• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    Lycka 10 skrev 2011-01-09 13:26:23 följande:
    det måste bli bättre nu, ska ju på skidsemester i morgon :/
    så hoppas jag inte får som dig då denna vecka :P

vet att jag läst någonstans att man mår extra illa under tvillingraviditet, men allt är ju inviduellt så :P
    men har ju chans på tvillingar, både min morfar och farmor är tvillingar så därför jag funderar på det kanske :)

jobbigt att hon redan är så stor då! sjukskriven från jobbet då då?
    hon pluggar så han tar det väl dag för dag. säger att hon troligtvis inte hinner avsluta kursen innan dom föds ändå eftersom att man aldrig går hela tiden ut när man bär på tvillingar.
  • linahelena

jag har gjort ett ryck här hemma idag å börjat bearbeta diskberget. samt bokat tvättid imorgon. sambon sitter mest vid sin dator. ibland går han förbi och klappar lite på mig. känns som att både han och jag inte orkar med nå tjafs idag. så blir mest bara att vi ger varandra en puss eller klapp när vi möts i lägenheten.

• En Anna
    M1986 skrev 2011-01-09 13:50:47 följande:
    Åh vad spännande att evt köpa spjälsäng =) Vi besökte flera babybutiker igår men de är så himla mycket å välja på så de är svårt att bestämma sig hehe. Vi har iaf bestämt vilket skötbord vi ska ha nu, vet inte när de är dags att köpa de egentligen men helst vill man ju bygga upp allt på en gång å vika in kläderna å bädda i ordning sängen osv ;) Vi ska få en spjälsäng av en kamrat som han sagt måste målas om. Sambon har fått en galen ide om att lacka den rosa med flakes (glitterflingor) i, jag tror ju att de blir en kille så rosa passar inte å dessutom måste ju färgen gå ihop med våra påslakansett vi köpt så de får nog bli vit, svart eller evt röd. Glitter verkar de som att de ska bli för de tyckte han vore såå häftigt hehe :)
    M1986: ja det ska bli spännande, hoppas jag tycker om den lika mycket imorgon :)
    Vill också kolla i babybutiker, men vill ändå vänta till efter RUL den 24:e, nu är det ju "bara" två veckor kvar så jag borde ju kunna hålla mig.
    Rosa säng med glitterflingor låter hur roligt som helst, tänk om det blir en kille :D Tur att de är så små så att de inte bryr sig i början, men tror nog också att vit, svart eller röd nog är smidigare.

linahelena: kan ju va skönt att slippa tjafsa emellanåt, hoppas ni får en mysig kväll.

Min man har jobbat hela helgen så jag har varit själv. Igår städade jag, strök gardiner, hängde upp nya gardiner och har totalt tvättat 5 tvättar, kan ju säga att jag är helt slut och min förbannade rygg håller på att ta livet av mig :( Vet inte hur jag ska klara det här, magen har ju inte ens börjat växa än...
  • linahelena
    En Anna skrev 2011-01-09 16:58:20 följande:
    Min man har jobbat hela helgen så jag har varit själv. Igår städade jag, strök gardiner, hängde upp nya gardiner och har totalt tvättat 5 tvättar, kan ju säga att jag är helt slut och min förbannade rygg håller på att ta livet av mig :( Vet inte hur jag ska klara det här, magen har ju inte ens börjat växa än...
    min med har liksom insett att jag kan göra en 15del av vad jag brukar kunna. bara att sitta/stå på extrajobbet gör att det gör ont. å då belastar jag inte alls ryggen. hade jag gjort en vecka till på mitt ordinare jobb så hade jag nog blivit sängliggande genom hela graviditeten. längtar tills jag får börja med sjukgymnastik.
  • SötaSarah

Jag har inte spytt än men började må illa först runt v 14 sen har jag mått illa i stort sett hela dagarna varje dag! Sjukt jobbigt... Trodde jag sluppit när jag klarat mig helt utan till v 14. Så surt... Kan ta all växtvärk och sammandragningar osv bara jag slipper må illa! Men igår va första gången jag inte mådde spec illa på flera veckor, superskönt och perfekt tajming eftersom pappa hade 50-årsfest. Idag ör det tillbaka dock. Vissa dagar som igår kan jag knappt sminka mig utan att bli helt svag och nästan svimma så måste sätta mig ner hela tiden, drygt! Ännu värre när man jobbar och nu efter mycket lediga dagar ska man orka återgå till heltid igen.... :/

• Skojsuss

Hej på er!!!

Länge sen jag skrev något nu, men har varit inne å läst med jämna mellanrum!!! Varit ledig sen innan jul, men har ändå haft fullt upp.. renoverar och grejar för fullt, allt för att få de färdigt innan bebisen kommer.. då vill man ju bara kunna njuta dagarna långa=)

Usch imorgon är det tillbaka till verkligheten igen då man börjar jobba, känns väll sisådär.. får se hur det går med ryggen med, börjat få lite ont i den (jobbar på förskola)...

Hur sover ni? JAg brukar för detmesta sova på magen.. känns nu att det börjar "trycka" lite väl mycket när man ligger på den, så har himla svårt och somna nu förtiden, däremot sover jag mkt längre på morgonen än vad jag gjort på flera år..  men det blir det ju tyvär ändring på from i morgon=(
    Har inte berättat något på jobbet ännu, då jag "bara" var  i vecka 12 innan jul.. så imon får jag ta på mig något säckigt så jag kan dölja det fram tills jag hinner berätta iaf... Har ju börjat synas en del nu...

Tänk att man redan är i vecka 15, känns nästa lite overkligt... UL den 3 februari, längtar som bara den.. Dels för vi bestämt oss för att börja titta på bebis grejer och så efter där, men självklart för att få se det lilla livet=)

Hoppas allt är bra med er... Nu ska jag försöka hänga med här lite bättre när man kommer in i rutinerna igen...

• holly03
    Skojsuss skrev 2011-01-09 19:32:35 följande:
    Hej på er!!!

Länge sen jag skrev något nu, men har varit inne å läst med jämna mellanrum!!! Varit ledig sen innan jul, men har ändå haft fullt upp.. renoverar och grejar för fullt, allt för att få de färdigt innan bebisen kommer.. då vill man ju bara kunna njuta dagarna långa=)

Usch imorgon är det tillbaka till verkligheten igen då man börjar jobba, känns väll sisådär.. får se hur det går med ryggen med, börjat få lite ont i den (jobbar på förskola)...

Hur sover ni? JAg brukar för detmesta sova på magen.. känns nu att det börjar "trycka" lite väl mycket när man ligger på den, så har himla svårt och somna nu förtiden, däremot sover jag mkt längre på morgonen än vad jag gjort på flera år..  men det blir det ju tyvär ändring på from i morgon=(
    Har inte berättat något på jobbet ännu, då jag "bara" var  i vecka 12 innan jul.. så imon får jag ta på mig något säckigt så jag kan dölja det fram tills jag hinner berätta iaf... Har ju börjat synas en del nu...

Tänk att man redan är i vecka 15, känns nästa lite overkligt... UL den 3 februari, längtar som bara den.. Dels för vi bestämt oss för att börja titta på bebis grejer och så efter där, men självklart för att få se det lilla livet=)

Hoppas allt är bra med er... Nu ska jag försöka hänga med här lite bättre när man kommer in i rutinerna igen...
    Hej! Jag jobbar oxå på förskola...imorn är det tillbaka till verkligheten..har berättat för kollegor, men måste dölja mig i säckiga kläder för att inte föräldrarna ska misstänka nåt...fast iofs, vad skulle det göra egentligen?? Är i v.16 nu, o RUL 2a feb, så vi är verkligen i lika situation!

Har oxå fått ont i ryggen just i dagarna, så inge mera lyft på jobbet...svårt när man jobbar med 1-3 åringar...

Hur mår du förövrigt? Visst är det svårt att sova på mage? Har så svårt att somna på nåt annat sätt, men det är bara att vänja sig av med det tror jag..
  • Skojsuss

holly03 - annars mår jag faktiskt rätt så bra... ont i magen emellanåt och svårt och äta.,. får peta i mig lite åt gången...

ne, iof gör det väll inget om föräldrarna få veta, men visst vill man hålla det hemligt ett tag till.. Själv ska jag skola in ett tvillingpar på 1,5 år med start nästa vecka.. kommer nog bli tufft..  Känns inte som det första man vill visa/berätta att man ska ha barn och kanske inte jobba längre än till maj/juni lr nått.. men men, så kan det bli ibland...

Hur mår du? Börjat inhanda något sött ännu?

• holly03
    Skojsuss skrev 2011-01-09 20:01:05 följande:
    holly03 - annars mår jag faktiskt rätt så bra... ont i magen emellanåt och svårt och äta.,. får peta i mig lite åt gången...

ne, iof gör det väll inget om föräldrarna få veta, men visst vill man hålla det hemligt ett tag till.. Själv ska jag skola in ett tvillingpar på 1,5 år med start nästa vecka.. kommer nog bli tufft..  Känns inte som det första man vill visa/berätta att man ska ha barn och kanske inte jobba längre än till maj/juni lr nått.. men men, så kan det bli ibland...

Hur mår du? Börjat inhanda något sött ännu?
    Precis..nästa måndag har jag en 1 åring på inskolning och jag känner samma sak..men det bästa med att berätta för föräldrarna är att alla har varit med om samma sak!!! Barn är ju anledningen till att alla träffas där på förskolan...Hur gammal är du? Första barnet? 

Jag mår ganska illa fortfarande... du? Har dock inte spytt en enda gång..o det är skönt....

Köpte en jättesöt body idag med mumin på...vi kommer inte ta reda på könet så det blir bara unisex-kläder...Ni skulle ta reda på det va? 
  • Skojsuss

jag är 25 år, fyller 26 i sommar.. själv? första barnet? Det är det för oss!!
    Kan må lite illa emellanåt men ingen större fara, värre med smärtan som kommer imagen iblnd... Har inte heller spytt nåogt, skönt!

Nej vi ska inte ta reda på könet, det får bli en överaskning!
    Så får bli lite inköpt av "neutrala" kläder här med.. Å Mumin e ju jättesöt, vart hittade du den?
    Har inte kollat särskillt mycket på kläder ännu, tänkte vänta tills UL.. då ska det inhandlas massor=) Inte bara kläder, utan säng, vagn å allt vad man behöver.. ska även tapetsera barn rummet.. vi tycker dock det är svårt vad för färg man ska välja.. funderar på ljusgult och någon barnbård... hmms....

Har du funderat på å söka HP??? har hört att det inte är alls många i förskolan som får det tyvär! Min BM tyckte man skulle söka hur lr hur bara för att påvisa att man faktiskt är behov av det i förskolan oxå!!!

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011