• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Milleman

Jag är kvar men hoppas så att det har börjat dra igång... kroppen har betett sig konstigt idag, så här kan jag inte ha det i flera veckor till... BF på söndag men jag har från början trott att bebisen kommer 5 maj. så kanske kanske Glad

är omåttligt trött, sover hela nätterna (ja förutom kisspauserna då Tungan ute) sen somnar jag på både förmiddag och eftermiddag igen... ont i rygg och "mensvärk". kan idag inte gå upprätt pga tryck neråt...

men hur ska jag som förstföderska veta om det är på g? Tungan ute

• skalbagge

Magen igår två dagar efter förlossningGlad 
    vi skulle väl fortsätta här i tråden i jakten på vår form tillbaka?
  • Glad och nyttig

Nej, instämmer! Det är supersvårt att veta vad som är "normal" förberedelse och vad som är en riktig VÄRK. Har läst så mkt om att vissa inte känner av förvärkar och får så mkt känningar innan det är dags och vissa får många tydliga signaler. Slemproppen ska gå, har inte sett ngn sådan mer än att jag har rikliga flytningar som nu stannat av. Och flytningar kan vara tecken på att slemproppen tittar ut "i bitar". Molande värk i mage och rygg som vid mensvärk, jo det har jag från och till. Jag har också som du beskriver varit tröttare de senaste dagarna. Magen har sänkts rejält bara senaste dagarna.
    Ska till barnmorskan på torsdag, får se vad hon säger.
    Dock trycket nedåt som du beskriver har jag inte alls känt av ännu.
    Vi får hoppas att du kommer igång på riktigt. Lyssna på kroppens signaler, den vet säkert när det är dags.
    Jag ska ju ha 26dgr kvar, så det är en lååång väntan. Men jag hejjar på dig så länge tjej88!!

• qouix
    skalbagge skrev 2011-05-03 19:32:06 följande:

Ja såklart, det måste vi ju göra och ni som har fått vore det kul om ni fortsatte lägga upp bilden på den "tomma magen" kul att jämföra hur den går tillbaka för varje vecka med juh!

Jag har BF om 2 dagar nu!! Och idag kom slemproppen, och det var verkligen en stor slemPROPP som kom ut i ett stycke...så hoppas verkligen att det betyder att det har börjat så den jäkeln inte återbildar sig nu..hehe..Men hade även mensvärk och förvärkar igår och i natt så hoppas verkligen att det är på gång nu!
    Håll tummarna för mig!Solig 
  • Glad och nyttig

Instämmer med föregående talare! :) Ni som fött får påbörja knipövningarna så kommer vi andra ikapp sen!
    Togs fina bilder på mig igår av en fotograf som tränar, inväntar bilderna med iver, sen kan jag lägga upp några fler här.
    Håller tummarna för alla underbara "på G isar"!
    Har ett tag kvar här!! *fniss*

• Minglanu
    skalbagge skrev 2011-05-03 19:32:06 följande:

Precis vad man vill se när man känner sig som allra tyngst och otympligast. Här pustar man och stånkar för att ta sig fram och så kommer du och har fått BÅDE bebis och platt mage....Avis?? Nä, inte alls ;-D
  • amg

Nu är det bara 16 dygn tills vi åker till sjukhuset för att plocka ut lillskrutten.

• JamJam
    Milleman skrev 2011-05-03 19:27:36 följande:
    Jag är kvar men hoppas så att det har börjat dra igång... kroppen har betett sig konstigt idag, så här kan jag inte ha det i flera veckor till... BF på söndag men jag har från början trott att bebisen kommer 5 maj. så kanske kanske Glad

är omåttligt trött, sover hela nätterna (ja förutom kisspauserna då Tungan ute) sen somnar jag på både förmiddag och eftermiddag igen... ont i rygg och "mensvärk". kan idag inte gå upprätt pga tryck neråt...

men hur ska jag som förstföderska veta om det är på g? Tungan ute
    känner exakt samma som dej, min kropp har varit jätte konstig nu i två dagar... får molnande värk till och från hela tiden, ryggen värker på ett sätt som den inte gjort innan och det trycker neråt nått så fruktansvärt!

Fast jag hade jätte svårt och sova inatt för att magen va öm så jag vaknade så fort jag vände mej om, men somnade en stunde på dagen ida och då sov jag 2 hela timmar gottans Skrattande och att gå har aldrig varit svårare haha

Men ska till BM imorron får se om hon såger ngt kul Tungan ute
  • Milleman
    JamJam skrev 2011-05-03 21:49:49 följande:
    känner exakt samma som dej, min kropp har varit jätte konstig nu i två dagar... får molnande värk till och från hela tiden, ryggen värker på ett sätt som den inte gjort innan och det trycker neråt nått så fruktansvärt!

Fast jag hade jätte svårt och sova inatt för att magen va öm så jag vaknade så fort jag vände mej om, men somnade en stunde på dagen ida och då sov jag 2 hela timmar gottans Skrattande och att gå har aldrig varit svårare haha

Men ska till BM imorron får se om hon såger ngt kul Tungan ute
    undrar vad som pågår i våra kroppar... min barnmorska säger bara att det KAN vara på gång... men mycket mer kan hon inte säga...

men nu ikväll är det katastrof i min kropp... skulle gärna ligga och slappa men jag har ont överallt. känns som jag styrketränat oavbrutet i ett dygn och har träningsvärk... benen, ryggen, magen och revbenen... öm överallt Tungan ute kan det inte bara sätta igång nu? bebis innan helgen skulle ju vara kanon!
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011