• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • TeosMamma
    Elsa81 skrev 2011-02-09 09:08:38 följande:
    Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli "en av dem" som släppte på alla hämningar under graviditeten men jag vet inte vad det är....jag kan verkligen inte stå emot! Nu är det inte så att jag frossar varenda dag men varje dag slinker nånting ner; kaka till kaffe, nån godisbit osv...

HORMONER!! Suck Flört

Jag hoppas att det blir som för dig Emmagumsan att den största ökningen var nu i början och att det avtar hädanefter.
    Jag har alltid älskat sötsaker, men hade ett uppehåll första 3 månaderna pga illamående. Nu är jag sjukt sugen jämt, både på mat och sött, måste dra ned lite på det söta men hur??? Får börja göra smoothies igen med vaniljyoughurt och bär... Hur som helst tar jag det lite piano och vill försöka att hålla en sund balans, man går upp i vikt som gravid, det är meningen!!! 
    käärlek skrev 2011-02-09 09:59:11 följande:
    Jag hade gått upp 7kg när jag var hos BM och väger nu 57kg. BM tyckte det var jätte bra och sa att hon brukade rekomendera att man gått upp 5-7kg i v.20+ och jag var ju då i v.25+3.
    Men jag känner lite ångest, och jag sa det till henne. För under hela förra graviditeten gick jag upp 13-14kg allt som allt och jag vill inte gå upp mer nu. Men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, för ofta går man upp det mesta i början och sen avtar det när bebis börjar ta mer från mammas reserver.

Så jag tänker så att jag inte ska äta mer än vad jag gör som ikke gravid, endast någon extra frukt eller ett mellanmål för att dela upp en måltid. Så tror jag inte man går upp så mycket, bebis tar ju som sagt vad h*n behöver ändå!
    Varför så desperat? du väger ju fortfarande lite. Slappna av och ät det som behövs, sötsaker kan man ju välja bort, men mat ska man äta så man blir mätt och belåten. Du ska gå upp i vikt som gravid, stressa inte för mycket över det ;0) Hjärta
  • jakeline
    qouix skrev 2011-02-09 13:34:55 följande:
    Jag som fick lite varningsord av min bm när jag i vecka 25 och hade gått upp 14 kg.. Nu i vecka 28 har jag gått ner 1,5kg... Behöver man oroa sig eller...? Tycker inte jag har ändrat vad jag äter alls...
    nej det är inte ovanligt. du ger nog mer av det du äter till bebben istället. Och det är ju det som är huvudsaken.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Hiavatha

Magbild från imorse. Och inte för att det spelar så stor roll, för jag mår bra som det är och bebis säkert med i alla fall så som han håller på dagarna i ända, men jag har gått upp ca 4 kg, vecka 27+0 idag. Ska till MVC imorgon, så får la se vad doktorn säger om vikten. Jag hade i alla fall en del att ta av sedan innan. Gjorde glukosbelastning igår, och fick idag veta att värdena var bra, skönt att veta att man inte har fått gravid-diabetes! Ska även fråga doktorn om hon tycker att det är ok att åka till Paris om ett par veckor och få gravidintyg för flyget. Skulle vara kul om det inte är något som hindrar, ska dit med syster och mamma och shoppa loss och äta gott

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • trolletimagen

Magen i vecka 27+2.
    Min jobbarkompis ville ha en bild på min mage, hon är helt förälskad i den haha!
  • tovediana
    trolletimagen skrev 2011-02-09 15:34:12 följande:

Magen i vecka 27+2.
    Min jobbarkompis ville ha en bild på min mage, hon är helt förälskad i den haha!
    haha go navel! Glad
  • FrökenLM

Vecka 26 nu!!! (25+0) Börjar känna mig som en badboll, min annars djupa navel petar ut som en liten knapp!Flört + 7 kilo, BM-besök på fredag - första sen ultraljudet i slutet av december, så det ska bli himla spännande att få lyssna på hjärtat och se så allt är ok!!

• Elsa81
    werkestam skrev 2011-02-09 11:06:25 följande:
    Förresten, är det fler än jag som har fruktansvärda "förvärkar"? Jag får så ont att jag knappt kan andas än mindre stå upprätt. Måste som hänga över nått när det sätter igång. BM sa att jag var känslig för stress och att jag måste ta det lugnt och typ hänga i soffan men.. Ska dit i morgon för att prata mer om det.. Det är iaf grymt jobbigt och man blir ju lite orolig att lillen vill komma ut tidigare än tänkt.
    Riktigt så mycket får inte jag. För mig kan de sätta sig ganska långt ner och det bara drar ihop sig så det blir svårt att stå upprätt ett tag. Men det är olika hur länge det håller i sig, från bara nån sekund till kanske 1 minut. Däremot märker jag när jag sträcker på mig (glömmer bort att jag har en mage) då drar de ihop sig som fan!

Käärlek - min ämnesomsättning är helt olik sig nu så det finns inte en sportchans att jag skulle kunna hålla samma mathållning nu. Kan gå från ena sekunden mätt till den andra aphungrig haha Men alltid frukost, lunch, middag och mellanmål däremellan....tror man kommer långt på det och att om det sen slinker ner en kaka till kaffet varje dag gör inte så mycket.
  • käärlek

Ni har så rätt tjejer, klart man inte ska bry sig så mycket om vikten just nu när man är gravid. Men jag tycker det är svårt att bara släppa det helt. Hade svårt för att äta förr, när jag var yngre och jag har aldrig vägt över 50kg mer än när jag varit gravid -så det är väl sånt som sitter kvar i huvudet.
    Men äter man och mår bra så gör nog bebisen det den också! Och klart man käkar en kaka till fikat ...tihi, men det gör jag oavsätt om jag är gravid eller ikke! Tihi.

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • Elsa81
    käärlek skrev 2011-02-09 16:51:09 följande:
    Ni har så rätt tjejer, klart man inte ska bry sig så mycket om vikten just nu när man är gravid. Men jag tycker det är svårt att bara släppa det helt. Hade svårt för att äta förr, när jag var yngre och jag har aldrig vägt över 50kg mer än när jag varit gravid -så det är väl sånt som sitter kvar i huvudet.
    Men äter man och mår bra så gör nog bebisen det den också! Och klart man käkar en kaka till fikat ...tihi, men det gör jag oavsätt om jag är gravid eller ikke! Tihi.
    Låter bra!
    Får höra varje dag nu " det viktigaste är att du mår bra och tar hand om dig!" Så jag säger samma sak till dig ; må bra och njut!! Flört
  • mammaE2011

3 månader kvar till BF idag! Jag ser mycket fram emot att bli av med halsbrännan/sura uppstötningar, graviditetströttheten och illamåendet så dessa 3 månader får gärna gå undan för min del :D

Och imorgon bär det av till Ullared! Yeeeej :) 

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011