• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Weird One
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:02:21 följande:
    Nej det gjorde jag inte, hon sa att hon försökte gå ned i vikt med olika metoder, jag spinnade vidare på det och gav henne förslag på bantningmetoder, vad är det som är OT?
    Bantningsmetoder var inte topic, altså togs det bort.

Get over it, du höll dig inte till reglerna och blev tillsagd.
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:05:20 följande:
    Herregud. Snacka om pajkastning när man ska diskutera, jag har inte skrivit något mot dig, jag frågade bara vad du tyckte var OT och du reagerar som en 5-åring, lägg ned nu.
    Det är inte jag som gråter över att ha blivit "orättvist behandlad" på ett helt annat forum än detta. Jag säger bara som det är: moddarna bestämmer vad som är OT och vad som inte är det och agerar därefter. Huruvida du eller jag eller någon annan icke-mod håller med är totalt irrelevant.
  • Azusephre
    Weird One skrev 2010-10-19 10:06:03 följande:
    Bantningsmetoder var inte topic, altså togs det bort.

Get over it, du höll dig inte till reglerna och blev tillsagd.
    Då var det TS som inte höll sig till sitt eget ämne. Alltså var det inte jag som startade grejen utan TS själv.
  • Azusephre
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:06:26 följande:
    Det är inte jag som gråter över att ha blivit "orättvist behandlad" på ett helt annat forum än detta. Jag säger bara som det är: moddarna bestämmer vad som är OT och vad som inte är det och agerar därefter. Huruvida du eller jag eller någon annan icke-mod håller med är totalt irrelevant.
    Vart står det att jag gråter?
  • KlasKristian
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:07:03 följande:
    Vart står det att jag gråter?
    Du förstår precis vad jag menar. Känns mer konstruktivt att ha den här dialogen med moderatorerna på Flashback än att leta medhåll här.
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:02:21 följande:
    Nej det gjorde jag inte, hon sa att hon försökte gå ned i vikt med olika metoder, jag spinnade vidare på det och gav henne förslag på bantningmetoder, vad är det som är OT?
    Jag är moderator där och jag kan se att du fått en hel del inlägg raderade, och när jag klickar upp dem så är du sjukt OT och skriver om att det är fel att skriva taskiga saker. DET är OffTopic och moderatorn som gav dig tillsägelsen har gjort helt rätt.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • gutegirl
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:08:38 följande:
    Du förstår precis vad jag menar. Känns mer konstruktivt att ha den här dialogen med moderatorerna på Flashback än att leta medhåll här.
    Det tycker jag vore på sin plats.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:08:38 följande:
    Jag är moderator där och jag kan se att du fått en hel del inlägg raderade, och när jag klickar upp dem så är du sjukt OT och skriver om att det är fel att skriva taskiga saker. DET är OffTopic och moderatorn som gav dig tillsägelsen har gjort helt rätt.
    Men då har du bara läst mina inlägg eller hur?

Okej, nu ska jag skriva något här som är "sjukt mycket OT" men kanske kan ge en tanketällare.
    Min sambo blev polianmäld av sitt ex för ganska många år sedan. Det gick så långt att dom hade en rättegång.
    Hans ex och hennes kompis hade chattat med honom via msn, när dom skulle visa att han "var så himla dum och taskig och trakasserade" exet så hade dom tagit bort alla deras kommentarer så det syndes bara vad han hade skrivit. ett exempel:
    "hej" "kan du vara själv jävla subba" "om jag är det så vad är du?" etc etc etc...man kunde alltså se att han blev provocerad av någonting...Och det är precis så du gör nu...
  • Lovely6

Äh, sätt ett tak på skiten och få sveriges största mentalsjukhus.

Jag kan förstå att det är underbart att vara medlem på ett ställe där man bl.a får leva ut sina rasistiska åsikter. Måste kännas gött att få kalla folk för jävla neger.
    I verkligheten (läs; ute bland riktigt folk) så kallas det hets mot folkgrupp. Undrar varför? Drömmer

• Tussetösen

Hejsan!
    Det är inte ofta jag är inne på FB..
    Men jag är för det mesta glad att det finns.. Ibland ramlar man över hysteriskt roliga trådar..
    men tyvärr så är vissa trådar är ju rent ut sagt sjuka.. där är ju ALLT tillåtet att prata om..
    Sen å andra sidan, tycker man inte om så går man ju inte in dit...

Om tjejen som TS pratade om, den överviktiga.. Tydligen så var inte hon så smart.. man går inte ut på den sidan för att få stöd när man kan säga precis vad man vill tillbaka... Nä.. vill man ha positiv feed-back så går man in hit.. här får man stöd i precis ALLA situationer...

~Theodor~ 7/11-06~
Svar på tråden Flashback - nejtack!