• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Elsa81
    Habbi skrev 2011-02-08 22:44:06 följande:
    Jo jag med, jag har ätit upp ett helt paket med miniglassar sen igår Tyst Lite ångest nästan!
    Blir tufft sen efter graviditeten.. äta nyttigt och inget onödigt socker. Skyller på mina gravid hormoner nu, dock kommer jag ju ha massa hormoner i kroppen när jag ammar också.. Hm. Hur ska detta sluta?
    Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli "en av dem" som släppte på alla hämningar under graviditeten men jag vet inte vad det är....jag kan verkligen inte stå emot! Nu är det inte så att jag frossar varenda dag men varje dag slinker nånting ner; kaka till kaffe, nån godisbit osv...

HORMONER!! Suck Flört

Jag hoppas att det blir som för dig Emmagumsan att den största ökningen var nu i början och att det avtar hädanefter.
  • käärlek

Jag hade gått upp 7kg när jag var hos BM och väger nu 57kg. BM tyckte det var jätte bra och sa att hon brukade rekomendera att man gått upp 5-7kg i v.20+ och jag var ju då i v.25+3.
    Men jag känner lite ångest, och jag sa det till henne. För under hela förra graviditeten gick jag upp 13-14kg allt som allt och jag vill inte gå upp mer nu. Men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, för ofta går man upp det mesta i början och sen avtar det när bebis börjar ta mer från mammas reserver.

Så jag tänker så att jag inte ska äta mer än vad jag gör som ikke gravid, endast någon extra frukt eller ett mellanmål för att dela upp en måltid. Så tror jag inte man går upp så mycket, bebis tar ju som sagt vad h*n behöver ändå!

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • jakeline
    käärlek skrev 2011-02-09 09:59:11 följande:
    Jag hade gått upp 7kg när jag var hos BM och väger nu 57kg. BM tyckte det var jätte bra och sa att hon brukade rekomendera att man gått upp 5-7kg i v.20+ och jag var ju då i v.25+3.
    Men jag känner lite ångest, och jag sa det till henne. För under hela förra graviditeten gick jag upp 13-14kg allt som allt och jag vill inte gå upp mer nu. Men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, för ofta går man upp det mesta i början och sen avtar det när bebis börjar ta mer från mammas reserver.

Så jag tänker så att jag inte ska äta mer än vad jag gör som ikke gravid, endast någon extra frukt eller ett mellanmål för att dela upp en måltid. Så tror jag inte man går upp så mycket, bebis tar ju som sagt vad h*n behöver ändå!
    för mig är det tvärtom. jag går upp lite i början och sen samlar jag på mig en massa vatten på slutet! :P Gick upp ca 10 kg allt som allt sist och hoppas på något liknande den här gången. Jag har en massa att ta av innan dessutom så det gör inget att jag delar med mig frikostigt med bönan. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maryveken

Haha, tycker det är hur skojjigt som helst att fota när man sitter :):) Den blir ju rund som en badboll då!

Fast den är faktiskt inte så där klotrund när jag står upp eller ligger ner =P

24+4, 10kg plus. Jag har nog gått upp ca ett kilo i veckan sen v14. Hoppas det planar ut snart ;) 

Mer bilder finns som vanligt på bloggen! 

• Maryveken

Förresten, är det fler än jag som har fruktansvärda "förvärkar"? Jag får så ont att jag knappt kan andas än mindre stå upprätt. Måste som hänga över nått när det sätter igång. BM sa att jag var känslig för stress och att jag måste ta det lugnt och typ hänga i soffan men.. Ska dit i morgon för att prata mer om det.. Det är iaf grymt jobbigt och man blir ju lite orolig att lillen vill komma ut tidigare än tänkt.

• jakeline
    werkestam skrev 2011-02-09 11:03:46 följande:
    Haha, tycker det är hur skojjigt som helst att fota när man sitter :):) Den blir ju rund som en badboll då!

Fast den är faktiskt inte så där klotrund när jag står upp eller ligger ner =P

24+4, 10kg plus. Jag har nog gått upp ca ett kilo i veckan sen v14. Hoppas det planar ut snart ;) 

Mer bilder finns som vanligt på bloggen! 

haha så fin blir inte min mage när jag sitter ner... speciellt inte utan något över... ser mer ut som en fettvalk! :P Nya bilder från mig på kommer på lördag! har varit dåligt med fotandet då maken vägrar ta bilder eftersom jag bara klagar... :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tovediana
    werkestam skrev 2011-02-09 11:06:25 följande:
    Förresten, är det fler än jag som har fruktansvärda "förvärkar"? Jag får så ont att jag knappt kan andas än mindre stå upprätt. Måste som hänga över nått när det sätter igång. BM sa att jag var känslig för stress och att jag måste ta det lugnt och typ hänga i soffan men.. Ska dit i morgon för att prata mer om det.. Det är iaf grymt jobbigt och man blir ju lite orolig att lillen vill komma ut tidigare än tänkt.
    Jag har lika! jag ska också till läkare i morgon..
    hoppas på sjukskrivning, hehe!
  • qouix

Jag som fick lite varningsord av min bm när jag i vecka 25 och hade gått upp 14 kg.. Nu i vecka 28 har jag gått ner 1,5kg... Behöver man oroa sig eller...? Tycker inte jag har ändrat vad jag äter alls...

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011