• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • FasterK
    Stealth skrev 2010-10-25 18:33:39 följande:
    åh nej, en person med klen begåvning på ett forum med nästan en halv miljon medlemmar Gråter vad ska vi ta oss till! Han representerar säkert hela befolkningen!
    Du svarade inte på min fråga om länk till att utländska tjejer hatas här på FL? ...men det kanske är billiga poänger som du föredrar? Vad vet jag. 

Har du läst tråden jag länkade till och inte bara TS? Många killar hejar på och avskyr i samma takt som TS. ...som jag skrivit tidigare finns det fler trådar av samma kaliber. Jag tycker det det är obehagligt med denna märkliga avsky, vilken inte ter sig alltför ovanlig på FB. Ska jag skriva av detta som inlägg av bittra killar som inte får tjejer? 

...men! Jag har läst i andra delar av forumet och det finns mycket vettiga människor och intressanta ämnen. Mina inlägg i tråden är inte uttryck för att säga: - FB, nej tack! ...utan istället att jag finner det så obehagligt med kvinnohatet i vissa trådar.
  • FasterK
    Stealth skrev 2010-10-25 18:33:39 följande:
    åh nej, en person med klen begåvning på ett forum med nästan en halv miljon medlemmar Gråter vad ska vi ta oss till! Han representerar säkert hela befolkningen!
    ...dessutom var en person tidigare i tråden som bad om länkar. 
  • Stealth
    FasterK skrev 2010-10-25 18:59:08 följande:
    Du svarade inte på min fråga om länk till att utländska tjejer hatas här på FL? ...men det kanske är billiga poänger som du föredrar? Vad vet jag. 

Har du läst tråden jag länkade till och inte bara TS? Många killar hejar på och avskyr i samma takt som TS. ...som jag skrivit tidigare finns det fler trådar av samma kaliber. Jag tycker det det är obehagligt med denna märkliga avsky, vilken inte ter sig alltför ovanlig på FB. Ska jag skriva av detta som inlägg av bittra killar som inte får tjejer? 

...men! Jag har läst i andra delar av forumet och det finns mycket vettiga människor och intressanta ämnen. Mina inlägg i tråden är inte uttryck för att säga: - FB, nej tack! ...utan istället att jag finner det så obehagligt med kvinnohatet i vissa trådar.
    Ja, jag kom på det i samma veva som jag skrev inolägget för jag kände igen det du skrev, du får ursäkta men mitt liv levs inte på FL eller FB, jag jobbar en hel del just nu.
    Tror du ens en "kvinnohatartråd" skulle få vara kvar på FL om den avhandlade svenska tjejer? Trådar på FL har en tendens att rensas bort snabbt som ögat...

jag återkommer, akut kattlådetömning. jag har inte skrivit klart.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • upyours
    FasterK skrev 2010-10-25 18:03:46 följande:
    Jaha, ännu en kvinnohatar-tråd på FB... Förstår inte denna avsky mot svenska kvinnor. 

www.flashback.org/t1336060p41 
    Ahahahahhaaaa! Verkar som att du inte rör dig så mycket på FB. Har du sett alla trådar som handlar om hur vissa tycker att invandrare är äckliga? Det jämnar ut varandra vettu. Ta inte åt dig. Idioter finns öööveraaallt.
    Det är nästan roligt jämt
  • upyours

Eller så kan du ge igen med att starta trådar om hur du vill att vissa ska råka ut för samma sak. Så har du fått ur dig det också

Det är nästan roligt jämt
  • Gasolina
    upyours skrev 2010-10-26 12:33:32 följande:
    Ahahahahhaaaa! Verkar som att du inte rör dig så mycket på FB. Har du sett alla trådar som handlar om hur vissa tycker att invandrare är äckliga? Det jämnar ut varandra vettu. Ta inte åt dig. Idioter finns öööveraaallt.
  • FasterK
    upyours skrev 2010-10-26 12:33:32 följande:
    Jag finner det inte det minsta lockande att garva åt hat och avsky. Oavsett om det handlar om kvinnor eller invandrare. Att ge igen på det sätt du sedan föreslår är en strategi jag lämnat långt bakom mig. Det är tramsigt och juvenilt. 

Jämnar ut sig? Ska jag svälja kvinnohat för att någon startar trådar om hat till invandrare? Helt ologiskt och jävligt korkat.  

Kanske försökte du bara vara "rolig" i ditt inlägg?  
  • Lovely6
    Gasolina skrev 2010-10-27 19:35:09 följande:
    Vad tummar du upp för? Att det finns rassar av alla sorter på FB? Insiktsfullt.
  • Lovely6
    Gasolina skrev 2010-10-22 19:41:50 följande:
    Undra detsamma med tanke på att vi som försvarar sida verka var just allt annt än det :)
    Javisst. Drömmer
  • knoxy
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:44:31 följande:

Jo, om det är förtal eller förolämpning.

Du kan väl läsa?

Ja du, då bryter du väl mot lagen då, eftersom du förolämpar dom som skriver på fb. Ajabaja!
  • Lovely6
    knoxy skrev 2010-10-28 18:44:46 följande:
    Ja du, då bryter du väl mot lagen då, eftersom du förolämpar dom som skriver på fb. Ajabaja!
    Gör jag väl inte? Får man upplysa någon om att den är fet och äcklig, så får man väl berätta för nån att den är sinneslö?
  • Gasolina
    Lovely6 skrev 2010-10-28 18:24:31 följande:
    Vad tummar du upp för? Att det finns rassar av alla sorter på FB? Insiktsfullt.
    Jag tror det finns gott om det på båda sidorna vännen ;)
  • knoxy
    Lovely6 skrev 2010-10-28 19:45:32 följande:
    Gör jag väl inte? Får man upplysa någon om att den är fet och äcklig, så får man väl berätta för nån att den är sinneslö?
    Så när någon säger något du inte gillar så börjar du babbla om att förolämpningar bryter mot lagen, men när du gör det så är det helt ok för att andra gör det?
    Om du inte själv är sinneslö, så borde du väl komma ihåg vad du skrev, annars går jag gärna tillbaka i tråden och hittar ditt inlägg dår du påstår att det är olagligt att förolämpa folk.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-28 19:45:32 följande:
    Hur står du dig mot "de sinneslöa"?

www.flashback.org/t137047
Svar på tråden Flashback - nejtack!