• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • FruganH

Tog sprutan förra året (fick den genom jobbet) och gör det därför inte nu. Blev inte sjuk av vaccinet, lite ont i armen bara. Men visst kan man få lite influensasymptom eftersom det ändå är lite virus som sputas in.

• Habbi
    Tiindra skrev 2011-01-10 13:29:47 följande:
    Hej hej!!

Fina alla är :) ska försöka lägga upp min kula här oxå nån dag.. En helt annan grej bara.. HAr ni tagit infuensa sprutan? Är så osäker på om jag ska ta de lr inte..

Kram på er
    Jag tog en spruta som skyddar mot vinterinfluensan och även svininfluensan i vecka 9 typ. Blev inge sjuk av den..
  • amisej

Både ja o min man fick svininfluensa förra året, blev smittad på jobbet ( dagis ) så nu e vi båda immuna mot den har ja fått höra

• Lantbon

Här kommer en bild från v 24 (23+4)
    Var hos BM idag. Det blev inget SF mått denna gång, men fick höra hjärtljuden (146)   och BM´s vana händer klämde och kände och sa att bebis är precis rätt storlek för sin ålder. Dessutom tyckte hon att h*n var en livlig en.... jag vet, har känt det den senaste tiden  
    Blir alltmer sugen på att träffa och lära känna den lill* krabaten.
  • mde

Jag tog svininfluensavaccinet förra året genom jobbet, och jag gör inte om det..

Var ett tag sen jag la in bild och jag tycker inte det händer så mycket.. den blir bara hårdare och ungen rör sig mer:)

• Nostalgitripp

Jag tog inte influensavaccinet förra året och kommer inte att ta det i år trots att min bm blev i det närmaste sur då jag sa att jag inte ville ta det. Jag tycker det är rätt overkill.

• Tiindra

Amisej.. Hur sjuka blev ni när ni hade svinsjukan? Va de som en vanlig influ.. Lr blev ni jättedåliga?

• amg

Tog också sprutan förra året o så sjuk som jag var då vill jag inte bli igen så jag vill inte.

• Habbi
    Tiindra skrev 2011-01-11 08:22:18 följande:
    Amisej.. Hur sjuka blev ni när ni hade svinsjukan? Va de som en vanlig influ.. Lr blev ni jättedåliga?
    De är ju skillnad om man får influensa när man är gravid och inte.. :P därför de är viktigare att ta när man är gravid. :)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011