• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • Lycka 89

Hattifnatt89: Härligt :) jag går in i v 14 på söndag, känns märkligt att mer än 1/3 gått redan :O

• SamsonS
    Lycka 10 skrev 2010-12-30 11:30:57 följande:
    Hattifnatt89: Härligt :) jag går in i v 14 på söndag, känns märkligt att mer än 1/3 gått redan :O
    Ja visst gör det!
  • TalisQualis

Gick in i vecka 17 igår. Det är inte klokt vad tiden går. Är det nån som börjar gå upp i vikt? Hur mycket?
    Jag har inte gått upp ett gram, snarare gått ner två kilo så jag ligger under min startvikt! Jag hoppas jag börjar gå upp snart så inte allt kommer på en gång sen  

• En Anna

Jag är i v.15 nu :)
    Jag hade inte gått upp något sist, men nu tycker jag att magen börjar synas så nu kanske det börjar. Längtar tills jag kan känna lill* bebisen och till RUL den 24:e

• holly03

Jag går in i v.15 i helgen...hade gått ner 2 kg sist jag vägde mig! Men för min del handlar det om att jag mått så illa och inte ätit lika bra som vanligt..men nu har illamåendet lagt sig så nu har jag nog gått upp de där kilona!! 

• TalisQualis
    holly03 skrev 2010-12-30 12:01:11 följande:
    Jag går in i v.15 i helgen...hade gått ner 2 kg sist jag vägde mig! Men för min del handlar det om att jag mått så illa och inte ätit lika bra som vanligt..men nu har illamåendet lagt sig så nu har jag nog gått upp de där kilona!! 

Jobbigt det där med illamående. Jag va illamående i början, men kräktes inte i alla fall. Det va då dom första veckorna som jag tappade mina 2 kilo, men illamåendet gick över för läääänge sen och jag har ätit bra i flera veckor men tycks ändå inte gå upp Hör ju av många att det är normalt att inte börja lägga på sig förrän efter vecka 20, men jag vill inte att allt ska komma på en gång!
  • Fröken Virra

Wiiee! Var på ultraljud igår och då fick vi se vår lilla sprattelfink. Åh, massa kärlek! Vågade knappt hoppas och tänka att man fortfarande var gravid med tanke på alla mf/ma den senaste tiden.. Gjorde verkligen ont i mig och jag led varenda gång jag läste om nån.. Men nu tror jag att jag vågar hoppas på att det faktiskt blir sommarbebisar för oss alla, och kan börja njuta av graviditeten på riktigt.. Outade t.o.m det på FB igår med ultraljudsbild.. Vilken lycka.. Blev framflyttad från 12+6 till 13+1 igår så jag antar att det nya Bf-datumet är 4e juli nu. Mår rätt bra, inget illamående eller andra grav.symtom förutom att man är hiskeligt trött och totalt tömd på energi.. Var sjukskriven fr jobbet drygt 2 veckor för det. Hua. Hoppas man blir piggare från och med idag .. Stor kram till er allihopa och klappa magarna från mig och sprattelfinken! Till er som ska på ul idag - det kommer att gå strålande! Tänker på er och håller alla tummar och tår.

• En Anna

Skönt Fröken Virra, börja njuta ordentligt nu! :)

Va inne på POP-rean idag och köpte ett par mammabyxor för 295 kr istället för 595 :) Än så länge får jag knäppt mina vanliga jeans, men det gör ont efter en stund så jag klarar inte en hel dag längre så tänkte att det va lika bra att passa på när det va rea och allt.

Mitt illamående gick över typ vid v.12-13, kan få illamående ibland nu om jag slarvar med maten och inte äter. Men är jag duktig så mår jag för det mesta bra. Även den förlamande tröttheten har avtagit, nu är jag bara normalt trött :)

Hoppas alla får en riktigt bra nyår med massa alkoholfritt mousserande :)

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011