• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Nightmare
    end of days skrev 2010-10-19 10:44:30 följande:
    "ja okey då, jag ska sluta gnälla"
    Jag med Skrattande
  • Azusephre
    våratlillaliv skrev 2010-10-19 10:48:03 följande:
    Ja det kan jag hålla med om, men tyvärr så är det inte så.
    Om alla hade varit bra uppfostrade i Sverige, tänk vilket land vi hade haft då.
    inga våldtäkter, ingen mobbing, inga bidragsfusk osv.
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:38:47 följande:
    Inte riktigt. Iaf inte ute i verkligheten. 

Inskränkningarna i yttrandefriheten finns bland annat i brottsbalken, i form av förbud mot olaga hot, hets mot folkgrupp, förtal och förolämpning, och sekretesslagen. För uttalanden som omfattas av tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen regleras dessa brott istället i tryckfrihetsförordningens brottskatalog och kallas tryckfrihetsbrott eller yttrandefrihetsbrott. Det finns arton tryckfrihetsbrott, större delen av dem är brott mot staten. För en utförlig beskrivning, se tryckfrihetsbrott. Inskränkningar finns också i form av mönsterskydd, varumärkesskydd, patent och upphovsrätt.

Ja, tänk om det hade varit så...
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:47:42 följande:
    Nu ger du dubbla budskap. Det är ungefär som att säga: "gud vad jag tycker om dig" och i nästa mening säga: "men du är så jävla dum i huvudet".
    Du kan ju inte börja skriva snälla saker för att avsluta inlägget med påhopp.
    Jag dsikuterar och har inte sagt någonting om att jag inte skrivit OT och jag har till och med skrivit att man kanske inte ska göra så bla bla bla...LÄS människa, LÄS!

Ska gå in och läsa mailet sen.
    Ojojoj.
    Var ger jag dubbla budskap? Faktum är att jag har försökt förklara varför du fick tillsägelsen, men det går helt enkelt inte in. Var är påhoppet?
    Jag läser.

Förstå, människa. FÖRSTÅ!
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:48:57 följande:
    1. Jag gnäller inte
    2. Jag diskuterar

Men om det får dig att bli glad så: "okej då jag ska sluta gnälla och bara diskutera vilket jag gjort hela morgonen" Drömmer
    Du fick på huvudet i tråden ...
    Sen fick du en smäll på fingrarna av modarna.
    Nu sitter du här och gnäller över hur "taskiga" folk.

well ja, livet är hårt och består sällan av honungsfyllda dryppiga fraser, get used to it.
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:54:41 följande:
    Ojojoj.
    Var ger jag dubbla budskap? Faktum är att jag har försökt förklara varför du fick tillsägelsen, men det går helt enkelt inte in. Var är påhoppet?
    Jag läser.

Förstå, människa. FÖRSTÅ!
    Nej, du läser inte, jag skrev i samma inlägg att jag har skrivit tidigare i tråden att jag skrev OT, vad är det jag inte förstår?
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:56:01 följande:
    Nej, du läser inte, jag skrev i samma inlägg att jag har skrivit tidigare i tråden att jag skrev OT, vad är det jag inte förstår?
    att DU gick ot och du fick en tillsägelse för det och nu gnäller du om det och skyller på att nån annan gick ot först!!
  • MatsAtari

För det första vet vi inte om den där flashbacktråden var seriös eller om det är någon som roar sig kungligt.
    Både nyregistrerat nick och en tråd som förmodligen är troll och då blir svaren därefter också.

• Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:42:57 följande:
    Så har jag skrivit hela tiden att man ej skriver så, så det är inget nytt. Men när jag skriver att man ej ska göra så o.s.v så ignorerar du det bara ör att gnälla på allt annat. Vad är det för svar du vill ha av mig då eftersom att inget duger?
    DU anser att man inte ska skriva så men DU är inte varken admin eller moderator på flashback och kan bestämma en sån sak!
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:56:40 följande:
    Jag kommer aldrig vänja mig vid att människor är idioter
    På flashback får man åtminstone upplysa idioter vad dom är.
    Det utan att behöva linda in det och få det att låta "finare" Flört
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:56:01 följande:
    Du startar en tråd på FL om att du är förbannad på flashback och är upprörd för att du fått en "varning" som inte är en varning, utan en tillsägelse, och den har du fått för att du skrivit OffTTopic i aktuell tråd.
    Om du har förstått så ser jag inte alls poängen med att sitta här och gnälla över den dumma moderatorn och dumma flashback som behandlat dig så orättvist.

Du ville skriva om att det är fel att kalla människor för feta idioter eller kioskmongon, men i den tråden är det OffTopic och det kommer det att vara hur ogärna du än vill det.
    Det har INGET med yttrandefriheten att göra, vill du diskutera att det är fel att skriva "dumma saker" så gör för all del det, men då får du starta en ny tråd som kan behandla det ämne du vill diskutera.

Om du har förstått så finns ju inget mer att diskutera.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
Svar på tråden Flashback - nejtack!