ZarahA skrev 2011-10-28 02:32:28 följande:
Olika salvor hit och dit har aldrig fungerat för mig. Tycker bara att det blir värre efter ett tag.
Det som fungerar för mig är att äta bra och må bra! Jag försöker att inte stressa upp mig och sånt, jag har även ändrat mina kostvanor.
Jag äter bland annat mycket fisk, grönsaker, olivolja, lök, bär, honung, avokado och framförallt dricker jag mycket vatten! Jag undviker bland annat alkohol (dricker jag något föredrar jag vin då jag upplever att det är lindrigast mot huden. Öl och sprit är värst) bröd, kött, mjölprodukter, socker och vissa citrusfrukter.
Jag äter helt enkelt sånt som är bra för kroppen och undviker sånt som är dåligt. Jag försöker att motionera lite också.
Det enda jag smörjer in mig med är vanlig hudlotion, vilken som helst från apoteket, det räcker för mig när jag äter bra och tar hand om mig.
Det som inspirerade mig var
www.howtobeatpsoriasis.com/
En kille som ändrat sina matvanor och på så vis blivit av med sin psoriasis. Jag äter inte exakt som honom och hans "dunder-smoothie" är superäcklig, men sidan inspirerade mig och för mig har det fungerat.
Jag kommer ihåg ett avsnitt av "du är vad du äter" också. En överviktig kille som även led av psoriasis. Efter Anna Skippers nyttiga 8-veckors-kur såg utslagen mycket bättre ut. Så jag tror stenhårt på att psorisas, i alla fall till viss del, kan förbättras med hjälp av bättre matvanor och hälsosammare livsstil.
Tack så mycket för den länken!! Jag ska testa!!