• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • amg

v36+0 idag och gips magen är gjord.
    Gjorde även en i samma vecka för 5år sedan när jag väntade dottern.
    Så det ska bli kul att hänga dem brevid varandra sedan.

Bjuder på denna "vackra" bild.

Och super super grattis till alla MAMMOR! Härligt att de redan kommit ett gäng med bebisar.

• JamJam
    amg skrev 2011-05-01 23:47:47 följande:
    v36+0 idag och gips magen är gjord.
    Gjorde även en i samma vecka för 5år sedan när jag väntade dottern.
    Så det ska bli kul att hänga dem brevid varandra sedan.

Bjuder på denna "vackra" bild.

Och super super grattis till alla MAMMOR! Härligt att de redan kommit ett gäng med bebisar.

Vilken underbar bild!! =) va mysigt och gjuta av magen... har jag inte haft en tanke på alls... hur fixar man sådant?!
  • amg

Jamjam: tack så mycket. :)
    Jag gick till Apoteket o frågade efter gipsbindor o köpte med två 6pack hem (dock räckte det med ett men kommer använda de andra för att snygga till kanterna lite o så).
    Klipp alla rullarna i remsor ca 40cm bitar o be maken/sambon att gipsa magen medans du står i duschen för de blir grymt kladdigt.

Och glöm inte VASSELIN på hela magen!!!
    Lovar att det gör sjukt ont om man inte har nåt på magen.

Lycka till.

• käärlek

Åh vad roligt det är att läsa om alla som redan fått sina små!!

Grattis till er allesammans!
    Samtidigt som man är lite avundssjuk på bebisarna så känner jag ett litet lugn över att det inte riktigt är dags än för min del.

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • mammaE2011
    amg skrev 2011-05-02 10:04:19 följande:
    Jamjam: tack så mycket. :)
    Jag gick till Apoteket o frågade efter gipsbindor o köpte med två 6pack hem (dock räckte det med ett men kommer använda de andra för att snygga till kanterna lite o så).
    Klipp alla rullarna i remsor ca 40cm bitar o be maken/sambon att gipsa magen medans du står i duschen för de blir grymt kladdigt.

Och glöm inte VASSELIN på hela magen!!!
    Lovar att det gör sjukt ont om man inte har nåt på magen.

Lycka till.
    Jag fick min bebismage gipsad på min babyshower och då lindades jag in i plastfolie först innan jag fick mig gipsad!!! Har fortfarande inte kommit iväg till hobbyaffären för att köpa guldfärg till gipsmagen...
  • Milleman

Grattis till er som fått er bebis! Jag är inte aaaaaalls avundsjuk!!!  Flört

Nu är det tungt alltså. 6 dagar kvar. På söndag har vi BF så äntligen kan jag säga att jag har BF denna veckan Skrattande Får bli mycket vila denna veckan för jag tror och vill att han kommer nu inom några dagar!
    Men måste städa Tungan ute Det går inte att göra från sängen inte...

Bild tagen nu idag... Kudde under magen har jag behövt ha i flera månader. först för foglossningen och nu för att magen är så tung...

• miinellaa

ojoj magen har sjunkit mycket mycket!
  • FruMadde4barnTätt

vilka fina magar!
    grattis till alla som har fått sina bebisar!

gått 36 fulla veckor nu!

• Nostalgitripp
    Maruid skrev 2011-04-30 11:33:20 följande:
    Lantobon: Grattis! Det låter lite skrämmande i och för sig men allt gick alltså bra?

Nostalgitripp: Ja, du får nog leva med att fortsätta läcka för vatten fortsätter återbildas hela tiden tills barnet är ute. Så det rinner liksom på. Du får säga till liten att komma ut istället Skrattande
    Fast nu läckte jag ju inte, det rann ju konstant.

Jag blev igångsatt på valborg och fick en liten Wilbur på 3235g och 52cm, 13 dagar före BF. :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011