• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • mammaE2011
    Tiindra skrev 2011-01-10 15:14:56 följande:
    Usch jätte svårt de där.. Har heller aldrig tagit några sprutor som vuxen. Å är emot de egentligen helt.. Frågade på BM mottagningen om vad dom rekommenderar och hon sa att dom rekommenderar den och så fråga jag om dom gjort tester med å ta den som gravid och då sa hon ja dom gar gjort lite tester.. Hmm vadå gjort lite tester.. Är de meningen att jag ska bli sjuk i influensa å något händer då va de väl meningen men skulle nog aldrig förlåta mig själv om något skulle hända om jag tog sprutan å de visar sig hända nåt pga den.. Hmm ja ja får nog sova på den saken i natt..
    Det är lite svårt att göra tester när "den nya influensan" som den nu heter är helt ny! Den har inte funnits innan så det är klart att man inte testat den lika länge som andra vaccin. Det luriga med just denna influensa till skillnad från andra influenser är att den ger sig på friska unga personer. Vanligen drabbas sjuka ofta äldre personer hårt av influensan men förra året dog en ung frisk kille av "svininfluensan"den nya influensan". Jag vet själv när jag bara får vanlig feber så tar det jättehårt på min kropp. Sist svimmade jag av febern och jag blir rikitgt sjuk. Så för mig var det inga tveksamheter att då vaccinera sig. Lite lätt feber och ont i armen dagen efter fick jag men jag vill inte ens tänka på hur det hade tatt på mig om jag smittats av influensan... Sedan var det så många (i min kommun iallafall) som vaccinerade sig så de som INTE gjorde det skrattade och sa efter vintern "jag fick aldrig influensan så vad onödigt att alla vaccinerade sig". Men hade inte så många vaccinerat sig så hade viruset kunna smitta och sprida sig mycket lättare....
  • mammaE2011

Sedan vill jag bara tillägga att en del människor känner knappt av att de har drabbats av influensan mendans andra blir rikitgt sjuka, så man kan inte jämföra med andra "hur mådde du?" för det är det som är hela grejjen med denna nya influensan att man vet inte hur den yttrar sig på alla. Det är så olika...

• amisej

Tindra: hmmm svininfluensan kunde ja uppleva som vanlig influensa fast en aning starkare. Vi blev liggandes en hel vecka o bytte minst 3 gånger om dagen en massa lakan. Som tur e har vi både mina o hans föräldrar i närheten så dom kom med maten varje dag la det utanför, ringde på dörr klockan o shwish va dom borta igen haha.

• bananiss
    tovediana skrev 2011-01-10 20:14:30 följande:
    VECKA 25

GUD vilken fin gravidmage du har!! Jag själv är i v 17 och har börjat lite smått att ta bilder :D Det är kul!!
    Walk a mile in my shoes before you abuse, criticize and accuse
  • bananiss
    agda06 skrev 2011-01-07 16:53:07 följande:
    Alltså, nu måste jag nog uppdatera mig om bristningar. (eller vad man kallar det)

Jag kanske är heeeeelt "lost", men jag har alltid trott att man får bristningar när huden töjs ut - när man av olika anledningar går upp i vikt. (vid en graviditet, eller om man går upp mycket i vikt av andra anledningar..) En bristning är för mig när huden spricker för att man "helt enkelt" blir tjock.  

Jag gick upp massor i vikt under min gymnasiettid (fick körkort, köpte bil, åt en massa skräpmat med pojkvännen, tränade inte en endaste minut.. osv..) Gick upp ca 25 - 30 kg på lite mer än ett år. Då fick jag massor av bristningar, på låren och magen. Jag har alltid trott att detta berodde på att jag gick upp i vikt.

Men nu säger ni att det alltså inte ÄR så....

Mina överflödskilon bantade jag sedan bort, efter gymnasiet. Gick ner och vägde normalt. Men bristningarna fanns kvar. Hade en massa överflödshud kvar. Och när jag blev gravid så hade jag hud att "ta av" - om man säger så. Fick inte några nya bristningar än de jag redan hade sedan min snabba viktuppgång på gymnasiet.

Jag har alltså lärt mig något nytt i dag. Att bristningar beror på hormoner. Ja, alltid lär man sig något nytt. Tack för det!
    Nej alltså, hormonerna kan göra att du går upp i vikt lättare och snabbare, vilket gör att huden inte hänger med och du får bristningar :) Så det beror ändå i slutändan på att huden dras isär. Jag har också lite, på brösten sen jag var yngre :)
    Walk a mile in my shoes before you abuse, criticize and accuse
  • Maryveken

Hur många Maj trådar finns det? Jag spejjade in på en ett litet tag, men nu känner jag inte alls igen den. Jag tror det är en helt ny.. Finns det två förutom den här, för det här är väl mer bildtråden.. eller? Så förvirrande.

Förresten, snygga magar ni alla har!! :)

niomanadersvantan.wordpress.com/  <--- Mer pics.

Sjukt vilken halsbränna jag har, någon mer? =P
  • hellish89

Jag vet att det finns en till bildtråd och sen tror jag det finns en eller två prattrådar :) 

• Lantbon
    werkestam skrev 2011-01-11 16:09:30 följande:
    Förresten, snygga magar ni alla har!! :)

niomanadersvantan.wordpress.com/  <--- Mer pics.

Sjukt vilken halsbränna jag har, någon mer? =P
    Hej
    Känner igen det där med halsbränna. Hade det med sonen och har börjat få det de senaste veckorna. Väldigt irriterande. Måste försöka tänka mer på vad och när jag äter. Novalucol funkar hyfsat, men det bästa är att sova halvsittandes. Vad gör vi inte för de små liven
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011