• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • gosensgos

Uppdatering igen!

Vilka fina magar ni alla har!!
    Allas våra magar är individuella, precis som vi själva.
    Som tur är!

Jag bär min största mage hittills av 4 graviditeter och är vansinnigt stolt över den

Jag är lite över den övre kurvan (till och med) när de mäter på mvc.
    Jag har gått upp 5 kg och jag vet att mitt lilla troll mår bra där inne.
    Han lever rövare dygnet runt nästan.

Vecka 28+0 (vecka 29)

• Elsa81

Vad tror ni...pojkmage eller flickmage?? Här hemma går åsikterna isär Glad Här är jag i v.23+3 och gått upp 10kg *hjälp* Men men....det är väl normalt det med hehe
  • FrökenLM
    Elsa81 skrev 2011-02-07 17:20:23 följande:

Vad tror ni...pojkmage eller flickmage?? Här hemma går åsikterna isär Glad Här är jag i v.23+3 och gått upp 10kg *hjälp* Men men....det är väl normalt det med hehe
    Haha, så lustigt!! Min mage ser nästan exakt likadan ut!! Men jag är i vecka 25.. och + 7 kilo!
    De flesta som gissat tror att jag har en pojke därinne!Flört
  • Fröken Löken
    http://www.gladagrodan.se/product_info.php?cPath=70_23&products_id=483

denna gillade jag skarpt!! Ha ha ha ha!!!!

Ni är så fina om era magar... ska ta ett nytt foto imorgon, v 28!! Helt sjukt!! 12 veckor kvar, 9 veckor kvar att jobba! Nu vill jag bara boa till mig helt å hållet!!

Det där med flickmage och pojkmage har jag nästan lagt ner nu... en kompis till mig som hade ALLT som sa att det skulle bli en pojk fick en fin liten tjej! Men man kan ju inte låta bli att undra lite ändå ;)
  • Elsa81
    Fröken Löken skrev 2011-02-07 18:39:14 följande:
    www.gladagrodan.se/product_info.php?cPath=70_...

denna gillade jag skarpt!! Ha ha ha ha!!!!

Ni är så fina om era magar... ska ta ett nytt foto imorgon, v 28!! Helt sjukt!! 12 veckor kvar, 9 veckor kvar att jobba! Nu vill jag bara boa till mig helt å hållet!!

Det där med flickmage och pojkmage har jag nästan lagt ner nu... en kompis till mig som hade ALLT som sa att det skulle bli en pojk fick en fin liten tjej! Men man kan ju inte låta bli att undra lite ändå ;)
    Man har ju 50% chans att gissa rätt så visst kan det "stämma" ibland. Jag tror ingenting förrän jag ser bebisen Glad Men det är väl lite tidsfördriv hehe

Jag går mer på vad som redan finns i familjen och släkten....jag kommer från en släkt där det finns jättemycket pojkar och min sambo har oxå nästan bara karlar i familjen och släkten. Så när jag tänker på det så känns det som att det är en pojke men nån måste ju bryta trenden Flört
  • Fröken Löken

Jag kan också tänka mig att det ligger lite "genetiskt"... Mina systrar har bara pojkar, fem stycken, medan min sambos systrar har två barn var, fem tjejer och en kille, min sambo är den enda killen på sin mammas sida av kusinerna, han och nio tjejer så ska vi följa den trenden blir det en tjej! Oavsett så bryter vi em trend! Spännande är det att spekulera iaf!! :)

• mammaE2011

Det är ju mannen som bestämmer könet och där kan det ligga en viss genetisk faktor för dem som får "fem pojkar" där måste ju mannen ärvt den genen tror jag. Sedan om kvinnan kan ärva att hon är mer mottaglig för antingen en x eller y kromosom det har jag ingen aning om :p

• käärlek

Jisses vad stora och fina magar vi har! Tänk sen i sommar när vi alla kämpar för att ha den minsta magen igen! Hihi.

Och angående att se "vad det blir" tror jag också det är jätte svårt. Jag fick höra att jag hade "pojkmage" och allt annat som tydde på en liten pojke. Vi kallade till och med bebisen i magen för "han" under nästan hela graviditeten ...och ut kom en liten (eller stor? 4030g födelsevikt) flicka! Och vad förvånade vi blev - och naturligtvis jätte glada! (L)

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011