• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • linahelena
    LisaOlson skrev 2011-06-13 07:41:18 följande:
    Hej
    Har precis hittat tråden. Jag har bf 29/6 och börjar bli trött på att vänta. Har haft massa förvärkar som t.o.m vår bm trodde var latensfasen men det verkar inte så. Jag har gått upp 20 kg men det syns knappt på kroppen bara på min gigantiska mage. Mjölken har redan börjat rinna till och nu vill jag ha bebis. NU!!! Vi har köpt precis allt vi behöver till den lille och ska i dagarna gå och köpa oss en kombi.
    Hur går det för er andra?

Lycka till "JA" med din tidige son! Hoppas att du får ta hem honom snart. Håller tummarna för er!

/Lisa
    minajagochbebisen.blogspot.com
    BF 10juli. känner inte så mycket alls förutom en väldigt pigg bebis som gillar att väcka mamma på nätterna genom att köra foten i madrassen. börjar bli trött på att vara tjock.. +14 kilo syns oxå bara på magen..
  • M1986
    LisaOlson skrev 2011-06-13 07:41:18 följande:
    Hej
    Har precis hittat tråden. Jag har bf 29/6 och börjar bli trött på att vänta. Har haft massa förvärkar som t.o.m vår bm trodde var latensfasen men det verkar inte så. Jag har gått upp 20 kg men det syns knappt på kroppen bara på min gigantiska mage. Mjölken har redan börjat rinna till och nu vill jag ha bebis. NU!!! Vi har köpt precis allt vi behöver till den lille och ska i dagarna gå och köpa oss en kombi.
    Hur går det för er andra?

Lycka till "JA" med din tidige son! Hoppas att du får ta hem honom snart. Håller tummarna för er!

/Lisa
    Har också massa förvärkar och har varit inne på förlossningen 2 gånger förra veckan, är öppen 3 cm så de trodde inte de skulle dröja länge innan bebisen tittar ut men jag vet inte ja. Har egentligen bf 5/7. Har gått upp 15kg och de syns bara på magen, är väldigt många som sagt att om de ser mig bakifrån så syns de inte att jag är gravid ;)
  • LisaOlson

Precis. Alltid något att vara glad för , att det inte syns alltså. För känns gör det ju jag har inte åkt in någon gång än. Men min bm säger att den kommer innan helgen. Mitt första bf var också 5/7 faktiskt men blev bakåtflyttad en vecka. Jag har däremot gått lite på 5/7 i bakhuvudet hela tiden för att inte bli rastlös. Men nu trodde jag ju att det var på g i torsdags så nu är jag rastlös iaf. Vill bara träffa bebis nu! Försöker intala mig att det dröjer till juli iaf, lite svårt. :-P

Men hur regelbundna värkar hade du när du åkte in? (kan inte citera på mobilen)

/Lisa

• M1986
    LisaOlson skrev 2011-06-14 10:38:22 följande:
    Precis. Alltid något att vara glad för , att det inte syns alltså. För känns gör det ju jag har inte åkt in någon gång än. Men min bm säger att den kommer innan helgen. Mitt första bf var också 5/7 faktiskt men blev bakåtflyttad en vecka. Jag har däremot gått lite på 5/7 i bakhuvudet hela tiden för att inte bli rastlös. Men nu trodde jag ju att det var på g i torsdags så nu är jag rastlös iaf. Vill bara träffa bebis nu! Försöker intala mig att det dröjer till juli iaf, lite svårt. :-P

Men hur regelbundna värkar hade du när du åkte in? (kan inte citera på mobilen)

/Lisa
    Ja om man så visste när den skulle komma vad bra det hade varit :) Hade tre olika Bm och de sa allihopa att de garantera att jag inte behövde gå tiden ut utan att jag har barnet långt inann dess. En BM trodde jag skulle ha om 1-2 dagar och en annan sa inom en vecka. Har gått en vecka idag sen jag var inne första gången så jag vet inte vad jag ska tro. Börjar ställa in mig på mitt BF datum ändå..
    Jag hade ju värkar i svanskotan i samband med sammandragningar så de var väl inga riktiga värkar men de kom med typ 5minuters mellanrum eller så...
  • NillaGreve

Igår morse tittade vår underbara dotter ut efter totalt 7timmars värkarbete Skrattande BF +3, kan inte vara mer stolt över henne!

• Whizzer
    NillaGreve skrev 2011-06-14 19:45:35 följande:
    Igår morse tittade vår underbara dotter ut efter totalt 7timmars värkarbete Skrattande BF +3, kan inte vara mer stolt över henne!
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • linahelena
    NillaGreve skrev 2011-06-14 19:45:35 följande:
    grattis!
  • Tandfe

Hann bara skriva här så började värkarna och på lördag fm föddes vår dotter. Vi mår alla bara bra och njuter för fullt!

• LisaOlson

Grattis alla ni som fått!
    Jag väntar ivrigt. Var inne på kk i förrgår och fick sömntabletter. Sen igår trodde jag att vattnet hade gått. Var helt överlycklig. Men jag hade fel.
    Nu ligger jag hemma och deppar lite. Är så trött på att vara gravid nu. 4 dagar kvar till bf.

/minajagochbebisen.blogspot.com

• linahelena
    LisaOlson skrev 2011-06-25 11:55:28 följande:
    Grattis alla ni som fått!
    Jag väntar ivrigt. Var inne på kk i förrgår och fick sömntabletter. Sen igår trodde jag att vattnet hade gått. Var helt överlycklig. Men jag hade fel.
    Nu ligger jag hemma och deppar lite. Är så trött på att vara gravid nu. 4 dagar kvar till bf.

/minajagochbebisen.blogspot.com
    plågas av förvärkar halva nätterna men sen dör det ut BF+1, man får deppa. som tur är är det ju max 2 veckor kvar nu så det är ju ändå hanterbart.
  • LisaOlson

Max 3 veckor i västra Götaland faktiskt :-P men min bebis kom ut tillst lille Loke kom den 7/7 klockan 03.19 efter 9 timmar på förlossningen. Han vägde 4760 gram och har ett huvudomfång på 39 cm och är 53 cm lång. Nu sitter jag här och kämpar med amningen. Får se hur länge man står ut. Annars är livet underbart

• pranvera

Hoppar in här jag med. Hade BF 18/7 men nu är det BF+2. Usch så hemskt det är att bara går runt och vänta.
    Hade samandragbingar under natten till tisdag och kunde inte sova mellan 4-8 på grund av de. Gick en promenad på förmiddagen och då gick slempropen. Hade sammandragningar med lite smärta under dagen men allt gick bort under natten då jag sov så gott så.

Någon som har liknande?
    Andra som har några tecken?

Tacksam för svar :) 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011