Magbilder BF maj 2011
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11

Magbild från imorse. Och inte för att det spelar så stor roll, för jag mår bra som det är och bebis säkert med i alla fall så som han håller på dagarna i ända, men jag har gått upp ca 4 kg, vecka 27+0 idag. Ska till MVC imorgon, så får la se vad doktorn säger om vikten. Jag hade i alla fall en del att ta av sedan innan. Gjorde glukosbelastning igår, och fick idag veta att värdena var bra, skönt att veta att man inte har fått gravid-diabetes! Ska även fråga doktorn om hon tycker att det är ok att åka till Paris om ett par veckor och få gravidintyg för flyget. Skulle vara kul om det inte är något som hindrar, ska dit med syster och mamma och shoppa loss och äta gott ![]()

Vecka 26 nu!!! (25+0) Börjar känna mig som en badboll, min annars djupa navel petar ut som en liten knapp!
+ 7 kilo, BM-besök på fredag - första sen ultraljudet i slutet av december, så det ska bli himla spännande att få lyssna på hjärtat och se så allt är ok!!

Ni har så rätt tjejer, klart man inte ska bry sig så mycket om vikten just nu när man är gravid. Men jag tycker det är svårt att bara släppa det helt. Hade svårt för att äta förr, när jag var yngre och jag har aldrig vägt över 50kg mer än när jag varit gravid -så det är väl sånt som sitter kvar i huvudet.
Men äter man och mår bra så gör nog bebisen det den också!
Och klart man käkar en kaka till fikat ...tihi, men det gör jag oavsätt om jag är gravid eller ikke!
Tihi.
3 månader kvar till BF idag! Jag ser mycket fram emot att bli av med halsbrännan/sura uppstötningar, graviditetströttheten och illamåendet så dessa 3 månader får gärna gå undan för min del :D
Och imorgon bär det av till Ullared! Yeeeej :)