• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-02-08 09:31:34 följande:
    Det är ju mannen som bestämmer könet och där kan det ligga en viss genetisk faktor för dem som får "fem pojkar" där måste ju mannen ärvt den genen tror jag. Sedan om kvinnan kan ärva att hon är mer mottaglig för antingen en x eller y kromosom det har jag ingen aning om :p
    det är alltid lite spännande. Vi är två systrar, mannen har två bröder och hans storebror har fått två döttrar... vi har en pojke sen tidigare... undrar om det blir en av varje då? :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • OrosieO
    Baby Boo skrev 2011-02-06 21:02:52 följande:
    Vilken fin mage! Visst är det mysigt när sparkarna syns! Framförallt om man ligger ner och ser hur bebisen rör sig utan att det direkt känns. Oftast känner jag ju sparkarna, men det är så fantastiskt att se hur det rör sig utan att kroppen registrerar det :)
    Tack :) Ja det är supermysigt! :) Och nog känns dom allt också :P Min sambo har till och med lyckats höra hjärtat ticka med enbart en toalettrulle :P
  • Miloxan
    käärlek skrev 2011-02-08 11:21:01 följande:
    Jisses vad stora och fina magar vi har! Tänk sen i sommar när vi alla kämpar för att ha den minsta magen igen! Hihi.
    Hahaha, japp stämmer så bra så....man är stolt som attans över den stora härliga magen sen i sommar så piper man som attans :)
  • Hiavatha
    OrosieO skrev 2011-02-08 14:08:22 följande:
    Tack :) Ja det är supermysigt! :) Och nog känns dom allt också :P Min sambo har till och med lyckats höra hjärtat ticka med enbart en toalettrulle :P
    Toarulle ska vi nog pröva med ikväll Vi har ett gammalt stetoskop, men har inte lyckats höra nånting med det, än i alla fall...
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Hiavatha

Senaste magbilden (från v 26+4 - förrgår) Skrattande

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Habbi
    Elsa81 skrev 2011-02-07 17:20:23 följande:

Vad tror ni...pojkmage eller flickmage?? Här hemma går åsikterna isär Glad Här är jag i v.23+3 och gått upp 10kg *hjälp* Men men....det är väl normalt det med hehe
    Jag har också gått upp 10 kg, eller MER till och med.. ca 11,5 kg och jag går in i vecka 26 i morgon. Min bm var noga med att säga till mig idag när jag var där att "nu behöver du egentligen inte gå upp mer"! Hehe.
  • Elsa81
    Habbi skrev 2011-02-08 18:53:46 följande:
    Jag har också gått upp 10 kg, eller MER till och med.. ca 11,5 kg och jag går in i vecka 26 i morgon. Min bm var noga med att säga till mig idag när jag var där att "nu behöver du egentligen inte gå upp mer"! Hehe.

Hehe okej...men hur lätt är det att INTE gå upp i vikt? Barnet blir ju större och allting annat som ska vara där inne. Jag kommer säkert gå upp 10kg till innan det här är klart Gravid Men det gäller bara att se upp för det där fördömda sockret som jag har helt plötsligt fått så svårt att låta bli....grrr Glad

• Habbi
    Elsa81 skrev 2011-02-08 20:32:35 följande:

Hehe okej...men hur lätt är det att INTE gå upp i vikt? Barnet blir ju större och allting annat som ska vara där inne. Jag kommer säkert gå upp 10kg till innan det här är klart Gravid Men det gäller bara att se upp för det där fördömda sockret som jag har helt plötsligt fått så svårt att låta bli....grrr Glad

Jo jag med, jag har ätit upp ett helt paket med miniglassar sen igår Tyst Lite ångest nästan!
    Blir tufft sen efter graviditeten.. äta nyttigt och inget onödigt socker. Skyller på mina gravid hormoner nu, dock kommer jag ju ha massa hormoner i kroppen när jag ammar också.. Hm. Hur ska detta sluta?
  • Emmagumsan

v 25. Har också gått upp 10 kg, dock verkar det stannat av nu. :) Min BM undrade var jag lagt dom 10 kilona, de verkar fördelat sig bra sa hon. Jag blev ju glad iaf :) Trodde jag skulle få skäll.. :) 

Med sonen för 7 år sen hade jag gått upp lika mycket i samma vecka, det slutade på 17 i övertid så hoppas på nåt liknande max.. :)

• Baby Boo

Växer och växer, men framifrån syns fortfarande inte riktigt den där kulan. Dock är magen så i vägen ändå och kilona tickar uppåt, så det gör då inget. Den kommer nog i sinom tid :)

v. 25 (24+0)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011