• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:23:23 följande:
    Ja, dom blev raderade igår eftermiddag efter att jag skrivit tråden...
    Ja, det som var OT, inklusive det du skrivit som var OT har väl raderats när moderatorn där loggade in och satte sig och rensade. Inget konstigt med det.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Azusephre
    KlasKristian skrev 2010-10-19 10:19:34 följande:
    Men du reagerar ju med ilska när någon säger emot dig, alltså måste det vara medhåll du söker.

Och yttrandefriheten står inte över ett forums regler. Driver jag ett forum får jag ta bort precis vilka inlägg jag vill.
    Nej, jag är inte alls arg för att någon säger emot mig, man har olika åsikter så är det. Vart har jag skrivit något som kan uppfattas att jag är arg på något sätt?

Men alla skrev ju att det var SÅ VIK>TIGT med yttrandefrihet och nu gäller det inte längre?
  • Argo
    Tussetösen skrev 2010-10-19 10:15:41 följande:
    Hejsan!
    Det är inte ofta jag är inne på FB..
    Men jag är för det mesta glad att det finns.. Ibland ramlar man över hysteriskt roliga trådar..
    men tyvärr så är vissa trådar är ju rent ut sagt sjuka.. där är ju ALLT tillåtet att prata om..
    Sen å andra sidan, tycker man inte om så går man ju inte in dit...

Om tjejen som TS pratade om, den överviktiga.. Tydligen så var inte hon så smart.. man går inte ut på den sidan för att få stöd när man kan säga precis vad man vill tillbaka... Nä.. vill man ha positiv feed-back så går man in hit.. här får man stöd i precis ALLA situationer...
    Hon gick inte till FB:s sexavdelning för att få stöd. Hon gick dit för att tala om "myten om sex med övcerviktiga" och att hon visst fick snygga killar som engångligg i den omfattning hon själv ville ha.
  • gutegirl

Vad fick du för svar när du PM;ade berörd moderator ang din tillsägelse?

• Azusephre
    Stealth skrev 2010-10-19 10:25:10 följande:
    Det var ju moget av din sambo att skriva subba till andra och att låta sig provoceras....
    Dom var unga...och man vet aldrig vad dom skrev för att han skulle bli provocerad...
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:26:14 följande:
    Nej, jag är inte alls arg för att någon säger emot mig, man har olika åsikter så är det. Vart har jag skrivit något som kan uppfattas att jag är arg på något sätt?

Men alla skrev ju att det var SÅ VIK>TIGT med yttrandefrihet och nu gäller det inte längre?
    Ja, yttrandefrihet är en sak, att hålla sig till aktuellt ämne en annan.
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 10:25:19 följande:
    Jag läser oroa dig inte för det.

Men du kan inte skylla på nån annan för att du går OT. Det är som att sitta i sandlådan -han slog först...

Gå nu inte OT här också med din rättegång Skrattande
    Nej, jag ska inte det, ville bara ge ett exempel, ska inte svara på något inlägg ang det från och med nu
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:28:09 följande:
    Ja, yttrandefrihet är en sak, att hålla sig till aktuellt ämne en annan.
    Nu pratade jag inte om vad jag skrev där utan jag svarade på varför jag startade den här tråden.
  • Nightmare
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:28:47 följande:
    Nej, jag ska inte det, ville bara ge ett exempel, ska inte svara på något inlägg ang det från och med nu
    Men du missade helt det där med att man inte ska skylla sina egna misstag på vad nån annan gjorde först...
  • KlasKristian
    gutegirl skrev 2010-10-19 10:23:26 följande:
    Fast det raderas inte godtyckligt på flashback, ingen moderator eller admin skulle radera något som inte bryter mot reglerna.
    Nej, jag vet det.
Svar på tråden Flashback - nejtack!