• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • amisej

Kom hem nyss från BM för rutin kontroll.
    V 26 idag. Tog lite prover allt såg bra ut.
    Vägde mig e på 8+ dvs från 61 - 69 kg
    Fick lyssna på bebisen men den verkar sova för tillfället då de slog "bara" 135slag/min till skyllnad från sist då den va aktiv i magen och visade 148slag/min :D

SF måtten låg precis under 25 vilket hon tyckte va enligt kurvan.
    Men vissa verkar ha fått andra svar från sin BM här. Eller?

• tovediana
    amisej skrev 2011-02-10 16:55:37 följande:

Kom hem nyss från BM för rutin kontroll.
    V 26 idag. Tog lite prover allt såg bra ut.
    Vägde mig e på 8+ dvs från 61 - 69 kg
    Fick lyssna på bebisen men den verkar sova för tillfället då de slog "bara" 135slag/min till skyllnad från sist då den va aktiv i magen och visade 148slag/min :D

SF måtten låg precis under 25 vilket hon tyckte va enligt kurvan.
    Men vissa verkar ha fått andra svar från sin BM här. Eller?

huvudsaken är ju att man någolunda följer sin egna kurva.
  • OrosieO
    hellish89 skrev 2011-02-10 15:35:49 följande:
    Idag hämtade jag ut min gratis body på Kappahl, som man fick om man blev medlem på nån sida jag hittat! :)
    Valde denna fina: 

Vilken sida är det? :)
  • FrökenLM
    hellish89 skrev 2011-02-10 18:09:40 följande:
    alltforforaldrar.se 
    Det verkar dock som de har ändrat lite, för det står på deras sida nu att man får en body om man handlar för 200kr :/ Men jag vet inte hur det ligger till riktigt! ^^  
    Jag hämtade ut min i lördags, och jag fick dessutom en 25 % rabattcheck - så en body gratis och en body för 55 kronor... Flört Då var det inget krav på att man behövde handla för mer... snopet om det ändrats!

Hade tänkt ta samma som du, men fanns bara större storlekar kvar! Så det blev en grönvitrandig och en vitgrårandig...
  • mammaE2011

Mina halsbränna har blivit betydligt värre nu. Det gör så ont i bröstkorgen, som ett tryck. De tuggtabletter jag använt hitintills Novaluzid ger bara 1 timmes verkan vilket är meningslöst då jag har halsbränna/sura uppstötningar dygnet runt... Var på apoteket idag och kollade men dem som verkade vara bra, hålla sin verkan 12 timmar står det i bipaksedeln att man ska rådgöra med läkare och ALLA tabletter mot detta är för TILLFÄLLIG halsbränna/s.u. men jag har inte tillfällig för jag kommer ha detta i 3 månader till. Apotekspersonalen ska ha en lång utbildning när det gäller läkemedel men såklart vet dem inte vad dem ska rekomendera en. Ska jag verkligen behöva göra ett läkarbesök för att få rätt sort som kan användas i 3 månader? En sort läste jag att man bara får använda i 7 dagar i sträck... Kan tillägga att jag har svårt för att svälja tabletter och gärna tar tuggtabletter eller brus... Läste tidigare i denna tråd att några tar Losec men där står det också att man ska rådgöra med läkare för dem kan inte säga om det påverkar barnet negativt... Usch det e så jobbigt nu när det blivit värre och gör ont!

• hellish89
    FrökenLM skrev 2011-02-10 18:14:18 följande:
    Jag hämtade ut min i lördags, och jag fick dessutom en 25 % rabattcheck - så en body gratis och en body för 55 kronor... Flört Då var det inget krav på att man behövde handla för mer... snopet om det ändrats!

Hade tänkt ta samma som du, men fanns bara större storlekar kvar! Så det blev en grönvitrandig och en vitgrårandig...
    Ja, det fick jag med! Ska handla när jag funderat ut vad jag vill ha :P
    Okej, jag köpte den i storlek 50, ångrar att jag inte tog 56 nu i efterhand.. Men det blir nog bra!
    Den kommer nog vara skön i sommarvärmen :)  
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011