Magbilder BF maj 2011
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Hej alla!!
Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!
Lägger in det första
![]()
V 11
Ps. Ska på Ultraljud nummer 2 idag kl. 11.30! Hoppas allt kommer se bra ut!

Ja går in i vecka 35 nu och jag har ett väldigt tryck och press neråt. Inte i bäckenet direkt tycker jag utan mera neråt slidan till.
Ibland känns det till och med som om han pillar på urinröret elelr trakten omkring, för dt liksom ilar/pirrar till därnere, känns verkligen i de lägena som att han är på väg ut.
Min lilleprins har fixerat sig sedan ett par veckor tillbaka.
Tror du att det snart är dags för dig?
Har du sammandragningar?
jag har likadana symtom så jag tror att att det kan vara normalt i slutet av graviditeten, jag är i v.34 .
Hehe, tänkte på det att varför magen blir "toppig" när man spänner magmusklerna är för att under graviditeten glider magmusklerna isär och sitter inte längre mitt fram på magen, och därför blir den mjuka delen på magen toppig när man spänner magmusklerna - som nu sitter på sidorna istället.
Och detta kan tyvärr vara ett problem sen efter graviditeten - för på vissa har musklerna svårt att hitta tillbaka efter förlossningen och endel får aldrig dem "på plats" och har därför den "toppiga-effekten" kvar hela livet efter en graviditet.
Och vill man undvika det så finns det bra tips på hur man kan undvika att anstränga magmusklerna mer än nödvändigt - till exempel när man kliver ur sängen, man ska då inte sätta sig "rakt upp" utan rulla över på sidan och lufta kroppen med armarna istället för magmusklerna ....osv.
Fick bli en liten bild idag också :P
vecka 32 (31+2)