• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:08:38 följande:
    Du förstår precis vad jag menar. Känns mer konstruktivt att ha den här dialogen med moderatorerna på Flashback än att leta medhåll här.
    nej, jag förstår ingenting...
    jag sökte inte medhåll, vet inte var du har fått det ifrån, jag ville dela med mig av mina erfarenheter och som sagt...yttrandefrihet...dom ni så fint kallar det.
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:15:57 följande:
    nej, jag förstår ingenting...
    jag sökte inte medhåll, vet inte var du har fått det ifrån, jag ville dela med mig av mina erfarenheter och som sagt...yttrandefrihet...dom ni så fint kallar det.
    Men du reagerar ju med ilska när någon säger emot dig, alltså måste det vara medhåll du söker.

Och yttrandefriheten står inte över ett forums regler. Driver jag ett forum får jag ta bort precis vilka inlägg jag vill.
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:13:41 följande:
    Men då har du bara läst mina inlägg eller hur?

Okej, nu ska jag skriva något här som är "sjukt mycket OT" men kanske kan ge en tanketällare.
    Min sambo blev polianmäld av sitt ex för ganska många år sedan. Det gick så långt att dom hade en rättegång.
    Hans ex och hennes kompis hade chattat med honom via msn, när dom skulle visa att han "var så himla dum och taskig och trakasserade" exet så hade dom tagit bort alla deras kommentarer så det syndes bara vad han hade skrivit. ett exempel:
    "hej" "kan du vara själv jävla subba" "om jag är det så vad är du?" etc etc etc...man kunde alltså se att han blev provocerad av någonting...Och det är precis så du gör nu...
    Men ge dig nu snälla!
    DET SPELAR INGENROLL VAD NÅGON ANNAN GÖR, utan du får ta konsekvensen av att du går OT.

Att din sambo blir polisanmäld och det hela blir rättegång utan att all text finns med låter tyvärr osannolikt.
  • gutegirl

Okej, nu ska jag skriva något här som är "sjukt mycket OT" men kanske kan ge en tanketällare.
    Min sambo blev polianmäld av sitt ex för ganska många år sedan. Det gick så långt att dom hade en rättegång.
    Hans ex och hennes kompis hade chattat med honom via msn, när dom skulle visa att han "var så himla dum och taskig och trakasserade" exet så hade dom tagit bort alla deras kommentarer så det syndes bara vad han hade skrivit. ett exempel:
    "hej" "kan du vara själv jävla subba" "om jag är det så vad är du?" etc etc etc...man kunde alltså se att han blev provocerad av någonting...Och det är precis så du gör nu...
    Det är fler inlägg än dina som är raderade och surprise! jag kan se dem också.
    Svar på OT är OCKSÅ Ot i en tråd.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:15:20 följande:
    Äh, sätt ett tak på skiten och få sveriges största mentalsjukhus.

Jag kan förstå att det är underbart att vara medlem på ett ställe där man bl.a får leva ut sina rasistiska åsikter. Måste kännas gött att få kalla folk för jävla neger.
    I verkligheten (läs; ute bland riktigt folk) så kallas det hets mot folkgrupp. Undrar varför? Drömmer
    Nå, har du testat nu då hur många rätt du fick i den här tråden?
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 10:20:09 följande:
    Men ge dig nu snälla!
    DET SPELAR INGENROLL VAD NÅGON ANNAN GÖR, utan du får ta konsekvensen av att du går OT.

Att din sambo blir polisanmäld och det hela blir rättegång utan att all text finns med låter tyvärr osannolikt.
    Du läser inte...dom visade dom grejerna PÅ RÄTTEGÅNGEN...inte för att det skulle bli en rättegång.
    Men som sagt...TS gick OT och jag följde hennes röda tråd.
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:21:31 följande:
    Det är fler inlägg än dina som är raderade och surprise! jag kan se dem också.
    Svar på OT är OCKSÅ Ot i en tråd.
    Ja, dom blev raderade igår eftermiddag efter att jag skrivit tråden...
  • gutegirl
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:19:34 följande:
    Men du reagerar ju med ilska när någon säger emot dig, alltså måste det vara medhåll du söker.

Och yttrandefriheten står inte över ett forums regler. Driver jag ett forum får jag ta bort precis vilka inlägg jag vill.
    Fast det raderas inte godtyckligt på flashback, ingen moderator eller admin skulle radera något som inte bryter mot reglerna.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Stealth

Det var ju moget av din sambo att skriva subba till andra och att låta sig provoceras....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:22:58 följande:
    Du läser inte...dom visade dom grejerna PÅ RÄTTEGÅNGEN...inte för att det skulle bli en rättegång.
    Men som sagt...TS gick OT och jag följde hennes röda tråd.
    Jag läser oroa dig inte för det.

Men du kan inte skylla på nån annan för att du går OT. Det är som att sitta i sandlådan -han slog först...

Gå nu inte OT här också med din rättegång Skrattande
Svar på tråden Flashback - nejtack!