• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Tiindra

Hej hej!!

Fina alla är :) ska försöka lägga upp min kula här oxå nån dag.. En helt annan grej bara.. HAr ni tagit infuensa sprutan? Är så osäker på om jag ska ta de lr inte..

Kram på er

• Baby Boo

Tiindra;
    Hej! :) Min barnmorska sa att de som är gravida nu och förra året tog svininfluensasprutan, inte behöver ta vaccinet i år när de är gravida.
    kram!

• Baby Boo

glömde kanske att lägga till; om du inte tog den vet jag faktiskt inte vad de rekommenderar :)

• TeosMamma

Vilka fina magar, tänk ändå vad olika vi är och hur olikt stora magarna är, så kul att se Skrattande
    Snart ska jag lägga in en jag också, har dragit på det såååå länge. 

Tiindra; Jag har aldrig tagit vaccinspruta som vuxen och tänker absolut inte göra det, tror inte det är bra för en.
    Men alla måste väl välja sin väg, fråga din BM och läs lite på nätet.

Kram tillbaka!!!Hjärta 

• lillaMallan857

Jag har för mig att om man är gravid och inte tog vaccin mot svininfluensan förra året är man i en riskgrupp och bör vaccinera sig enligt rekomendationerna.. men jag tycker inte att det känns riktigt bra att spruta in sånt i kroppen när man bär på en liten. Så jag ska inte vaccinera mig... har aldrig gjort det som vuxen och aldrig haft något allvarligare vad jag vet. Men som tidigare talare så måste man bilda sig sin egen uppfattning och göra sitt eget val...

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Milleman
    Tiindra skrev 2011-01-10 13:29:47 följande:
    Hej hej!!

Fina alla är :) ska försöka lägga upp min kula här oxå nån dag.. En helt annan grej bara.. HAr ni tagit infuensa sprutan? Är så osäker på om jag ska ta de lr inte..

Kram på er
    Jag har inte tagit den varken förra eller detta året. Förra året var jag glad att jag inte var gravid och behövde riskera en liten krabat i magen.
    Nu står jag här gravid och dem rekomenderar en att ta den...
    Men min sjukgymnast sa att man kan bli sjuk av sprutan också... och att svininfluensan inte är värre än en vanlig jobbig förkylning...

min bm sa inte emot mitt beslut att inte ta den så jag hoppas jag gör rätt för mig... jag är ju mest hemma nu så jag befiner inte mig på uppenbarliga smittoställen. sambon jobbar på sjukhus men där åker alla med misstänkt svininfluensa in i karantänrum direkt och ingen i personalen där fick svininfluensan...

sen läste jag att det var högre antal missfall efter att så många tagit sprutan förra året. om det berodde på sprutan eller ej vet dem inte, men jag har nog aldrig ens haft vanlig influensa och tror inte jag får svinis heller... så jag vill inte riskera något.

så nej ingen spruta för mig...
  • Tiindra

Usch jätte svårt de där.. Har heller aldrig tagit några sprutor som vuxen. Å är emot de egentligen helt.. Frågade på BM mottagningen om vad dom rekommenderar och hon sa att dom rekommenderar den och så fråga jag om dom gjort tester med å ta den som gravid och då sa hon ja dom gar gjort lite tester.. Hmm vadå gjort lite tester.. Är de meningen att jag ska bli sjuk i influensa å något händer då va de väl meningen men skulle nog aldrig förlåta mig själv om något skulle hända om jag tog sprutan å de visar sig hända nåt pga den.. Hmm ja ja får nog sova på den saken i natt..

• LittleSister
    Tiindra skrev 2011-01-10 13:29:47 följande:
    Hej hej!!

Kram på er
    Jag har tagit sprutan mot influensa. Tog den för en månad sen. Jag blev inte ens "sjuk" av den. Inte ens lite snuva. Både bebisen och jag mår jätte bra Glad (Jag är i vecka 21)
  • miinellaa
    Tiindra skrev 2011-01-10 15:14:56 följande:
    Usch jätte svårt de där.. Har heller aldrig tagit några sprutor som vuxen. Å är emot de egentligen helt.. Frågade på BM mottagningen om vad dom rekommenderar och hon sa att dom rekommenderar den och så fråga jag om dom gjort tester med å ta den som gravid och då sa hon ja dom gar gjort lite tester.. Hmm vadå gjort lite tester.. Är de meningen att jag ska bli sjuk i influensa å något händer då va de väl meningen men skulle nog aldrig förlåta mig själv om något skulle hända om jag tog sprutan å de visar sig hända nåt pga den.. Hmm ja ja får nog sova på den saken i natt..
    ja har inte heller tagit sprutan, ska ej ta den heller :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011