Psoriasis tråden
Jag sökte på psoriasis här inne och hittade ingen tråd direkt, så då startar vi en.
La den i det Känsliga rummet då kanske någon vill vara anonym.
Här kan vi tipsa varnadra om behandlingar, bara skriva av sig och annnat!
Då kör vi!
Jag sökte på psoriasis här inne och hittade ingen tråd direkt, så då startar vi en.
La den i det Känsliga rummet då kanske någon vill vara anonym.
Här kan vi tipsa varnadra om behandlingar, bara skriva av sig och annnat!
Då kör vi!
Tänkte fråga er andra psoriasisdrabbna
Mitt jobbigaste problem är att jag ömsar skinn så förbaskat snabbt. Det är lite svårt att förklara men de flesta har nog varit med om att efter ett långt bad så kan man lixom torka bort tort skinn på ben och armar. Blir som små skinnkorvar. Förstår ni vad jag menar?
Jag har så varje gång jag duschar eller badar och framförallt i ansiktet. Om det gått några dagar sen sist är blir jag nästan sträv i huden. Blir som ett lager och när jag blir blöt börjar det klia där det är som värst.
Kanske inte låter som ett "problem" men som kvinna som sminkar mig så är just det i ansiktet otroligt jobbigt. Efter någon dag måste jag typ peela hela ansiktet. Baden och duscharna blir nästan timmeslånga varje gång för det tar sån tid att "skrapa" bort lagret.
Frågan är väl egentligen om någon annan har samma problem och sen givetvis hur ni löser det. De läkare jag pratat med har inte fattat eller lyssnat utan de fokuserar bara på de utslag som är mer synliga.
Kikar in här..
Har inte själv psoriasis, men min man har svår psoriasis.
Skönt att veta att det finns fler som lämnar "vit snö" efter sig :)
om en vecka e jag och min sambo i turkiet och jag ber för att jag kommer ha finare armar och ben när jag kommer hem ;) ska ta kontakt med läkaren i veckan efter många års utan upprätthållning men nu e jag såå less..
haft psoriasis sen jag var 14 år började efter att mamma gick bort sen hade jag bara runda ringar på armbågarna som har gått vidare till "kakor" på arm bågarna och benen och knäna.. inte så sexigt kanske :)
Men vi får hoppas att dom hittar ett botmedel snart.. :)
Länge sendan någon skrev men kanske någon kikar in om man skriver här och uppdaterar. ;) Jag skulle uppskatta om ni kickade in på länken nedan och tog er tid att svara på frågan där om Psoriasis och graviditet.
http://geshiia.blogg.se/2011/august/psoriasis-och-graviditet.html
Om en månad börjar jag nytt jobb.
Om två månader flyttar vi till nytt boende.
Ni kan ju tänka er hur min psoriasis ser ut :(
Utslag jag glömt jag haft har ploppat upp igen -på samma ställe.
Jag skulle vilja stoppa huvudet i sanden och ta paus från vad allt med krämer, oljor och plattor heter!! Jag vill beställa en benvaxning utan att behöva förklara vad utslagen är. JAG VILL KÄNNA MIG SEXIG!!!
Och den här skitsommaren vi haft i Skåne....
Känner mig lite nere just nu.
Tack för att ni "lyssnar".
Jissna: man är så lycklig när man får ner dem till vita/rosa små fläckar! Lika olycklig är man när de blommar upp igen...
Förra året var jag en vecka i Turkiet. Bara vanligt bad i pool och hav, sen hade vi en fin sommar här hemma så många av utslagen försvann.
De som kommit tillbaka nu......
Börjat med fisk lever olja nu så vi får se. dte skulle visst hjälpa lite grann invärtes.. :)
Är det någon som vet om kosten påverkar ?