• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • bella11

minnet är inte som de ska... nån som vet vad man brukar säga ang hjärtljuden? 

är de under 150 slag en tjej
    och över 150 en kille?

minns inte alls....  

va igår på mvc...

hel vecka 25+1
    hjärtljud: 148
    hb: 106 ( mkt dåligt käkar järntabletter som inte hjälper)
    vikt:  +-0
    sf mått: 27 

såååå lycklig!
  • jakeline
    bella11 skrev 2011-02-15 21:15:14 följande:
    minnet är inte som de ska... nån som vet vad man brukar säga ang hjärtljuden? 

är de under 150 slag en tjej
    och över 150 en kille?

minns inte alls....  

va igår på mvc...

hel vecka 25+1
    hjärtljud: 148
    hb: 106 ( mkt dåligt käkar järntabletter som inte hjälper)
    vikt:  +-0
    sf mått: 27 
    tror det är tvärtom, men det stämmer inte alltid. högre hjärtljud brukar tyda på en tjej. Min BM var noga att påpeka att det har INGET med könet att göra hur snabbt deras hjärta pickar när vi lyssnade första gången. :P min son låg på 151 första gången vi lyssnade, likaså denna bebis, men efter det har det sjunkit. Igår låg bönans på 139, medan sonen nästan alltid låg över 140 slag. Det ärju olika hur vakna och aktiva de är också. Bönan blev lite förnärmad över att bli pokad så hjärtljuden rusade en sväng för att sedan lugnas ner. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bella11
    jakeline skrev 2011-02-15 21:23:52 följande:
    tror det är tvärtom, men det stämmer inte alltid. högre hjärtljud brukar tyda på en tjej. Min BM var noga att påpeka att det har INGET med könet att göra hur snabbt deras hjärta pickar när vi lyssnade första gången. :P min son låg på 151 första gången vi lyssnade, likaså denna bebis, men efter det har det sjunkit. Igår låg bönans på 139, medan sonen nästan alltid låg över 140 slag. Det ärju olika hur vakna och aktiva de är också. Bönan blev lite förnärmad över att bli pokad så hjärtljuden rusade en sväng för att sedan lugnas ner. 
    Ok ja för ja minns inte alls vad sonens låg på.. bara skoj att fundera o se om det stämmer,... men so sagt inte alls det stämmer. mest roligt att veta....
    såååå lycklig!
  • tove83
    bella11 skrev 2011-02-15 21:26:34 följande:
    Ok ja för ja minns inte alls vad sonens låg på.. bara skoj att fundera o se om det stämmer,... men so sagt inte alls det stämmer. mest roligt att veta....
    fast då har jag nog 2 bebisar i magen;)) haha då det har varit både över samt under 150,och vi har inte kollat könet,men vet inte kan ju generellt bero på hur aktiv och hur lättstressad man har varit under dagen??
  • gosensgos

Bm sa till mig att hjärtslagen dessutom är snabbare i början av graviditeten än i slutet.
    Min bebis hjärtljud har pendlat mellan 155 i början när hon mätte, till 135 nu senast.  Deras hjärtljud går upp om bebisen dessutom passar på att röra sig.
    Vi väntar en liten kille.
    v.30 (29+2)

• lillaMallan857

När jag var gravid med min son var hjärtljuden också ganska höga, runt 145-150 bpm, samma denna gången, så det är ju ingen exakt vetenskap det där! Men det är ju alltid roligt att gissa och fundera på vad det kan vara där inne...

Mamma till Wilmer - 080214 - BF 110509 - babywilmer.blogg.se
  • jakeline
    bella11 skrev 2011-02-15 21:26:34 följande:
    oh ja! liksom att gissa på magformen. :P Jag gjorde ringtestet i fredags. Det där man håller en guldring i tråd över handleden för att se hur många barn och av vilket kön man ska få. Enligt det väntar jag en flicka. Först pendlade ringen tydligt, för att markera sonen och sedan stannade den till och började gå i en ring, vilket tyder på flicka och sedan stannade den helt. Tydligen har det stämt på de flesta de har gjort testet på... Spännande! Jag har ju från början tänkt att det är en lite tjeja där inne, men man vet ju inte, som sagt.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Hiavatha

Min BM sa sist jag var där att rytmen gick omväxlande lite snabbare och lite långsammare, inga stora växlingar dock. Och det är vad man önskar. Hon sa att hade rytmen legat på exakt samma hela tiden hade det varit anledning att kolla lite extra. Ska vara så med bebisar tydligen. Glad Dock glömde jag fråga vad pulsen låg på denna gången och hon glömde säga Obestämd Får ta det nästa gång!

Så det verkar inte bara ha att göra med om bebisen rör sig eller inte. Det är nog mer hjärtat som tränar sig i lite olika takt. För vuxna däremot ska det ju bara ändras beroende på om man anstränger sig eller inte, eller stressar eller liknande...

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011