• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Sissi 76

grattis , så jättesöt!{#emotions_dlg.flower}

• LiiLo
    Maruid skrev 2011-05-03 16:31:42 följande:

LillLo: Ja, din bulle är ju färdigbakad så om det erbjuds extra skjuts så varför inte? Jag själv har testat lite fusk tidigare eftersom mitt vatten gick men värkarbetet inte kom igång. Det tog ett tag men bebisen kom ju ut. Om det gjorde ondare eller var värre än det kunde ha varit vet jag inte. Det var rätt drygt men å andra sidan var jag nästan två veckor över tiden så jag hade blivit igångsatt oavsett någon dag efter om vattnet inte hade gått också. Denna gången hoppas jag dock att kroppen ska fixa det själv mest för att jag vill uppleva hur det är.

Hoppas i alla fall att de kan få ut din liten så att du slipper gå och ha ont.

Angi07: Ewww, så söt han är. Jag hade inte fått mer gjort än att ligga där brevid och titta på honom hela dagarna.

Ja precis när den ändå är färdig :P Blir ju bara större o större, inget annat :P
    Jag har hört att det ska vara värre att bli igångsatt än om det kommer igång naturligt, men just nu struntar jag i det, vill bara att allt ska vara över nu...börjar bli så illa så jag knappt kan gå för då får jag ont i magen :/
    Ja jag hoppas också på att han kommer snart :)
    Hoppas du får det du vill också o lycka till :)
  • LiiLo

Jag har också känt av en massa tecken, men inget som hänt än.
    Är helt slut om dagarna, sover 2 timmar i taget om nätterna, så fort jag ska vända mig så vaknar jag pga stenhård mage o ont i höfterna, som tur är jag hemma hela dagarna o kan sova ett par timmar.
    De sista 5 dygnen har jag haft en ryggvärk och sammandragningar som heter duga, kan knappt gå då bebis trycker neråt...Jag hoppas, hoppas det är på gång. Har bf 15 maj men ska till spec.mvc den 9:e för bedömmning av igångsättning, så snart så :P

• Milleman
    svea87 skrev 2011-05-04 08:23:04 följande:
    Kan säga att på dagen innan min son kom så vaknade jag upp på morgonen och va sååå trött kände mig nästan sjuk eller början till att bli sjuk min kropp ville bara sova så den dagen sov jag fram och tillbaka flera gånger och sen på natten gick slemproppen och vattnet och värkarna kom :D  Så den där tröttheten är väl ett tecken på att man ska vila då så man orkar med förlossningen.
    åh det där lät peppande... tröttheten håller nämligen på att ta kål på mig nu... jag kan bara lägga mig ner så pang bom sover jag... jag kan knappt få för mig att klä mig för det är för jobbigt...
    men det är väl som med allt annat. olika för alla och ingen får likadant tyvärr Tungan ute
    så det är väl bara att härda ut. men det har skett en stor förändring i min kropp på bara nån dag nu så givetvis hoppas jag varje sekund Glad
  • Neith

Ja jisses, man roar sig lätt
    V 36+3 idag. Varit hos BM och lilleman i magen är nästan helt fixerad nu.
    Dags att återgå till virkningen av mormorsfilten. Tokenkelt är det, och det känns som att jag länsar affärerna på garn Flört

• Neith
    Milleman skrev 2011-05-04 11:13:33 följande:

hehe ja sitta och leka med bilder är ett bra tidsfördriv så här i slutet :P

Haha, ja verkligen. Din bild var ju klockren! :)
  • qouix

Jästa skit! Fick Falskalarm idag! Slemproppen gick igår och i morse rann det någon vattenlikt i trosorna.. Men var inne på koll nu och tydligen var det inte fostervatten utan den bm på förlossningen trodde det var fortsättningen på slemproppen som kom ut... Men så jädra flytande kan den väl inte va.. Det var precis som vatten idag och det som kom ut igår var ju en tjock slempropp...

Sambon o jag kunde inte ha blitt mer besvikna... Ååh... Har ju BF i morgon så trodde verkligen att det var på G... :(

• Milleman
    qouix skrev 2011-05-04 11:19:19 följande:
    Jästa skit! Fick Falskalarm idag! Slemproppen gick igår och i morse rann det någon vattenlikt i trosorna.. Men var inne på koll nu och tydligen var det inte fostervatten utan den bm på förlossningen trodde det var fortsättningen på slemproppen som kom ut... Men så jädra flytande kan den väl inte va.. Det var precis som vatten idag och det som kom ut igår var ju en tjock slempropp...

Sambon o jag kunde inte ha blitt mer besvikna... Ååh... Har ju BF i morgon så trodde verkligen att det var på G... :(
    åh vad trist... hoppas det drar igång senare idag eller imorn då!! passa på att vila och kramas, för det blir det väl ont om sen :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011