara så pass gammal att förstå att man inte skriver så.
  • våratlillaliv

Jag anser att iom att hon skrev som hon gjorde så bäddade hon nog nästan lite för dom kommentarerna.
    Vi har yttrandefrihet i Sverige, alltså vi har rätt att säga vad vi tycker.

• Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:31:32 följande:
    Jag har ingen aning om vad du får i din PM-låda. Jag kan bara läsa på forumet.
    Pratar inte ni moderatorer med varandra? Solig
  • Azusephre
    våratlillaliv skrev 2010-10-19 10:33:05 följande:
    Jag anser att iom att hon skrev som hon gjorde så bäddade hon nog nästan lite för dom kommentarerna.
    Ja, men som sagt; man borde veta bättre än att skriva sådanna kommentarer oavsett ålder egentligen, annars är det något i uppfostran som saknas. Man kan uttrycka sig på ett helt annat sätt, men ändå betyda samma.
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:35:20 följande:
    Pratar inte ni moderatorer med varandra? Solig
    Vet du hur många moddar det finns på FB?
  • Lovely6
    våratlillaliv skrev 2010-10-19 10:33:05 följande:

Inte riktigt. Iaf inte ute i verkligheten. 

Inskränkningarna i yttrandefriheten finns bland annat i brottsbalken, i form av förbud mot olaga hot, hets mot folkgrupp, förtal och förolämpning, och sekretesslagen. För uttalanden som omfattas av tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen regleras dessa brott istället i tryckfrihetsförordningens brottskatalog och kallas tryckfrihetsbrott eller yttrandefrihetsbrott. Det finns arton tryckfrihetsbrott, större delen av dem är brott mot staten. För en utförlig beskrivning, se tryckfrihetsbrott. Inskränkningar finns också i form av mönsterskydd, varumärkesskydd, patent och upphovsrätt.

• Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:31:58 följande:
    Nej, det kanske man inte ska, men faktum kvarstår att oavsett vad jag skrev eller kommenterade så skriver man eller kommenterar man inte så som grabbarna gjorde. Även om man är 16 så borde man vara så pass gammal att förstå att man inte skriver så.
    Nej du tycker att man inte skriver så, men eftersom du inte är varken admin eller moderator på flashback så är inte du den som bestämmer hur man uppför sig där.

Jag känner att du vägrar inse att det var du som gjorde fel utan vänder hela tiden på steken för att skylla på någon annan, först var det inte du som gick OT först och nu kvarstår faktumet att någon uttryckte sig på ett sätt som du anser vara fel, men du är inte berättigad till att bestämma hur man ska uttrycka sig på flashback.
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:38:47 följande:
    Inte riktigt. Iaf inte ute i verkligheten. 

Inskränkningarna i yttrandefriheten finns bland annat i brottsbalken, i form av förbud mot olaga hot, hets mot folkgrupp, förtal och förolämpning, och sekretesslagen. För uttalanden som omfattas av tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen regleras dessa brott istället i tryckfrihetsförordningens brottskatalog och kallas tryckfrihetsbrott eller yttrandefrihetsbrott. Det finns arton tryckfrihetsbrott, större delen av dem är brott mot staten. För en utförlig beskrivning, se tryckfrihetsbrott. Inskränkningar finns också i form av mönsterskydd, varumärkesskydd, patent och upphovsrätt.

Finns ingen lag mot hårda eller ärliga kommentarer.
Svar på tråden Flashback - nejtack!