• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • hellish89

Går in i vecka 22 i morgon! :D
    Här har ni en till med bristningar! Hade dem dock innan jag blev gravid, så än så länge lider jag inte av det. Hoppas bara de håller sig på denna nivån och inte blir mkt värre!

• agda06

Alltså, nu måste jag nog uppdatera mig om bristningar. (eller vad man kallar det)

Jag kanske är heeeeelt "lost", men jag har alltid trott att man får bristningar när huden töjs ut - när man av olika anledningar går upp i vikt. (vid en graviditet, eller om man går upp mycket i vikt av andra anledningar..) En bristning är för mig när huden spricker för att man "helt enkelt" blir tjock.  

Jag gick upp massor i vikt under min gymnasiettid (fick körkort, köpte bil, åt en massa skräpmat med pojkvännen, tränade inte en endaste minut.. osv..) Gick upp ca 25 - 30 kg på lite mer än ett år. Då fick jag massor av bristningar, på låren och magen. Jag har alltid trott att detta berodde på att jag gick upp i vikt.

Men nu säger ni att det alltså inte ÄR så....

Mina överflödskilon bantade jag sedan bort, efter gymnasiet. Gick ner och vägde normalt. Men bristningarna fanns kvar. Hade en massa överflödshud kvar. Och när jag blev gravid så hade jag hud att "ta av" - om man säger så. Fick inte några nya bristningar än de jag redan hade sedan min snabba viktuppgång på gymnasiet.

Jag har alltså lärt mig något nytt i dag. Att bristningar beror på hormoner. Ja, alltid lär man sig något nytt. Tack för det!

• Lello83

Vecka 24 (23+0) Har gått upp 6 kg och har inte en bristning än.. (ta i trä..) :P
  • jakeline
    agda06 skrev 2011-01-07 16:53:07 följande:
    Alltså, nu måste jag nog uppdatera mig om bristningar. (eller vad man kallar det)

Jag kanske är heeeeelt "lost", men jag har alltid trott att man får bristningar när huden töjs ut - när man av olika anledningar går upp i vikt. (vid en graviditet, eller om man går upp mycket i vikt av andra anledningar..) En bristning är för mig när huden spricker för att man "helt enkelt" blir tjock.  

Jag gick upp massor i vikt under min gymnasiettid (fick körkort, köpte bil, åt en massa skräpmat med pojkvännen, tränade inte en endaste minut.. osv..) Gick upp ca 25 - 30 kg på lite mer än ett år. Då fick jag massor av bristningar, på låren och magen. Jag har alltid trott att detta berodde på att jag gick upp i vikt.

Men nu säger ni att det alltså inte ÄR så....

Mina överflödskilon bantade jag sedan bort, efter gymnasiet. Gick ner och vägde normalt. Men bristningarna fanns kvar. Hade en massa överflödshud kvar. Och när jag blev gravid så hade jag hud att "ta av" - om man säger så. Fick inte några nya bristningar än de jag redan hade sedan min snabba viktuppgång på gymnasiet.

Jag har alltså lärt mig något nytt i dag. Att bristningar beror på hormoner. Ja, alltid lär man sig något nytt. Tack för det!
    det är ju inte bara homoniellt, jag fick mycket bristnignar när jag var yngre också, runt höfter och bröst när man blev större. Huden hänger helt enkelt inte med ibland och då blir det bristningar. Men i samband med graviditeten så säger man att bristningarna inte bara kommer av att magen växer, för så himlarns snabbt växer den ju oftast inte, därför är det mer hormoniellt. Iaf  av vad jag har förstått. Jag har tom bristningar på överarmarna... kul  i jul... inte. Vissa slipper ju helt bristningar även om deras mage vuxit i samma takt som alla andras. 

läs mer här: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=98 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Phobic

Är bara tvungen att lägga till en sak mitt i bristningsdiskussionen. Det "finaste" smeknamnet jag hört på bristningar är kärleksstreck. Glad (Även om vi inte alltid tycker om dem, så är det så sant som det är sagt.)

• FruganH

Lägger in en bild från nyårsafton, har inte lagt över senaste från kameran till datorn. Är idag i v23+1.
    Har fått lite bristningar på "höfterna" (och brösten), men inga på magen än, får väl se hur det blir.

• hellish89

Jag har en kompis som gick ned mkt i vikt av stress och då fick hon massor med bristningar, så kan nog beror på det också! Man slipper dem inte hur man än gör! :P 

• mammaE2011

Är i vecka 22+3 idag men denna bilden är från vecka 21+4. Magen har den senaste veckan växt mycket på bredden! 

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011