• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • hellish89
    Tiiinaa skrev 2011-03-24 21:33:55 följande:
    Din mage är ju fin som den är naturlig också!!!
    hehe, Tack! Ja, man ska inte klaga egentligen, men den hade varit liiiite finare utan bristningarna :P
  • käärlek

Varit hos BM idag, gick sådär. Sist hade inte magen vuxit riktigt så mycket som hon önskat och denna gång var det samma visa så hon ville först att vi skulle göra ett tillväxt-ul. Men sen kom BM fram till att vi skulle gå på en tätare kontroll nästa gång, så om 2 veckor och har inte magen vuxit då så ska vi få göra ett UL - "bara för att", lite sådär. Känns inte så roligt, men BM sa att det inte var något att oroa sig över... Men klart det sitter i huvuet nu efter 2 besök där.

SF låg iallafall på 29cm denna gång, och förra i v.29+3 var det 27cm. Och det är inte centimetrarna i sig som är "fel" utan det är att det inte vuxit så mycket som dem önskar - började i v.25+2 med ett SF på 25cm vilket var stort för den veckan...så av den anledningen är dem lite fundersamma.
    Men vi hoppas på att lillen i magen bara är lite liten än, och att den växer på sig till nästa besök hos BM!

Och järnvärdet ... ja, haha. Det låg på 97 denna gång, så det var inte så bra det heller. Och lågt blodtryck på det så sa BM att det är inte konstigt om du är trött - och ville att jag skulle vila på dagarna några gånger.
    Hur lätt är det med en liten 1åring...haha! Får helt enkelt se hur det går med den saken.

Och nu har jag skrivit masssssor....men avslutar med en bild från idag. Godnatt tjejer!

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • mammaE2011
    Habbi skrev 2011-03-23 13:06:00 följande:
    Hahaha, vilken fjuttig bristning Flört
    hahaha, men det kanske är en början på något mycket större :D
  • mammaE2011
    käärlek skrev 2011-03-24 23:58:02 följande:
    Varit hos BM idag, gick sådär. Sist hade inte magen vuxit riktigt så mycket som hon önskat och denna gång var det samma visa så hon ville först att vi skulle göra ett tillväxt-ul. Men sen kom BM fram till att vi skulle gå på en tätare kontroll nästa gång, så om 2 veckor och har inte magen vuxit då så ska vi få göra ett UL - "bara för att", lite sådär. Känns inte så roligt, men BM sa att det inte var något att oroa sig över... Men klart det sitter i huvuet nu efter 2 besök där.

SF låg iallafall på 29cm denna gång, och förra i v.29+3 var det 27cm. Och det är inte centimetrarna i sig som är "fel" utan det är att det inte vuxit så mycket som dem önskar - började i v.25+2 med ett SF på 25cm vilket var stort för den veckan...så av den anledningen är dem lite fundersamma.
    Men vi hoppas på att lillen i magen bara är lite liten än, och att den växer på sig till nästa besök hos BM!

Och järnvärdet ... ja, haha. Det låg på 97 denna gång, så det var inte så bra det heller. Och lågt blodtryck på det så sa BM att det är inte konstigt om du är trött - och ville att jag skulle vila på dagarna några gånger.
    Hur lätt är det med en liten 1åring...haha! Får helt enkelt se hur det går med den saken.

Och nu har jag skrivit masssssor....men avslutar med en bild från idag. Godnatt tjejer!

Det ser inte ut som att du har en liten bebis :s Tror inte det är någon fara. 
  • jakeline
    werkestam skrev 2011-03-24 19:32:05 följande:
    30+4 :)  16 kilo plus.. 
    16 kilon extra på mina 162cm, och det är massor med veckor kvar, haha =P !!
    Jag lär ju få löpa på bandet tills skorna smälter! 

Fattar inte varför inte bilderna håller samma storlek, sorry..

jag är också 162! vad många vi är i den längden! jag tror inte du kommer ha några problem med att gå ner efterråt. iaf inte med din grundfysik plus att det ser inte ut som om du gått upp mer än en mage... inget överflödigt fett direkt *avis*.

En annan är ju som sagt redan lite hemtrevligt rund och väger antagligen mycket mer än du gör nu, när du är gravid, när jag var ogravid. :P Jag har förvisso bara gått upp knappt 4 kg än så länge. Efter förra graviditeten gick jag ner de kilona jag gått upp, plus 10 till. men de jäklarna smög sig tillbaka igen... :/ 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • qouix

Bjuder på en osminkad magbild Magen vecka 35!!Solig 
    Här i mina snart sista par byxor jag kan ha..mysbyxor storlek blåval är det enda som känns bekvämt..
    Tycker inte själva magen har blivit så mkt större men det känns istället som att bebisen är dubbelt så stor..
    19 kg plus så väger nu 84kg till mina 174 cm, går snart om sambon(!!!) haha men börjar längta tills man kan börja jobba på att komma i de gamla jeansen igen..
    ....Trycker och klämmer på alla mina stackars organ, men inte långt kvar....

• Hiavatha

33+2 idag:

Sen kan man ju roa sig med photoshop om man inte har nåt bättre för sig Skrattande Fast nu är det nog dags att laga mat =)

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Hiavatha
    tovediana skrev 2011-03-25 12:53:07 följande:
    Cool bild Hiawatha :)
    Hi hi tack! Kul sätt att se hur magen vuxit tycker jag Gravid
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Baby Boo
    qouix skrev 2011-03-25 10:21:01 följande:
    Bjuder på en osminkad magbild Magen vecka 35!!Solig 
    Här i mina snart sista par byxor jag kan ha..mysbyxor storlek blåval är det enda som känns bekvämt..
    Tycker inte själva magen har blivit så mkt större men det känns istället som att bebisen är dubbelt så stor..
    19 kg plus så väger nu 84kg till mina 174 cm, går snart om sambon(!!!) haha men börjar längta tills man kan börja jobba på att komma i de gamla jeansen igen..
    ....Trycker och klämmer på alla mina stackars organ, men inte långt kvar....

Var i allsin dar har dessa 19 kg satt sig?? Tycker att du ser skitfin ut; riktigt fin mage :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011