Psoriasis tråden
Jag sökte på psoriasis här inne och hittade ingen tråd direkt, så då startar vi en.
La den i det Känsliga rummet då kanske någon vill vara anonym.
Här kan vi tipsa varnadra om behandlingar, bara skriva av sig och annnat!
Då kör vi!
Jag sökte på psoriasis här inne och hittade ingen tråd direkt, så då startar vi en.
La den i det Känsliga rummet då kanske någon vill vara anonym.
Här kan vi tipsa varnadra om behandlingar, bara skriva av sig och annnat!
Då kör vi!
Undrar om jag har det. Jag vet jag måste gå till doktorn. Men symtomen låter så som ni beskriver.
Det stick och kliar och gör ont, Jag har på insidan av armarna på fötterna och insidan av låren har det nu också kommit och armbågarna. Trodde att det kanske var exem men det låter mer som psoriasis.
Finns det någon som har tips på kräm som man kan ha på knäna och armbågarna för att få det att bli mindre..?
Ska beställa tid på VC igen och då måste jag ju själv kunna ge förslag på vilken kräm som dom kan skriva ut åt mig, dom brukar inte riktigt veta det själva... 

Jag har själv psoriasis och psoriasisartrit och har haft sjukdomarna i ca 12 år. Under ca. 5 års tid har jag även haft irit (inflammation i regnbågshinnan i ögat) vilket kan hänga ihopa med psoriasisartrit.
Jag har läst de flesta inläggen här i Psoriasistråden och tänkte att jag kanske kunde bidra med mina egna erfarenheter eftersom jag fram tills nu har prövat de flest behandlingar man kan få. Men först vill jag bara rekomendera Psoriasisförbundets och Ung med psoriasis-hemsidor där man kan få mycket information:
www.psoriasisforbundet.se och www.ungmedpsoriasis.se
Jag har själv suttit med i Ung med psoriasis-förbundstyrelse och vet att om man behöver hjälp när man får problem med läkare eller om man har andra frågor så går det utmärkt att ringa eller maila för att få hjälp. Telefonnummerna står på hemsidorna.
Så...till saken.
Gah! Idag har jag en sådan dåååååååålig dag. Centimeterdjupa sprickor överallt i fötterna, att gå omkring gör skiiitont, fan värre än att föda barn... :(
Suttit i fotbad fyra timmar om dagen den senaste veckan bara för att lindra, sedan smörjt med canoderm varannan timme säkert. Det lindrar ju, men inte mkt. Apotekspersonalen kommer tro att jag käkar Canoderm i den här takten...
Har mer eller mindre gett upp om hårbotten. Får väl se ut som att jag har mjäll, jag skiter i det nu. Orkar inte hålla på med den också, den svider, luktar, bläääääääääääääääääääääääääääääää. *gnällig*
Vill ha sol så jag kan gå igen...
Jag uppskattar alla tips som ges här inne. Jag har bokat en tid på Hudkliniken den 8/12 för att prata om olika behandlingar som kan vara lämpade för mig.
Jag köpte en Fenuril och mina utslag bara blossade upp och blev jätte såriga och ömtåliga för beröring.