• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • miinellaa
    Lantbon skrev 2011-01-11 19:51:29 följande:
    Hej
    Känner igen det där med halsbränna. Hade det med sonen och har börjat få det de senaste veckorna. Väldigt irriterande. Måste försöka tänka mer på vad och när jag äter. Novalucol funkar hyfsat, men det bästa är att sova halvsittandes. Vad gör vi inte för de små liven
    ingen halsbränna här inte, Inte än i allafall. Vilket är skönt, med sonen kunde ja inte äta någonting utan att ja hade halsbränna, tänk att jag levde 3 månader dag in o dag ut med SAMARIN ända som hjälpte mig!!!!! om ja inte hade det omg hahahahah dååå vare pannik, ja hade sån hemsk hallsbränna o sura uppstöt, under natten att jag flera gånger kunde spy i sömnen , ussh hoppas verkligen det inte blir så med denna bebis.
  • FruganH
    werkestam skrev 2011-01-11 16:09:30 följande:
    Sjukt vilken halsbränna jag har, någon mer? =P
    Ja, herregud! Har halsbränna varje dag och är såååå trött på det. Kör med Rennie tuggtabletter från apoteket. Dom funkar, men håller inte i sig så länge tyvärr. Obestämd
    Har provat att äta bl.a. banan och mandel som ska hjälpa, men det funkar inte alls för mig.
    Någon som har något annat tips på vad man kan äta som ska hjälpa?
  • mammaE2011
    FruganH skrev 2011-01-11 20:59:57 följande:
    Ja, herregud! Har halsbränna varje dag och är såååå trött på det. Kör med Rennie tuggtabletter från apoteket. Dom funkar, men håller inte i sig så länge tyvärr. Obestämd
    Har provat att äta bl.a. banan och mandel som ska hjälpa, men det funkar inte alls för mig.
    Någon som har något annat tips på vad man kan äta som ska hjälpa?
    Dricka mjölk! Men det funkar bara för stunden för mig. Jag har tagit 2 tuggtabletter av Novaluzid från apoteket som jag tycker hjälper bra i förutsättning att jag inte äter i samband med dem. Värst har varit på kvällen en stund efter middagen och när jag ska sova och tabletterna har hjälpt mig. Är lite fundersam då jag läser i instruktionsbladet att man kan ta 1-2 tabletter vid behov men där står ingenting om hur många gånger om dagen man får ta tabletterna :S Vissa dagar kan ju vara fruktansvärda och man vill ta fler.
  • Baby Boo

Gjorde en jämförelsebild för morgon och kväll. Nu känner jag mig iaf gravid Glad

20+0 och 20+1
  • anettef

Nu har jag ingen alldeles nytagen bild på magen, men tog bilder senast för exakt en vecka sen. Är idag i 19+6, så på bilderna är jag i 18+6.

Idag fick vi även veta att det är en lillasyster vi väntar! (står 20+0 på bilden, det beror ju på hur man räknar)

• LittleSister
    Baby Boo skrev 2011-01-11 22:02:53 följande:
    Gjorde en jämförelsebild för morgon och kväll. Nu känner jag mig iaf gravid Glad

20+0 och 20+1
    Du ser, magen växer sakta men säkert Flört
    Kul Glad
  • FruMadde4barnTätt

vilka fina magar ni har och vilken fin UL bild!

• mammaE2011
    anettef skrev 2011-01-11 23:15:35 följande:

Nu har jag ingen alldeles nytagen bild på magen, men tog bilder senast för exakt en vecka sen. Är idag i 19+6, så på bilderna är jag i 18+6.

Idag fick vi även veta att det är en lillasyster vi väntar! (står 20+0 på bilden, det beror ju på hur man räknar)

Jättefin mage! Och jag tycker du liknar Angelina Jolie! En väldigt positiv komplimang från mig :D
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011