• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • jakeline
    Habbi skrev 2011-05-22 18:43:04 följande:
    Men du, fick ett tips nyss som verkar göra iallafall någonting på mig. Massera bröstvårtorna + vårtgårdarna i 15 min varje timma. Gjorde nyss mina första 15 min och ut kom de råmjölk och efter de massa kraftiga sammandragningar. Tungan ute
    jo det brukar jag göra lite titt som tätt också... men jag läcker som bara den. .P får även sammandragningar om jag smeker magen, men det avtar hela tiden...jaja den kommer väl ut vad det lider... :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • peach85
    Habbi skrev 2011-05-22 14:53:36 följande:
    Hmm, ja de har väl gått ca 1 timma sen jag tröck i mig ananasen sen hade jag och sambon lite mys efteråt också så de blev två grejer som ska vara bra för att sätta igång en förlossning i en smäll. Men ännu känner jag inget.. bara lite molande värk som jag haft hela dagen. Tungan ute
    Jag provade också ananasvarianten, men läste sen att man behöver ca 7st för att det ska ge någon effekt!? Så gav upp efter en =0)
  • Maruid

Min Bm berättade om en kvinna hon hade haft som hade druckit hallonbladste och samtidigt använt en mjölpump för att stimulera igång värkar. Det fungerade och samma kväll blev det förlossning.

Men jag känner bara... orka. Så nej, jag tänker vara sur och vänta. Det är allt jag har energi till idag : P

• Habbi
    Maruid skrev 2011-05-22 20:04:59 följande:
    Min Bm berättade om en kvinna hon hade haft som hade druckit hallonbladste och samtidigt använt en mjölpump för att stimulera igång värkar. Det fungerade och samma kväll blev det förlossning.

Men jag känner bara... orka. Så nej, jag tänker vara sur och vänta. Det är allt jag har energi till idag : P
    mjölpump? Antar att du menar mjölkpump? Tungan ute
  • jakeline

sugande på bröstvårtor ska vara ännu effektivare än bara massage... :P det är ju det som hjälper till att dra ihop livmodern efter förlossningen... så det kan ni också prova... :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Habbi skrev 2011-05-22 20:26:42 följande:
    mjölpump? Antar att du menar mjölkpump? Tungan ute
    Ja, haha, mjölkpump ska det ju vara ; )
  • Habbi
    jakeline skrev 2011-05-22 20:31:39 följande:
    sugande på bröstvårtor ska vara ännu effektivare än bara massage... :P det är ju det som hjälper till att dra ihop livmodern efter förlossningen... så det kan ni också prova... :P 
    Men då får ju den som suger mjölk i munnen? Min sambo skulle aldrig göra det, han grimarserar (stavning?) när han ser hur de rinner ur mina tuttar så.. haha. Han är jätte mesig. Fas jag hade iof inte heller vilja dricka bröstmjölk.
  • jakeline
    Habbi skrev 2011-05-22 21:22:39 följande:
    Men då får ju den som suger mjölk i munnen? Min sambo skulle aldrig göra det, han grimarserar (stavning?) när han ser hur de rinner ur mina tuttar så.. haha. Han är jätte mesig. Fas jag hade iof inte heller vilja dricka bröstmjölk.
    hehe det är ju iofs en nackdel... :P han får la reta lite bara med munnen då... kaske inte suga så hårt? :P här har det iaf inte hänt något. Men så färdknäppade vi inte heller. Maken låg för länge i badet och jag kom in frågade två ggr om han skulle komma och lägga sig snart... Sen somnade jag. :P och då är jag inte alls mottaglig för närmanden. 
    amg skrev 2011-05-22 22:39:26 följande:

Mitt lilla hjärta.
    grattis!
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011