• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Maryveken

35+1, mer bilder i bloggen! :)

Tre veckor kvar, hur är det ens möjligt? Jag kommer att sprängas! For real! 
    SF måttet ligger över mittkurvan som det är nu, ny mätning på torsdag :) 

Fasiken vad snyggt gravida ni är tjejer!!  Och vad många fina påskmagar det har postats!! :) 

• sarasessi
    V. 38 (37+0)

Hej tjejer! Hoppas att ni haft en underbar påsk. Ni har alla så fina magar. Tänk att vi snart har våra små här!  Nu är det bara 20 dagar kvar till bf för min del och efter den här veckan går jag på ledighet =) Har så mycket funderingar nu kring barnet i magen...vem det är, hur den ser ut, om det är en pojke eller flicka osv. Längtan är outhållig och även overklig på något vis! Mitt humör pendlar dock upp och ner som bara den. Kanske är det en slags nervositet och rädsla blandad med en stor nyfikenhet och glädje till det som komma skall som påverkar. Vad vet jag, men spännande är det. Kram på er!

• EvaChristina

Ah, dum man är. Bilden var ju för stor, det var därför det inte gick (tack för svaren på min klagan ovan ).

Här är i alla fall jag och magen i fredags, vecka 38 är vi inne på nu.

Tycker själv inte att magen är så stor, speciellt inte i den här vinkeln. Bebis ligger väldigt djupt ner i bäckenet säger bm. Jag hoppas på att det betyder att h*n gör sig redo för att ta sig ut snart

• Misswiren

Vecka 39+1.

Inne i sista veckan och på söndag har jag BF. Fick en hinnsvepning idag och är öppen 2 cm.

Hoppas de hjälper!!

• mammaE2011

Tycker det är rätt många som gjort hinnsvepning här. Varför gör man det???

• skalbagge
    sarasessi skrev 2011-04-25 17:23:21 följande:
    V. 38 (37+0)

Hej tjejer! Hoppas att ni haft en underbar påsk. Ni har alla så fina magar. Tänk att vi snart har våra små här!  Nu är det bara 20 dagar kvar till bf för min del och efter den här veckan går jag på ledighet =) Har så mycket funderingar nu kring barnet i magen...vem det är, hur den ser ut, om det är en pojke eller flicka osv. Längtan är outhållig och även overklig på något vis! Mitt humör pendlar dock upp och ner som bara den. Kanske är det en slags nervositet och rädsla blandad med en stor nyfikenhet och glädje till det som komma skall som påverkar. Vad vet jag, men spännande är det. Kram på er!

Vår prins ska oxå heta EdvinHjärta
  • Maruid
    mammaE2011 skrev 2011-04-26 16:22:39 följande:
    Tycker det är rätt många som gjort hinnsvepning här. Varför gör man det???
    Man lossar hinnsäcken från livmoderhalsen och hoppas på så sätt trigga igång förlossningen.
    Det frigör massa hormoner som ibland kan kicka igång hela processen om man har lite tur. Det är oftast det första man testar om man är när BF eller gått över tiden.

Gjorde det själv förra graviditeten men utdelningen ska komma inom ett dygn och det gjorde den inte för mig så den gången hjälpte det inte. Vidare skönt är det inte men om det hjälper så är det ändå värt det i min bok.
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011