• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

Dumt att sova när man har sovmorgon, vaknade vid fem :( Har ju sovit så bra ett tag

• JuniZandra

Tack hollt03 :D själv är jag inne i v 17. Så bara 2 veckor kvar till UL ska bli så roligt :)

• TalisQualis
    SötaSarah skrev 2011-01-06 11:58:09 följande:
    Sov sjukt dåligt inatt! När man äntligen va ledig, suck
    I know the feeling!
    Fast jag är i för sig sjuk så det hänger nog ihop med att jag sover dåligt. Tror jag åkt på influensa eller nått. Har ALDRIG haft de förut men så blir man gravid och drar på sig ALLT känns det som, jag som aldrig brukar vara sjuk  
  • linahelena

jag vaknar 11.30 varje dag nu. sover bort halva dagarna. men måste ändå upp varannan timme hela natten typ å kissa. nu blir det en kanna kaffe och vakna till liv en stund.

• SötaSarah
    TalisQualis skrev 2011-01-06 12:13:01 följande:
    I know the feeling!
    Fast jag är i för sig sjuk så det hänger nog ihop med att jag sover dåligt. Tror jag åkt på influensa eller nått. Har ALDRIG haft de förut men så blir man gravid och drar på sig ALLT känns det som, jag som aldrig brukar vara sjuk  
    Jag brukar inte heller vara sjuk så för knappt en månad sen blev jag liggandes 3 dagar och hemma 5 dagar i nå influensaaktigt, förutom feber men det har jag inte haft sen ja g va 12 så, men det sitter fortfarande i lite hosta, nyser hela tiden och är täppt i näsan. Det försvinner liksom aldrig! Man drar på sig ALLT: Gått magsjuka nu en hel del ju så jag har levt med händerna i handsprit på jobbet och klarat mig hittills iaf, men ma vet aldrig med immnförsvaret när man är gravid alltså!

Nu sover jag bra vissa nätter oc dåligt vissa... Drömmer såna där jobbiga drömmar där man lär tänka så mkt så känns som man vart vaken typ, dock sover jag oftast bättre, som en stock, när jag ska upp på morgonen och sämre när jag FÅR sova för en gångs skull! Önskar jag fick sova när jag va ledig.... :P
  • Lycka 89

käönner igen det där med att sova dååligt, alldeles hemskt!
    jag har alltid gått upp på toa på natten, men nu alltså shiit...
    har så jäkla svårt att somna om när jagg väl vart upp, aldrig haft problem med det annars..

satt och läste i en bebisbok i dag, och om 1 vecka och 3 dagar ska bebis vara 16 cm, de tär ju helt sjukt!
    tänk att  vi har något i magen som är så stort och ska bli mkt mkt större. känns mär´kligt att tänka på det.
    det är ju fana ett liv :O tror jag fick ett litet uppvaknande när jag satt där och läste ^^

förresten i natt drömde jag om RUL, de sa att det blir en flicka. kändes konstigt eftersom att jag alltid tänkt att jag ska få en pojke när jag får mitt första barn. får se hur det blir :) längtar med spänninng!
    på måndag drar jag på semester till björnrike, så då går nog tiden snnabbare. bara 3 veckor kvar när vi kommer hem :) till RUL alltså!

• SamsonS

Ni som har känt att bebisen röra sig, hur tydligt kan ni känna och hur ofta?

Jag känner som något som vibrerar lite ibland ganska långt ner på höger sida. Undrar om det bara är nerv/muskelryckningar eller om det faktiskt är bebis? När jag sitter ner lite böjd känns det typ som en mobil som vibrerar ganska svagt...

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011