• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Baby Boo
    Angi07 skrev 2011-04-30 19:34:06 följande:

det blir inte mera bilder ,hann inte, vår bebis kom igår, 10 dagar innan bf, 9 maj. Han är så fin, vägde 3235och 51 cm lång, Vi är så lyckliga!!Glad

Grattis till er lille kille Skrattande
  • LiiLo

Nån som vet varför man INTE ska dricka ricinolja när man vill sätta igång förlossning??

• Maruid
    LiiLo skrev 2011-05-01 16:16:51 följande:
    Nån som vet varför man INTE ska dricka ricinolja när man vill sätta igång förlossning??
    Bm säger att det kan sätta igång förlossningen men på "fel sätt". Förlossningsvärkar har en viss karaktär och med risinolja kan man få en överstimulans av kramp och sammandragningar i magen vilket gör att man får oerhörda smärtor som blir väldigt svåra att arbeta sig igenom och kontrollera. Det kan i värsta fall tydligen vara direkt skadligt.

Måste säga att jag själv aldrig känt behov, förlossningen startar när den startar och det handlar ju om flera delar som ska arbeta tillsammans. Risken finns ju om man dricker risinolja att livmodertappen fortfarande inte är mogen tillräckligt och öppnar sig. Då sitter man där med grymma smärtor men inget barn kan ändå komma ut. Nej, jag tror att hur förlossningen kommer igång och fortskrider är utanför vårt område så att säga, vi får väl öva tålamod istället.
  • LiiLo
    Maruid skrev 2011-05-01 16:38:28 följande:
    Bm säger att det kan sätta igång förlossningen men på "fel sätt". Förlossningsvärkar har en viss karaktär och med risinolja kan man få en överstimulans av kramp och sammandragningar i magen vilket gör att man får oerhörda smärtor som blir väldigt svåra att arbeta sig igenom och kontrollera. Det kan i värsta fall tydligen vara direkt skadligt.

Måste säga att jag själv aldrig känt behov, förlossningen startar när den startar och det handlar ju om flera delar som ska arbeta tillsammans. Risken finns ju om man dricker risinolja att livmodertappen fortfarande inte är mogen tillräckligt och öppnar sig. Då sitter man där med grymma smärtor men inget barn kan ändå komma ut. Nej, jag tror att hur förlossningen kommer igång och fortskrider är utanför vårt område så att säga, vi får väl öva tålamod istället.
    Ojojoj...Tack för svar! Hoppar över ricinoljan då :P
  • Längtans Stina

GRATTIS till alla bäbisarna! Så roligt att några har haft bråttom ut. Själv har jag BF 10 maj men önskar så att den vill komma lite tidigare så att jag kan böja mig ner och knyta skorna snart igen.

Bild från i fredags.
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011