• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • miinellaa

21+1 :) jag smörjde min mage oxå men nehep bristningar över hela magen o det kliade fruktansvärt fick till och med sår på bristningarna! riktigt jobbigt var det.
    nu smörjer jag magen bara bland.
  • miinellaa
    Habbi skrev 2011-01-05 17:26:05 följande:
    Jag smörjer varje kväll med den på bilden.. de är en rätt fet lotion för torr hud från www.yves-rocher.se
    Sen badar jag med en skvätt olivolja i vattnet. Har ännu inte fått några bristningar, är i vecka 21.

:) det är bra det!! . bristingar kommer oftast lite senare under grav.
  • Angi07

jag har  lite bristningar på sidan av magen, syns väldigt lite,  så jag hoppas att det stannar där,  jag använder ingenting så kanske det är dags att köpa en salva eller nåt.

• HelenaL01

Hej! Har ingen bild just nu men tänkte bara rekommendera cliniques body butter, funkade toppen för mig förra graviditeten. Har provat body shops body butter också och den kändes också bra!
    Helena

• lillaMallan857

Jag använde ochså body butter under hela min förra graviditet och fick inga bristningar så det gör jag även denna gången och har inte fått några bristningar ännu. Men det har ju inget med om man smörjer eller inte, det finns ingen mirakelkräm som går så långt ner i huden så att det skulle göra skillnad. Det beror på hormoner och gener om man får bristningar eller inte, det är vad jag har läst iaf.. Men smörja är skönt och speciellt med body butter tycker jag!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • tovediana
    MrsMatyi skrev 2011-01-06 08:35:35 följande:
    Jag använde ochså body butter under hela min förra graviditet och fick inga bristningar så det gör jag även denna gången och har inte fått några bristningar ännu. Men det har ju inget med om man smörjer eller inte, det finns ingen mirakelkräm som går så långt ner i huden så att det skulle göra skillnad. Det beror på hormoner och gener om man får bristningar eller inte, det är vad jag har läst iaf.. Men smörja är skönt och speciellt med body butter tycker jag!
    Ja exakt :)
    Jag använder dove visible effects, den återfuktar hudens tre lager :)
  • FruganH

Jag är i v22+6, ska försöka komma ihåg att lägga in en bild imorgon Glad
    Har fått bristningar på "kärlekshandtagen" eller vad man nu ska kalla det och några små på brösten. Jag smörjer väl lite då och då, men eftersom det mest verkar bero på hormoner om man får bristningar eller inte så är det inget jag lägger ner så mycket kraft på faktiskt.
    Det får se ut som det gör efteråt, får ju ändå ett underverk! Drömmer

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011