• tiggercat

Psoriasis tråden

Jag sökte på psoriasis här inne och hittade ingen tråd direkt, så då startar vi en.

La den i det Känsliga rummet då kanske någon vill vara anonym.

Här kan vi tipsa varnadra om behandlingar, bara skriva av sig och annnat!

Då kör vi!

• Svar på tråden Psoriasis tråden
  • bubblan79

nån som har i lederna? någon som fått resa utomlands? hört att det är lite olika från kommun till kommun med resor

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • vampyria2

Får jag fråga, jag ser att flera av er har jätte problem med det har ni testat Humira sprutorna?
    Jag skrev om det tidigare men ville bara lyfta det igen för de är helt fantastiska, mitt ex hade psoriasis öcer hela kroppen och de försvann helt med hjälp av dessa sprutor.  

• bubblan79

det läser jag gärna lite om.. inte för att jag har så mycket på kroppen men vet ju andra i släkten som har det

• Anonym (Kliar)

Humira funkar bra men har så många taskiga biverkningar, om man har otur. Tunga grejor det där.

Däremot så ingår jag just nu i en studie vid UMAS med fermenterad surströmming Skrattande tydligen har man strålande resultat med det... Återkommer! 

• bubblan79

jaha jo det har jag hört talas om. visste bara inte vad det hette.. min mor har det för psoriasis artrit.. jag har blivit erbjuden det då inte så mycket annat hjälper för lederna just nu men då krävs det ju en massa spring på labb för att ta prover osv och jag som snart kanske vill ha barn tror jag inte ska ta sånt men det är ju bra att dom fått fram något som hjälper bättre

• vampyria2
    Anonym (Kliar) skrev 2013-11-11 08:35:10 följande:
    Humira funkar bra men har så många taskiga biverkningar, om man har otur. Tunga grejor det där.

Däremot så ingår jag just nu i en studie vid UMAS med fermenterad surströmming Skrattande tydligen har man strålande resultat med det... Återkommer! 
    Hm fast enligt den här länken och läkaren på Huddinge sjukhus så är det en av humirans bra saker att de inte har så mycket biverkningar, i den här länken som jag skickade med står de att det har nästan lika mycket som ett placebo.

Humira hade få biverkningar, i nivå med placebo. Endast en Humira-patient avbröt behandlingen på grund av biverkningar, jämfört med sex patienter som fick metotrexat. "
  • Anonym (Kliar)
    vampyria2 skrev 2013-11-11 08:42:31 följande:
    Hm fast enligt den här länken och läkaren på Huddinge sjukhus så är det en av humirans bra saker att de inte har så mycket biverkningar, i den här länken som jag skickade med står de att det har nästan lika mycket som ett placebo.

" Humira hade få biverkningar, i nivå med placebo. Endast en Humira-patient avbröt behandlingen på grund av biverkningar, jämfört med sex patienter som fick metotrexat. "
    Jag har tagit det så jag vet precis hur det blev på mig!
  • vampyria2
    Anonym (Kliar) skrev 2013-11-11 17:31:47 följande:
    Jag har tagit det så jag vet precis hur det blev på mig!
    Hm ja men det betyder ju inte direkt att det är normen eller hur   Det var inte metroxatet (cellgifterna) som man tar samtidigt som du mådde dåligt av då?
    Du vet ju naturligtvis hur du reagerar inget snack om saken men det är ett ganska snäll medicin i vanliga fall, synd att du mådde dåligt av den
  • Anonym (Kliar)

Det var precis det jag sa Flört Nej, jag tog inte cellgifter. Nja, snäll medicin skulle jag inte titulera den.... Oskyldig

Svar på tråden Psoriasis tråden